.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گندم برای نیاز ۵ ماه در مازندران ذخیره شد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ از خرید یک میلیون و ۱۰۳ هزار تن گندم به شیوه تضمینی در سه استان شمالی خبر داد و گفت: به اندازه نیاز پنج ماه گندم ذخیره سازی شده است.

به گزارش شمال نیوز، سید محمد جعفری بعدازظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به نقش این شرکت در تامین امنیت غذایی اظهار داشت: تامین ذخایر استراتژیک، تامین مایحتاج اولیه و پشتوانه دولت و مردم بودن در تامین کالاهای اساسی از جمله وظایف است.

وی افزود: کشاورزی بخش مهمی از اشتغال را در کشور برعهده دارد و ۲۵ درصد اشتغال استان مربوط به این بخش است.

وی با اشاره به خرید تضمینی ادامه داد: در استان مازندران ۸۷ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان به ارزش حدود ۱۱۴ میلیارد تومان خریداری شده است.

جعفری یادآور شد: در مجموع یک میلیون و ۱۰۳ هزار تن به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در منطقه دو شامل گلستان، مازندران و سمنان گندم خریداری شده است که ۹۳۰ هزار تن مربوط به گلستان و ۸۷ هزار تن مربوط به مازندران است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ میزان تولید گندم را بیش از پنج مییون تن اعلام کرد و افزود: این درحالی که در سال اول ابتدای انقلاب میزان تولیدات کشاورزی در کشور ۲۵ میلیون تن بود که امروز به ۱۲۰ میلیون تن رسده است.

جعفری با اشاره به خودکفایی در بخش گندم در کشور اظهار داشت: بیش از ۴.۵ مییون تن ذخیره استراتژیک گندم در کشور داریم و در مازندران نیز پنج ماه نیاز ماهانه مردم استان گندم موجود است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی میزان گندم و آرد مصرفی استان را ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: یکی از دستاوردهای ۴۰ ساله این است که تنها سیلوی گندم در نکا مجهز به سیستم ریلی است.

وی شمار کارخانه های آرد استان را ۱۹ کارخانه برشمرد و گفت: ماهانه ۳۰ هزار تن آرد در آن تبدیل می شود و بیش از دو برابر نیاز در مازندران نانوایی داریم و با توجه به مازاد وجود نانوایی در استان از ممنویت احداث نانوایی جدید در استان خبر داد.

جعفری درباره خرید دانه روغنی کلزا گفت: امسال در مجموع ۱۴۴ هزار تن کلزا در منطقه ۲ خریداری شد که ۱۱۲ هزار تن در گلستان، ۳۱ هزار تن در ازندران و ۶۳۷ تن در سمنان خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی با اشاره به صادرات 40 هزار تن آرد سال قبل اظهار داشت: امسال متاسفانه به دلیل مشکلات ایجاد شده، صادراتی نداشته ایم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.915 seconds.