.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشکل اصلی اقتصاد سال ۹۷ بی ثباتی بازار ارز بود
محبی مجد گفت: مشکل اصلی اقتصاد ایران در سال ۹۷ بی ثباتی بازار ارز بود که انتظار می رود در سال ۹۸ این معضل حل شود.

به گزارش شمال نیوز، «مصطفی محبی مجد»  مشکل اصلی اقتصاد ایران در سال 97 را بی ثباتی سیاست های ارزی دانست و گفت: این بی ثباتی بازار ارز باعث شد تا هزینه های تولید بالاتر برود و هم تامین کالاهای اساسی با معضل روبرو شود.

 

کارشناس اقتصادی با بیان این که بی ثباتی بازار ارز موجب افزایش تورم در کشور شد، افزود: مهمترین نکته ای که در سال 98 وجود دارد این است که باید بازار ارز کنترل شود تا دچار مشکلات سال 97 نشویم.

 

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده با مدیریت بیشتر در بازار ارز شاهد ثبات بیشتر در اقتصاد کشور باشیم.

 

محبی مجد در خصوص وضعیت بازارهای مسکن و خودرو در سال 97 نیز عنوان کرد: این دو بازار دارای حباب بوده اند و به صورت ویژه در بازار خودرو به دلیل محدودیت های موجود در واردات و همچنین عدم عرضه مساوی با تقاضای خودروهای داخلی مشکلات ایجاد شده است.

 

وی به تثبیت قیمت های خودرو در بازار آزاد در ماه آخر سال 97 نیز اشاره کردو افزود: خودرو وارد کانالی شده که به نحوی نیاز خانوارها به خودرو با بودجه آن ها همخوانی ندارد و تقاضای حقیقی در بازار کاهش یافته است. اگر قیمت ها مقداری منطقی شود این بازار از رکود خارج می شود.

 

کارشناس اقتصادی رشد بسیار بالای قیمت های بازار مسکن در سال 97 را نیز غیر منطقی ارزیابی کرد و یادآور شد: در ماه های پایانی سال قیمت های عرضه شده با بودجه مصرف کنندگان همخوانی نداشت و این بازار نیز دچار رکود شد/شبستان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.