.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بحران در دولت کانادا؛
یک وزیر دیگر استعفا کرد
رئیس هیأت خزانه‌داری دولت کانادا در اعتراض به نقش‌آفرینی احتمالی دولت «جاستین ترودو» در فساد مالی یک شرکت عمرانی از سمتش استعفا کرد.به نوشته رویترز، «جین فیلپات» با کناره‌گیری از سمتش به عنوان رئیس هیأت خزانه‌داری کانادا دومین وزیر کابینه است که در اعتراض به ادعاها در خصوص مداخله ترودو برای محافظت از یک شرکت مهندسی در برابر محاکمه فساد مالی، از دولت او جدا می‌شود. پیش از فیلیپات، «جودی ویلسون-ریبولد»، وزیر دادگستری پیشین کانادا از سمتش استعفا کرد.
یک وزیر دیگر استعفا کرد

شمال نیوز:  یک وزیر دیگر دولت «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا دوشنبه در اعتراض به نقش‌آفرینی احتمالی دولت در پرونده فساد مالی یک شرکت عمرانی از سمتش استعفا کرده است.

به نوشته رویترز، «جین فیلپات» با کناره‌گیری از سمتش به عنوان رئیس هیأت خزانه‌داری کانادا دومین وزیر کابینه است که در اعتراض به ادعاها در خصوص مداخله ترودو برای محافظت از یک شرکت مهندسی در برابر محاکمه فساد مالی، از دولت او جدا می‌شود.

پیش از فیلیپات، «جودی ویلسون-ریبولد»، وزیر دادگستری پیشین کانادا از سمتش استعفا کرد. او در یک جلسه استماع گفت مقام‌های دولت ترودو، او را برای محافظت از شرکت عمرانی «اس.ان.سی-لاوالین» در برابر محاکمه برای فساد مالی، تحت فشار قرار داده‌اند.

شرکت اس.ان.سی متهم است بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ نزدیک به ۴۸ میلیون دلار کانادا به مقام‌های لیبی رشوه پرداخت کرده است. مقام‌های دولت کانادا، وزیر دادگستری این کشور را تحت فشار قرار داده بودند تا به جای محاکمه، با اخذ جریمه پرونده مربوط به فساد مالی آن را فیصله دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره انگیزه‌های «اتاوا» برای دخالت در این پرونده نوشته محاکمه موجب می‌شد سی.ان.سی برای یک دهه از شرکت در مناقصه‌های دولت فدرال محروم شود و این می‌توانست آمار بیکاری را در استان «کبک» که دفتر مرکزی شرکت در آن قرار دارد، افزایش دهد.

رئیس هیأت خزانه‌داری کانادا در بیانیه‌ای که در توئیترش منتشر کرده گفت: «طی هفته‌های گذشته رویدادهایی را که دولت فدرال را به لرزه درآورده‌اند بررسی کرده‌ام و بعد از تأمل جدی به این نتیجه رسیده‌ام که بایستی از سمتم به عنوان وزیر کابینه کناره‌گیری کنم.»

رسانه دولتی بی‌.بی‌.سی نوشته رسوایی مربوط به پرونده اس.ان.سی، باعث افت محبوبیت دولت جاستین ترودو چند ماه قبل از انتخابات سراسری اکتبر شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم نوشته ترودو به عنوان کسی که یکی از شعارهای انتخاباتی‌اش را شفافیت در سیاست‌ورزی قرار داده بود بایستی در هفت ماه باقی مانده تا انتخابات، وجهه‌اش را ترمیم کند، اما این رسوایی ممکن است باعث شود او جایگاهش به عنوان رهبر حزب لیبرال و بالتبع نخست‌وزیری را از دست بدهد.

روز دوشنبه «اندرو شیر»، رهبر حزب محافظه‌کار کانادا یک بار دیگر از ترودو خواست از سمتش استعفا کند. او از سایر وزیران دولت کانادا خواست از فیلپات الگو گرفته و کناره‌گیری کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.