.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روزشمار وقایع ۱۲ بهمن ۵۷ در شهرهای مازندران
روزشمار وقایع دهه فجر سال ۵۷ در شهرهای مازندران اعلام و امروز وقایع ۱۲ بهمن ۵۷ در شهرهای مازندران از نظر می‌گذرد.
روزشمار وقایع ۱۲ بهمن ۵۷ در شهرهای مازندران

به گزارش شمال نیوز به نقل از مرکز تنظیم و نشر اسناد انقلاب اسلامی مازندران، نقش مازندران در پیروزی انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری نخبگان و انقلابیون مازنی در جای جای تاریخ انقلاب می درخشد.

روزشمار وقایع انقلاب اسلامی در روزهای اوج خود از 12 تا 22 بهمن 57 منتشر می‌شود تا نسل امروز با تنها بخشی از این حماسه بصورت بسیار گذرا آشنا شوند.

ساری

هم‌زمان با حضور امام خمینی در بهشت زهرا، هزاران نفر از مردم ساری به گورستان شهر رفتند و از شهدای خود تجلیل کردند.

قائم‌شهر

پزشکان و داروخانه‌ها اعلام کردند که با وجود آنکه چند ماه است پولی بابت بیمه دریافت نکرده‌اند، به کار خود ادامه داده و همه وقت بیماران بیمه را خواهند پذیرفت.

بابل

بیش از هزار نفر از ساکنان امیرکلا و روستاهای اطراف این منطقه در مهدیه امیرکلا اجتماع کردند و پس از آن در حالی که پیشاپیش آنها روحانیان حضور داشتند با پای پیاده به بابل برای شرکت در اربعین شهدای بابل آمدند، در این راه پیمایی مردم خواستار برکناری نخست وزیر و برقراری حکومت جمهوری شدند.

برای بررسی درآمد و هزینه شهرداری امیرکلا از سال 1351 به بعد، یک هیئت به سرپرستی آیت‌الله تقوی از سوی ستاد عملیاتی کمیته انقلاب اسلامی شهرستان بابل به این شهر اعزام شد، این هیئت اکنون مشغول فعالیت است و هوشنگ علامه‌زاد، شهردار امیرکلا، نیز از طرف آیت‌الله تقوی، موقت در شهرداری ابقا شده است.

بهشهر و نکا

با ورود امام سه شبانه‌روز مردم بهشهر به جشن و سرور پرداختند، مردم بهشهر از آیات عظام خواستند مکانی به نام شهدای گمنام در مراکز استان ایجاد شود.

تظاهرات و راهپیمایی عظیمی برگزار شد و طبقات مختلف مردم با تبریک‌گویی به یکدیگر و توزیع نقل و شیرینی به‌مناسبت بازگشت حضرت آیت‌الله العظمی امام خمینی، خواستار استعفای دولت غیرقانونی بختیار و برقراری جمهوری اسلامی شدند.

در تظاهرات نکا، پیشاپیش همه، روحانیان حرکت می‌کردند؛ از جمله آیت‌الله محمدی‌لائینی، آیت‌الله لیموندهی، آیت‌الله بیانی و غیره این تظاهرات و تظاهرات دیگر معمولاً از جلوی مسجد توفیق و مسجد جامع به‌سمت نارنج‌باغ و ورودی شهر به طرف ساری تا سه راه زاغمرز برگزار می‌شد.

در این راهپیمایی‌ها مردم اکثر روستاهای اطراف از جمله آبلو، گلبستان، کمیشان، چاله‌پل، میانکاله، چناربن، طوسکلا به نکا می‌آمدند و به همراه خود چوب‌دستی داشته تا در صورت بروز درگیری با مأموران از خود دفاع کنند، ماموران اکثر روزها با شلیک تیر هوایی مردم را متفرق می‌کردند.

تنکابن

در پی تظاهرات شادمانه به‌مناسبت ورود امام خمینی نیمه‌شب دیشب مجسمه شاه در شهسوار را پایین کشیدند.

نوشهر و چالوس

در حدود 10 هزار نفر از مردم کلاردشت دست به تظاهرات و راهپیمایی زدند و شعارهای ضددولتی دادند. چند هزار نفر از مردم نوشهر روز گذشته دست به تظاهرات و راه پیمایی زدند.

هتل معروف به دنیای خرم و هتل آپارتمان‌های وابسته به آن که متعلق به ارتشبد نصیری بود از سوی کمیته انقلاب اسلامی سادات‌محله تصرف شد، اهالی پیشنهاد کردند اماکن ضبط‌شده تبدیل به دانشگاه زیست‌شناسی شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.