.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس محیط زیست : شکارچیان گراز در نکا دستگیر شدند

شمال نیوز: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نکا از دستگیری سه نفر متخلف شکار غیرمجاز یک راس گراز در این شهرستان خبر داد.

شکارچیان گراز در نکا دستگیر شدند

مهدی کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نکا اظهار کرد: در طی گزارش‌های مردمی متعدد مبنی بر ورود افراد شکارچی غیرمجاز به مناطق جنگلی نکا با همکاری پلیس آگاهی، امنیت و اطلاعات، یگان حفاظت محیط زیست نکا و پارک ملی پایند، به منطقه پی‌رجه عزیمت و به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک شدیم.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با مرجع قضایی، تعقیب و گریز شبانه انجام و در بازرسی از این خودرو، لاشه یک راس گراز غیرمجاز، 2 قبضه اسلحه شکاری، 13 تیر فشنگ غیرمجاز چهار پاره، یک پوکه و ۲ عدد چراغ پروژکتور، 5 عدد چاقو و یک عدد تبر از متخلفان کشف و ضبط شد.

 

این مسؤول بیان کرد: این افراد از بومیان منطقه نبوده و از شهرستان‌های اطراف برای شکار غیرمجاز وارد منطقه شدند که خودرو مذکور توقیف و به پارکینگ منتقل شد و ادوات مربوطه و اعلام شده، توقیف شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نکا با اشاره به جریمه این افراد گفت: این افراد، از باب شکار غیرمجاز به مجازات نقدی 22 میلیون و 500 هزار ریال تا 45 میلیون ریال و یا به حبس از 91 روز تا 6 ماه در صورت صدور حکم مقام قضایی محکوم خواهند شد.

کشاورزیان اظهار کرد: طبق اخرین نرخ بهای جانوران وحشی، بابت مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه هر رأس گراز وحشی به مبلغ 8 میلیون ریال است که توسط متخلفان واریز شد و جریمه فشنگ چهار پاره هم براساس بند الف ماده 6 قانون مجازات اسحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز به حبس از 91 روز تا 6 ماه و یا جزای نقدی 10 میلیون تا 20 میلیون ریال است.

وی افزود: در ضمن به استناد ماده 30 آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید، با عنایت به درخواست اداره حفاظت محیط زیست نکا، مجوز حمل سلاح فوق در صورت موافقت دستگاه قضایی لغو خواهد شد.

 


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نکا گفت: بمتظور حمایت قضایی از نیروی یگان حفاظت محیط زیست و زمینه ای موثر در پیشگیری از جرائم محیط زیستی در حوزه های مختلف شکار و صید و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به‌منظور افزایش مجازات نقدی مواد ۱۰ تا ۱۳ قانون شکار و صید به هیأت وزیران ابلاغ شد، در گذشته جریمه شکار غیرمجاز 150 تا 300 هزار تومان بود که مصوبه اخیر از 22 میلیون و 500 هزار ریال تا 45 میلیون ریال افزایش یافت.

 

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نکا از مردم دوستدار و علاقه مند محیط زیست این شهرستان درخواست کرد تا اطلاعات هرگونه نگهداری غیرمجاز حیات وحش، شکار غیرمجاز توسط افراد متخلف و اقدامات مشکوک شکارچیان  را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نکا به شماره ۰۹۱۱۲۵۷۲۸۸۳ اطلاع دهند.

به گزارش فارس، گراز یکی از حیوانات با ارزش برای محیط زیست و جنگل است که نقش مهمی در طبیعت دارد و غذای حیوانات گربه سانان بزرگ مثل پلنگ هست و نیز با زیر و رو کردن خاک و شخم زدن زمین در احیای جنگل نقش بسیار مؤثری دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.167 seconds.