.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
99درصد جمعیت شهری و 92درصد جمعیت روستایی مازندران از نعمت گاز برخوردار هستند
شمال نیوز: باافتتاح گازرسانی به 105 روستای مازندران 7هزار خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار شدند.
99درصد جمعیت شهری و 92درصد جمعیت روستایی مازندران از نعمت گاز برخوردار هستند

به گزارش شمال نیوز، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران خبر داد : به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، 99درصد جمعیت شهری و 92درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار شدند.
" جعفر احمدپور مدیر عامل گاز مازندران  به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : در قبل از انقلاب چیزی به نام لوله کشی گاز نداشتیم اما در حال حاضر از 58 شهر بزرگ و کوچک مازندران ،55شهر و از 2هزارو 893روستای استان که قابلیت گاز رسانی دارند ،2هزارو 20 روستای پرجمعیت از نعمت گاز برخوردارند.
وی تصریح داشت : در 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی 20هزار کیلومتر لوله گذاری و 760هزار علمک در مازندران نصب شده است و اکنون تعداد مشترکین گاز در مازندران به یک میلیون و 370هزار نفر رسیده است.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه سه شهر بلده ، آلاشت و گزنک و همچنین 448روستای مناطق کوهستانی و ییلاقی استان در مرحله گاز رسانی قرار دارند، گفت: بر اساس برنامه تا پایان سال 98 طرح های گازرسانی روستاها و شهرها به پایان می رسد.
احمدپور با بیان اینکه 425روستای مناطق کوهستانی هزار جریب نکا و بهشهر، بخش لاریجان و کجور و بلده نور در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند، بیان داشت: اگر چه هزینه گاز رسانی در این مناطق بسیار سنگین است، اما دولت مصصم است تا همه هموطنان از این  انرژی پاک بهره مند شوند.
وی دلیل بالا رفتن هزینه سرمایه گذاری در اجرای طرح های گاز رسانی را افزایش قیمت لوله ها و در نتیجه مبلغ قرار داد پیمانکاران عنوان کرد و توضیح داد: به دلیل اعمال تحریم ها و نوسانات قیمت ارز لوله های مورد نیاز برای گاز رسانی از متری حدود 20 هزار ریال به 80 هزار ریال افزایش یافته است.
گازرسانی به 105 روستای مازندران در دهه فجر
درادامه مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه در دهه فجر گازرسانی به 105 روستا به بهره برداری رسید گفت: 148 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده که تاکنون 106 میلیارد تومان هزینه کردیم که با افتتاح این پروژه ها 7 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار شدند.
وی اظهار داشت: در 40 سال قبل اصلا بحث گاز و گازرسانی وجود نداشته و ما از نقطه صفر شروع کردیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران ادامه داد: دولت عزم خود را جرم کرده تا گازرسانی به همه روستاهای بالای 20 خانوار استان انجام شود.
وی با بیان اینکه 92 درصد روستاها در استان مازندران گازدار هستند، یاد آور شد: 99/7درصد شهرهای استان گازدار هستند.
احمدپور بدهی پیمانکاران را بیش از ۱۵۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بدهی به پیمانکاران تقریبا به روز شده و در حال پرداخت است.
احمدپور میزان مطالبات از بخش های خانگی، تجاری و دولتی را ۱۶۷ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: تعامل دستگاه های مختلف می تواند این شرکت را در وصول مطالبات کمک کند.
وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۸۹۳ روستا از مجموع سه هزار و ۶۱۹ روستای استان قابلیت گازرسانی دارند افزود: در حال حاضر ۹۲ درصد از روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.833 seconds.