.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستگاههای اجرایی مازندران دو برابر پست سازمان نیرو دارند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت که هم اکنون حدود دو برابر پست های سازمانی مصوب ، نیروی انسانی در دستگاههای دولتی استان مشغول کار هستند.

به گزارش شمال نیوز، مفید غلامی راد روز چهارشنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت مازندران آمار کارمندان دولت در استان را 98 هزار 385 نفر اعلام کرد و افزود : این در حالی است که دستگاههای دولتی استان تنها 53 هزار پست سازمانی مصوب دارند.

مازندران 72 دستگاه اجرایی دارد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران بالا بودن تراکم نیروی انسانی را چالش حاد سیستم اداری استان توصیف کرد و گفت : بررسی ها نشان می دهد که عملکرد ارائه خدمات به مردم نیز نامطلوب است.

وی با بیان اینکه 56 درصد نیروی انسانی در دستگاههای دولتی مازندران مرد و 44 درصد زن هستند ، اضافه کرد : نیمی از کارکنان دولت در استان مدرک تحصیلی لیسانس و چهار درصد هم مدرک دکتر دارند.

غلامی راد گفت : وضعیت استخدامی 58 درصد نیروی انسانی استان استخدام رسمی ، 11 درصد پیمانی و 12درصد قراردادی است و 20 درصد بقیه هم یا شرکتی هستند و یا در قال نیروهای طرحی عمرانی ادامه فعالیت می دهند.

وی با اعلام این که بزرگ ترین چالش امروز استان پرداخت ماهانه 18میلیارد ریال حقوق به نیروهای طرحی عمرانی است ، توضیح داد : 14میلیارد ریال از این مبلغ را فقط یک دستگاه دریافت می کند که از نام بردن آن دستگاه در جلسه معذورم .

** وجود 20 درصد پست بلاتصدی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران همچنین از بلاتصدی بودن 20 درصد پست های مدیریتی دستگاههای دولتی استان خبر داد و و گفت : 12درصد از پست های مدیریتی دارای تصدی استان هم اکنون در اختیار بانوان است و 88 درصد بقیه پست ها را هم مردان در اختیار دارند.

وی توضیح داد : تحصیلات 11درصد از مدیران استان دکترا ، 49 درصد فوق لیساسن ، 37درصد لیسانس ، 2 درصد فوق دیپلم و یک درصد دیپلم است.

غلامی راد گفت : همچنین به لحاظ سنی هم 37 درصد مدیران استان زیر 45 سال سن دارند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران جا به جایی نیروهای مازاد قراردادی بین دستگاههای اجرایی استان را یکی از روش های حل چالش نیروی انسانی دانست و گفت : از سال آینده با هماهنگی دستگاههای اجرایی در صدد هستیم تا با با رعایت قوانین شرائط احراز صلاحیت و رضایت مبداء و مقصد دستگاه ، جا به جایی نیروها را بررسی و اجرایی کنیم.

وی بر اهمیت آموزش نیروهای انسانی بویژه نیروهای مازاد قراردادی تاکید کرد و افزود : با این که عمده نیروهای قراردادی مازاد در پست های عمومی هستند ، ولی ما نیاز به نیروهای متخصص داریم.

غلامی راد عمده نیروهای مازاد استان را مربوط به شهرداری ها دانست و گفت : بررسی ها نشان می دهد که شهرداران در پرداخت حقوق به کارکنان بشدت با مشکل مواجه هستند.

وی خطاب به مدیران دستکاههای اجرایی استان تاکید کرد : مدیریت دستگاههای اجرایی استان در ارائه خدمات عمومی به مردم نامطلوب بوده و مورد رضایت مردم نیست.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.146 seconds.