.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
1083 منزل شهید به حسینیه تبدیل شده است
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یک هزار و ٨٣ حسینیه شهید در سطح کشور داریم به این شیوه که پدران و مادران شهدا منزل خود را به یک حسینیه تبدیل کرده اند و فعالیت های فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در این حسینیه ها انجام می دهند.

به گزارش شمال نیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن کاویانی راد»، افزود: همچنین پدران و مادران شهدا، علاوه بر حضور در این حسینیه ها، آیین های مذهبی و فرهنگی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می کنند.
وی ادامه داد: ٢٢6 مرکز فرهنگی در سراسر کشور نیز فعالیت دارد که بخشی از این مراکز در گلزارهای شهدا مستقر است.

* 21 موزه شهدا، فرهنگ ایثار را ترویج می کنند
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر 21 موزه شهدا در کشور کار ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را به عهده دارند.
کاویانی راد افزود: این موزه ها مجموعه آثار به جا مانده از شهدای دوران دفاع مقدس را نگهداری و ترمیم می کنند و در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.
به گفته وی، اکنون 9 میلیون سند، وصیت نامه، خاطره و دست نوشته شهدای دوران دفاع مقدس در مرکز انتشارات و اسناد بنیاد شهید نگهداری می شود تا از این طریق بتوان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کرد.
به گزارش ایرنا، در دوران انقلاب، دفاع مقدس و حوادث تروریستی مختلف 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است. اکنون طبق آمارهای بنیاد شهید، تعداد پدران شهدا در قید حیات، 49 هزار و 572 نفر و مادران شهید نیز 106 هزار و 391 نفر هستند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید تاکید کرد: همچنین ٧٩ کانون فرهنگی و ٣٠ مجتمع فرهنگی، توانبخشی و ورزشی ایثارگران در سطح کشور فعالیت دارند که مجموعه این مراکز فرهنگی فعالیت ها و خدماتی از جنس ایثار به مردم ارائه می دهند.
وی در پاسخ به این سوال آیا این خدمات تامین کننده نیاز جامعه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: فعالیت های فرهنگی نیازمند فرهنگ سازی و تامین اعتبار است. اگرچه بنیاد شهید برای ترویج این فرهنگ برنامه های هنری و فرهنگی مختلفی برای تمام اقشار جامعه اجرا می کند.
کاویانی راد ابراز امیدواری کرد: با تلاش تمام مسئولان و مشارکت بیشتر مردم بتوان در نهادینه کردن فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در سطح کشور گام های موثری برداشت چرا که ما معتقدیم هرچه داریم از خانواده های شهدا و ایثارگران است و باید این داشته ها به نسل های آینده نیز منتقل شوند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از آنجا که جوانان به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب، با گفتمان شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی ندارند، وظیفه همه ماست که بتوانیم در ترویج این فرهنگ و انتقال دستاوردهای آن دوران از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
بر اساس آمارها، تعداد کل جانبازان کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند؛ تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر هستند. تعداد آزادگان در استان های مختلف کشور نیز 43 هزار و 58 نفر هستند.1058/ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.254 seconds.