.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ادامه بارندگی تا پایان روز دوشنبه در مازندران
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: فردا بارش باران را در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران داریم ولی بارش برف در ارتفاعات استان به‌صورت پراکنده است.

به گزارش شمال نیوز، در چهل و چهارمین روز از زمستان شاهد بارش باران، بارش برف و کاهش دمای هوای مازندران هستیم.

در میان مردم مازندران نخستین سامانه بارشی در چله کوچک زمستان همراه با بارش باران، بارش برف در ارتفاعات و کاهش دما از راه رسید.

در فرهنگ ما مازندرانی‌ها از 10 بهمن دوران فرمانروایی چله کوچک از راه می‌رسد که از برادر بزرگش می‌پرسد درطول این چهل روز چگونه فرمانروایی کردی؟ چله بزرگ جواب می‌دهد سعی کردم زیاد بر مردم سخت نگیرم.

چله کوچک زمستان از شب دهم تا پایان بهمن ماه به مدت 20 روز طول می‌کشد.

سیدمحمدرضا رضوی اظهار کرد: از شب گذشته با نفوذ سامانه بارشی شاهد بارندگی، وزش باد و کاهش دمای هوای مازندران بودیم.

وی با اشاره به اینکه این بارش‌ها تا پایان روز دو‏شنبه در آسمان مازندران ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: بارش امروز در ارتفاعات و محورهای کوهستانی به‌صورت بارش برف به همراه پدیده مه بوده که با کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در تردد در محورهای کوهستانی همراه است.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: فردا بارش باران را در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران خواهیم داشت ولی بارش برف در ارتفاعات استان به‌صورت پراکنده خواهد بود.

این مسؤول تصریح کرد: بیشترین میزان بارش باران از شب گذشته تا صبح امروز رامسر 19.5، نوشهر 19، قراخیل قائم‌شهر 9.9 و پل‌سفید 7.8 میلی‌متر و بیشترین میزان بارش برف مربوط به محور کندوان 25 تا 40، ارتفاعات مرزن‌آباد تا 30، دوناعلیای نوز 20 و شانه‌تراش دوهزار تنکابن 15 سانتی‌متر گزارش شده است.

وی اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز سه‌شنبه تا جمعه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران از بامداد یک‎شنبه 14 بهمن ماه امسال با نفوذ این سامانه سرد و بارشی به‌تدریج مواج شده که این وضعیت تا ظهر سه‎شنبه 16 بهمن ماه ادامه خواهد داشت که تمامی فعالیت‌های دریایی طی این مدت در دریا ممنوع خواهد بود.

مردم به‌ویژه کشاورزان مازندران چشم انتظار این بارش‌ها هستند و چشم به آسمان دوختند و البته نگاهشان به کوه‌ها آنها را به کشت و کار امیدوار می‌کند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.