.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تازه ترین آمار جمعیت مسلمانان دنیا

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:مرکز مطالعات و پژوهش‌های دینی اجتماعی پیوفورم آمریکا طی گزارشی جدیدترین آمار توزیع جمعیتی ادیان جهان را اعلام کرد.

 براساس گزارش این مرکز، در آمارگیری که در 230 کشور جهان درباره پیروان ادیان مختلف انجام شده است، دین مسیحیت با 31.5 درصد پیرو در میان مردم جهان در رتبه اول و اسلام با 23 درصد پیرو، در رتبه دوم قرار دارند.

این مرکز همچنین در گزارش خود آورده است دین مسیحیت 2.2 میلیارد نفر و اسلام 1.6 میلیارد نفر پیرو دارند و پس از این دو، ملحدان (بی‌دینان) با یک میلیارد نفر بیشترین جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و در رتبه سوم جهان قرار دارند.

همچنین پیروان آیین هندو نزدیک به یک میلیارد نفر، بودا 500 میلیون نفر، و دین یهود بیش از 14 میلیون نفر گزارش شده است. براساس این آمار جنوب شرق آسیا با 858 میلیون نفر ملحد بیشترین ملحدان را در خود جای داده است. کمترین ملحدان نیز در خاورمیانه هستند که تعداد آن‌ها از یک میلیون و صدهزار نفر تجاوز نمی‌کند. کشور چین که در حدود 62.2 در صد از «بی دینان» در آن ساکن هستند، مرکز ملحدان جهان شمرده می‌شود. این گزارش می‌افزاید دین اسلام بیش از دیگر ادیان درحال گسترش در جهان است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.