.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با روایتی از جلسه کمیسیون تلفیق و صحن علنی ؛
ادیانی : طرح انتقال آب دریای خزر عملی نمی‌شود / « نصیری » رئیس ساواک سمنانی هم می خواست آب خزر را انتقال دهد لما نتوانست/ انتقال سر‌شاخه‌های البرز به سمنان هم کار خبطی بود / رئیس جمهور را هم استیضاح می‌کنیم
شمال نیوز : نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ۲ نماینده شمالی عضو کمیسیون تلفیق در صبح ۸ اسفند‌ماه در مجلس حضور داشتند، شاهد مسکوت ماندن طرح انتقال آب دریای خزر می‌شدیم.....
ادیانی : طرح انتقال آب دریای خزر عملی نمی‌شود / « نصیری » رئیس ساواک سمنانی هم می خواست آب خزر را انتقال دهد لما نتوانست/ انتقال سر‌شاخه‌های البرز به سمنان هم کار خبطی بود / رئیس جمهور را هم استیضاح می‌کنیم

شمال نیوز : نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه ۱۰ هزار میلیارد تومانی انتقال آب دریای خزر، آن را مانند سایر وعده‌های محقق‌نشده رئیس جمهور، غیرعملی توصیف کرد.

به گزارش شمال نیوز،سید‌علی ادیانی با اشاره به اینکه انتقال آب دریای خزر از قبل انقلاب نیز مطرح بود، اظهار کرد: در آن زمان هم با توجه به سمنانی‌ بودن نصیری رئیس ساواک، تلاش‌هایی انجام شد و بعد انقلاب نیز در دوره ریاست سلسله سمنانی‌ها بر قوه مجریه حالت جدی‌تری به خود گرفت.

وی با اشاره به اینکه از نظر تئوری در دولت احمدی‌نژاد تلاش‌هایی انجام شد، افزود: انتقال سر‌شاخه‌های البرز به سمنان در سال ۱۳۷۶ و انتقال آب چشم روزیه به سمنان اقدام خبطی بود که در مجلس هشتم به آن اعتراض داشتم.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه دولت دوم احمدی‌نژاد هم برای اجرایی شدن انتقال آب خزر برنامه‌ریزی کرده بود، ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ نیز در نامه به وزیر نیرو و به استاندار وقت هشدار جدی درباره انتقال سرشاخه‌های آبی در مازندران و تأمین آب سدهای فینسک و چاشم دادم.

ادیانی اضافه کرد: حدود دو ماه قبل، بعد از سخنان رئیس جمهور در دامغان و موضوع انتقال آب دریای خزر، مجمع نمایندگان استان مازندران نامه‌ای به وزیر نیرو ارسال کرد که وزیر نیرو اعلام کرد طرحی با موضوع انتقال آب دریای خزر به این وزارت‌خانه داده نشد و اگر برای این وزارت‌خانه ارسال شود، بررسی کارشناسی می‌کنیم.

رئیس جمهور را هم استیضاح می‌کنیم

وی با اعلام اینکه وزیر نیرو را وزیر کار‌آمدی می‌دانم ولی در جلسه‌ای که با نمایندگان شمال برگزار شد، اگر لازم باشد استیضاح وزیر نیرو در دستور کار ما قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اگر لازم باشد رئیس جمهور را درباره موضوع انتقال آب دریای خزر استیضاح می‌کنیم و معتقدیم که دریای خزر متعلق به نسل حاضر و نسل آینده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ متوجه وجود مبلغی در قسمت ردیف‌های بودجه‌بندی برای مطالعه و اجرای انتقال آب دریای خزر و یا در ۴ جای دیگر لایحه بودجه درباره سد فینسک و چاشم و انتقال آب سرچشمه‌ها در مازندران بودیم، بیان کرد: من در کمیسیون تلفیق پیشنهاد حذف این بخش را دادم و معتقدم که نماینده کل ایران هستم و اگر هر شهر یا روستایی با کمبود آب مواجه شود وظیفه حل آن را دارم و در وضع قانون و حل مشکلات مردم، نگاه واحد است ولی موضوع انتقال آب دریای خزر با عدم کارشناسی و عدم عقبه فنی، اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی است.

ادیانی تصریح کرد: وزارت نیرو در پاسخ به نامه مجمع نمایندگان مازندران، انتقال آب دریای خزر را برای مصارف صنعتی اعلام می‌کند اما مسؤولان دیگر دولت به تأمین آب شرب اشاره می‌کنند که تناقض در این موضوع وجود دارد.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۳، انتقال آب دریای خزر را فاقد توجیه زیست محیطی، اقتصادی، فنی، اجتماعی و فاقد رعایت رژیم حاکم بر حقوق بین‌المللی دریا‌ها دانست، خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق، پیشنهاد من درباره رد مطالعه و انتقال آب بین منطقه‌ای که پیشنهاد عام است، رأی نیاورد و پیشنهاد دوم بنده به کمیسیون تلفیق مبنی بر اینکه مطالعه طرح انتقال آب دریای خزر در سال ۱۳۹۸ ممنوع شود، بیان شد که ۲ رأی کم آورد و تصویب نشد و اگر رأی می‌آورد، ردیف‌ها هم حذف می‌شد و ای کاش همه نمایندگان شمالی که در کمیسیون تلفیق ۵ نفر بودیم و ۴ نماینده آن مازندرانی بودیم، در جلسه حضور داشتند؛ متن ماده واحده‌ها ۶ پیوست دارد که جداول ردیف یک بخش آن است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی به حادثه روز ۸ اسفند‌ماه و هماهنگی با نمایندگان شمال و مجامع نمایندگان شمال کشور و نمایندگان جنوب کشور که با مشکل مشابهی مواجه بودند برای بررسی تبصره ۱۵ درباره انتقال آب دریای خزر اشاره کرد و افزود: بعد از ۲ دقیقه صحبت بنده شاهد قطع میکروفن توسط علی مطهری رئیس جلسه بودیم که موضوع را فاقد ماهیت بودجه‌ای ذکر کرد و در تذکر ماده ۷۵ که قبلاً ماده ۷۹ بود هم با بیان اینکه می‌دانم نظر ادیانی چیست و آن را وارد نمی‌دانم، تخلف کرد و باید طبق قانون سخن نماینده را در تذکر ماده ۷۵ می‌شنید و اظهار نظری نمی‌کرد.

 ۳۲ نماینده شمال کشور قصد خروج از مجلس را داشتند

ادیانی اضافه کرد: مطهری نشان داد که اشرافیت لازم بر آیین‌نامه‌ها ندارد و به برداشت خود، اصرار غیر‌اصولی دارد و دست رد به محمد دامادی نماینده ساری در مجلس زد و قطع میکروفن و عدم اجازه برای بیان ماده ۷۵ باعث شد تا ۳۲ نماینده شمال کشور شامل ۷ نماینده گلستان، ۱۲ نماینده مازندران و ۱۳ نماینده گیلان قصد خروج از مجلس را داشتند که با وساطت نمایندگان دیگر با قول جبران علی مطهری همراه بود.

وی تأکید کرد: در جلسه عصر روز ۸ اسفند‌ماه قرار گذاشتیم که وارد مجلس شویم ولی ورودی نزنیم اما لاریجانی قول داد تا جبران کند، تذکر ماده ۷۵ بیان شد و علی لاریجانی از نمایندگان دلجویی کرد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ۲ نماینده شمالی عضو کمیسیون تلفیق در صبح ۸ اسفند‌ماه در مجلس حضور داشتند، شاهد مسکوت ماندن طرح انتقال آب دریای خزر می‌شدیم.

ادیانی با اشاره به اینکه دولت می‌خواهد برای انتقال آب دریای خزر، کار سیاسی کند و این طرح حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه و حداقل ۵ سال فعالیت زمانی نیاز دارد، اظهار کرد: مطالعه‌ای در خصوص این پروژه نشده و دستگاه‌های نظارتی فرادولتی هم اجازه نمی‌دهند؛ برای بخش خصوصی هم مقرون به صرفه نیست و این طرح هم مانند سایر وعده‌های محقق نشده رئیس جمهور عملی نمی‌شود و مانند برجام که نه «بری» ماند و نه «جامی» می‌شود.

وی افزود: ۲ نماینده استان مازندران در صفحات اجتماعی مطالبی را بیان کردند؛ عبدالله رضیان با اشاره به جلوگیری از رفتار قلدرمابانه رئیس جمهور و استفاده از اصطلاح «لحن تند» من اشاره کرد، با تماسی که با وی گرفتم، این موضوع را تکذیب کرد و علی نجفی هم بیان کرد که غفلتی انجام شد و مطلب سیاسی‌بودن قضیه را از کانال خود حذف کرد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 13 اسفند 1397
نماينده هاي شمالي نماينده خنثي هستند. بهتر از نماينده هاي اصفهاني ياد بگيريد.
یا حق 13 اسفند 1397
مهم است که بدانیم آقای لاریجانی رئیس شمالی مجلس چه موضعی داشتند؟ چون اگر ایشان میخواستند می توانستند بگونه ای این داستان را مدیریت کنند و مانع طرح و تصویب انتقال آب خزر بشوند. همانطور که هنر خودشان را در جلوگیری از اظهار مخالفتها و تصویب 20 دقیقه ای برجام نافرجام به نمایش گذاشتند.!!!
رحمت اله 13 اسفند 1397
سلام درود بر ادیانی نماینده شیر سوادکوه
پاسخ ها به این نظر
شهروند 12 اسفند 1397
کار از کار گذشته دیگه شیر سوادکوه کیلویی چنده.
حسینعلی 13 اسفند 1397
درود و سپاس فراوان بر آن نماینده شیر سواد کوه. ادیانی /کاش نمایندگان دیگر مازندران همچنین بر خوردی را در مجلس داشته باشند.
صادق 13 اسفند 1397
آقای لاریجانی از اینکه بهش بگن شمالی کسر شانش میشه
پاسخ ها به این نظر
سپيده 13 اسفند 1397
لاريجاني يک عرب هست که در نجف بدنيا آمد او کجاش شمالي هست ؟؟؟؟؟؟
سید 13 اسفند 1397
درخت همیشه از ریشه خراب میشه
قابل توجه نمیندگان محترم مازندران شما یکدست و یکصدا نیستید در بحث مناطق آزاد مثل امیرآباد بدلیل یکدست نبودن اولین ضربه نه به شرق بلکه به استان وارد و الان هم پس از خاک شدن ضربه هم شده اید . الان و اعتراض ؟ آب که از سرگذشت چه یک وجب چه صد وجب
نا شناس 12 اسفند 1397
آقای یوسفیان کجا بودی روز رای گیریییییییییییییییییییییییییییییییی چراااااااااااااااااا نبودی.
cht.ir 12 اسفند 1397
خداحافظ ادیانی برای همیشه
مهندس علی 12 اسفند 1397
مسئله فقط اشکالات فنّی و یا زیست محیطی برای انتقال آب به استان سمنان نیست بلکه تفکر استفاده از داشته ها و ثروت سایر استانها برای پیشرفت خود است . چرا تسهیلاتی که دولت برای رونق صنعتی استان سمنان هزینه می کند را به استانهای شمالی اختصاص نمی دهند !؟ اگر استانهای شمالی صنعتی می شدند ، مهاجرت برای کار به سایر استانها صورت نمی گرفت و آنوقت نیازی به اینهمه هزینه برای انتقال آب به کویر نبود . به نظر می رسد در برنامه ریزی و آمایش سرزمینی دچار ضعف های بسیاری هستیم .
نا شناس 12 اسفند 1397
علاوه بر این طرح مخرب انتقال آب از کاسپین که بطور علنی پیگیری میشود ، موضوع تغییرات مصنوعی آب و هوایی راهم که غیرعلنی انجام میشود ، جدی بگیرید ، در کامنتی در مطلب قبلی به آن اشاره کردم

کارشناسان به این بحث هم ورود کنند ، آمار بارندگی در گیلان و مازندران بشدت کاهش یافته

اگر نشریه شما علاقمند باشد ، دلایل اثباتی این قضیه را ارسال خواهم کرد

رومینا 12 اسفند 1397
به نظرم یه طرحی هست که لاریجانی رییس جمهور بشه روحانی رییس مجلس این موضوع انتقال آب خزر یکی از پشتوانه اقتصادی مهندسی و بارورد سیاسی محلی برای رییس جمهور روحانی است تا بتواند در استان خودش که انتخابات مجلس استانی شده رای بیاورد و رییس مجلس شود
امیر 13 اسفند 1397
اینا تا دیروز میگفتند: ما نمیگذاریم این طرح تصویب بشه ، جالب اینه که حالا که طرح رو تصویب کردند الان میگن دولت بودجه این کار رو نداره . خیلی بی خاصیت هستید....!!!!.
عبدالرحیم رحمانی حسین آبادی 13 اسفند 1397
انتقال آب دریای خزر به سمنان به تصویب رسید!!!!
پیشنهاد دهندگان طرح و نمایندگانی که به این طرح رای مثبت دادند بر این اعتقادند که برای این طرح مطالعات علمی و کارشناسی انجام شده واساسا مشکلی ایجاد نمی گردد ویا ناچیز وقابل اغماض است.
از پیشنهاد دهندگان وتصویب کنندگان این طرح عظیم ملی که میلیارد ها تومان ودلاری بر کشور هزینه تحمیل خواهد نمود ، استدعا داریم به سئوالات زیر پاسخ دهند تا معلوم شود که واقعا کار کارشناسی صورت گرفته ویا طرحی فرمایشی ودستوری است؟!:
1- حجم آب دریای خزر در حال حاضر چند متر مکعب است؟
2-عمق آب در نقاط مختلف مخصوصا نقاط نزدیک به ساحل چند متر یا کیلومتر می باشد؟
3-با توجه به هزینه های سرسام آور ارزی و ریالی اجرای طرح پیش بینی کارشناسان در خصوص میزان آبی که باید انتقال یابد در مقاطع مختلف زمانی (هر ساعت ، روز ، ...سال)چند میلیون متر مکعب است؟
4- با توجه به اصل احتیاط ودر نظر گرفتن حداقل میزان بارندگی در طول سال ، بطور تقریبی با احتمال بالای 90 درصد سالانه چند سانتی متر از ارتفاع آب کاسته می شود؟
5- افت وکاهش عمق آب مخصوصا در نقاط نزدیک ساحل تا چند متر برای کارشناسان قابل قبول است؟
6-انتقال چند متر مکعب از آب دریای خزر ، منجربه کاهش یک سانتیمتر از عمق آب می شود؟
7- با توجه به وجود اسکله های متعدد در طول ساحل خزر ، حداقل ارتفای آب برای استقرار کشتی ها در اسکله های موجود باید چند متر باشد؟
8- تقریبا چند سال دیگر اسکله های موجود کارآیی و کاربرد خود را از دست می دهند؟
9 - یکی از روشهای ارزیابی مالی پروژه ها ، محاسبه خالص ارزش فعلی مجموعه جریانات نقدی خروجی و ورودی (NPV ) در دوره بهره برداری می باشد، آیا این رقم ولو بطور تقریبی محاسبه شده است ؟ چند بود؟
بقیه سئوالات مرتبط را انتظار داریم سایرین مطرح کنند
عبدالرحیم رحمانی حسین آبادی - بهشهر- مازندران

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.