.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تنظیم بازار نیازمند برخورد جدی با دانه درشت ها است
بایدپذیرفت ۳۰۰ بازرس برای این حجم ازواحدهای صنفی درمازندران چندان قابل کنترل نیست، ازطرفی میزان جرائم درحدی نیست که واحدمتخلف بخواهدازکرده خویش دست بردارد ومی طلبد برخورد دانه درشت ها دردستورکارباشد.
 تنظیم بازار نیازمند برخورد جدی با دانه درشت ها است

به گزارش شمال نیوز، پیش از ایام نوروز میزان تقاضا برخی محصولات غذایی تا حدودی افزایش پیدا می‌کند،همین موضوع سبب وجود برخی تخلفات در بین صنف‌های مختلف مرتبط با نیازمندی‌های ایام عید می‌شود.

مرکبات، انواع آجیل و پوشاک نیازمندی‌های عامه مردم در این ایام است و به تبع آن با توجه به مهمانگیر بودن مازندران احتمال افزایش تقاضا و در سال‌های اخیر به دلیل نداشتن ثبات قیمتی تقاضاها چندین برابر شده است.
در کنار تقاضا سوء استفاده‌های احتمالی هم وجود دارد، چه جایی اینکه با توجه به سابقه کمبود برخی کالاها در چند ماه گذشته و احتمال گران شدن کالاها بعد از عید حجم مراجعات را افزایش داده است.

با گشت و گذاری در بازارهای مازندران، کسادی و کم رونقی بازار را در بین صنوف مختلف به وضوح می‌توان شاهد بود؛ نه فروشندگان از وضعیت بازار رضایت دارند و نه مشتریان رغبتی برای خرید دارند.

در همین ارتباط خبرنگار خبرگزاری شبستان گفتگویی را با «حسین اصغرزاده» انجام داد که در ادامه می خوانید؛

معاون صنعت معدن و تجارت استان مازندران درباره نظارت‌ها و وضعیت تامین نیازمندی‌های مردم اظهار کرد: قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازاری در روزهای آینده مشخص می‌شود.

وی با اعلام اینکه بر اساس برنامه‌ریزی به احتمال بسیار زیاد توزیع پرتقال و سیب از شنبه انجام می‌شود، تصریح کرد: قیمت این محصول در بازار افزایش پیدا کرده و در صورت توزیع احتمال تقاضا در این بخش افزایش پیدا می‌کند.


اصغرزاده درباره توزیع گوشت قرمز گفت: جدای از سهمیه‌ 300 تنی به استان 150 تن علاوه بر نیازمندی‌های استان اختصاص پیدا کرده است که امکان افزایش این مقدار هم وجود دارد.

وی درباره وضعیت توزیع گوشت مرغ بیان کرد: برنامه ریزی برای توزیع  715 تن گوشت مرغ در دستور کار قرار گرفته است که این اقدام توسط شرکت پشتیبانی انجام می‌شود و توزیع روزانه گوشت گرم به مقدار 60 تن در برنامه قرار دارد و امروز حدود 215 تن مرغ در سطح استان با قیمت 11 هزار و 500 تومان توزیع می‌شود.
 

معاون صنعت معدن و تجارت استان مازندران در پاسخ به این سئوال که چرا با افزایش تقاضا با این حجم مواجه هستیم، اظهار کرد: گران شدن قیمت گوشت قرمز و ماهی‌ها نسبت به سال گذشته تا حدودی تقاضا را در این بخش افزایش داده است.

وی ادامه داد: جدای از همه مسائل به دلیل افزایش تقاضای ایام عید تا حدودی با رشد قیمتی مواجه بودیم.

اصغرزاده درباره وضعیت توزیع شکر و اقدامات انجام شده، بیان کرد: شرکت غله در این ارتباط ورود پیدا کرده و طی دو مرحله نسبت به توزیع آن اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: سهمه‌ سه هزار و پانصد تنی دیگر به استان ابلاغ شده و 10 هزار تن شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرده است که به استان تخصیص بدهد و وضعیت توزیع شکر در استان عادی می‌شود.

معاون صنعت معدن و تجارت مازندران درباره توزیع آجیل گفت: مبنای نظارت ما در این ارتباط فاکتور خرید واحدهای صنفی است، قیمت‌ها بسته به نوع آجیل، تخمه و پسته قیمت گذاری شده است، ملاک عمل همکاران ما برای نظارت فاکتورهای خرید و فروش است.

وی با اعلام اینکه طرح نظارتی تا 15 فرودین است،گفت: آمار 11 ماهه بازرسی بیش از 200 هزار بازرسی بوده که 14 هزار و 200 مورد پرونده تخلف تشکیل شده است و 63 میلیارد تومان ارزش ریالی پرونده‌ها بوده است.

اصغرزاده تعداد بازرسان استان را 300 نفر عنوان کرد و گفت: گشت‌های بازرسی مشترک در این ارتباط تشکیل می‌شود.

 اگرچه مسئولان بازرگانی تلاش دارند که وضعیت نظارتی را عادی جلوه دهند ولی باید پذیرفت تعداد 300 بازرس برای این حجم از واحدهای صنفی چندان قابل کنترل نیست، از طرفی میزان جرائم هم در حدی نیست که واحد صنفی متخلف بخواهد از کرده خویش دست بردارد.

باید پذیرفت که کشور در جنگ اقتصادی قرار گرفته است،همکاری و همراهی با دولت‌ها در ایام جنگ رویه معمول و عادی است، مردم ما هم در این حوزه آزمون مناسبی پس دادند، یکی از راهکارهای اساسی در این بخش صحبت کردن و تبیین برنامه‌های دشمن از طرفی دیگر برخورد با افراد دانه درشت است.

اگر با همه این کمبودها که مردم اعلام می‌کنند، هر فردی به اندازه نیاز روزانه خودش نسبت به خرید کالا اقدام کند شاهد این حجم از تخلفات و سوء استفادها نخواهیم بود/شبستان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.169 seconds.