.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل امور بانوان استانداری:تدوین سند ارتقای وضعیت بانوان در دستور کار قرار دارد
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: تدوین سند ارتقا وضعیت بانوان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شمال نیوز، سمیه طوسی به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی مازندران در دیدار با نماینده ولی فقیه استان با بیان اینکه از ۲۰۰ واحد معدنی چهار درصد معدن‌دار خانم هستند، اظهار کرد: از 3 هزار واحد تولیدی استان مدیریت یک درصد به بانوان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: از ۱۵۱ هزار واحد صنفی مدیریت ۲۱ واحد مربوط به بانوان در مازندران است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: ۲۷۲ نفر بانو در حوزه آبز‌ی‌پروری در مازندران فعالیت دارند که رتبه نخست را در این حوزه به دست آوردند.

این مسؤول ادامه داد: امور بانوان و خانواده در سال‌های اخیر برنامه‌های زیادی را در این حوزه اجرا کرده که باید تلاش های این قشر ارج نهاده شود.

طوسی افزود: باید تدوین سند ارتقا وضعیت بانوان در دستور کار قرار دارد و پس از رصد اطلاعات، استان‌ها موظف به عملی کردن آن هستند.

وی به طرح ملی گفت‌وگو خانواده اشاره کرد و گفت: این طرح از جمله طرح‌هایی است که فاز اول آن انجام شد چراکه اجرای این طرح بر این بوده در خانواده ها فردیت گرایی موج می زند و این طرح بر این اساس در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: طرح‌هایی را امسال بر اساس اشتغالزایی و با همکاری تشکل‌ها داریم و در این راستا طرح تولید کیف نان پارچه را برگزار کردیم که انجام آن توانمندی افراد را می‌رساند.

این مسؤول اظهار کرد: طرح ایجاد اتاق مشاوره و کارآفرینی را در حوزه امور بانوان داریم که این اتاق مشاوره در شهرستان‌های ساری، بابل و گلوگاه برگزار شد.

طوسی گفت: با توجه به اینکه مازندران نقش ویژه‌ای در تولید محصولات کشاورزی دارد بانوان باید اطلاعات درستی از کشت درست داشته باشند و در این راستا تسهیل‌گران حوزه کشاورزی با کارشناسان کشاورزی در حوزه کشت سالم آموزش‌های لازم را دیدند.

وی اظهار کرد: سلامت زنان روستایی را در دستور کار داریم که تفاهم نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی مازندران منعقد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ادامه داد: با کمک دانشگاه علوم پزشکی همایش‌هایی تحت عنوان زایمان ایمن برگزار کردیم که بانوان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

این مسؤول افزود: اورژانس های اجتماعی را که تحت نظر بهزیستی است باید شناسایی شود و مورد غفلت قرار نگیرد.

طوسی با بیان اینکه 3 هزار بافنده فرش دستبافت در مازندران داریم، گفت: فرش مازندران در سایر استان‌ها به فروش می رسد و برای پررنگ تر نشان دادن فرش دستبافت مازندران انجمنی در اتاق بازرگانی شکل گرفت.

وی گفت: گسترش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از تاکیدات ما است چراکه برخی از افراد هستند که قدرت انجام بیمه را ندارند و برای این افراد اقداماتی انجام شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.