.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با مقایسه توافقنامه برجام با قرارداد ترکمانچای ؛
ادیانی به ظریف: الاغ برجامی که تحویل دادند چموش است و لگد می‌زند / خشالی جا پرهیته اسب هدا خر هیته / برجام از ۲۰ ، نمره ۱۰ هم نگرفت
شمال نیوز : نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی با مقایسه توافقنامه برجام با قرارداد ترکمانچای گفت: این الاغ برجامی که تحویل ما دادند چموش است و لگد می‌زند. نه بار می‌برد و نه سواری می‌دهد. این غایب هدف ملت و دولت‌های متعدد ما نبود......
ادیانی به ظریف: الاغ برجامی که تحویل دادند چموش است و لگد می‌زند / خشالی جا پرهیته اسب هدا خر هیته /  برجام از ۲۰ ، نمره ۱۰ هم نگرفت

شمال نیوز : نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی با مقایسه توافقنامه برجام با قرارداد ترکمانچای گفت: این الاغ برجامی که تحویل ما دادند چموش است و لگد می‌زند. نه بار می‌برد و نه سواری می‌دهد. این غایب هدف ملت و دولت‌های متعدد ما نبود.

به گزارش شمال نیوز، سید علی ادیانی در جلسه علنی دوشنبه مجلس و در جریان طرح سوال خود از وزیر خارجه در مورد علت عدم اجرای کامل شرایط نه‌گانه‌ رهبری و مصوبه‌ مجلس در خصوص برجام گفت: قرار بود قطار برجام از ریل این شرایط نه‌گانه عبور کند. اگر صورت مساله به همین شکلی باشد که آقای ظریف گفت، پس خیلی گل و بلبل است.

وی افزود: سوال من سوال ملت ایران و نمایندگان است. این موضوع اسفند سال گذشته مطرح شد؛ آقای ظریف برخی از مطالب را گفت و ما به توافق رسیدیم که ایشان مستندات را ظرف دو هفته برای بررسی تحویل دهد دو هفته گذشت و حتی یک برگ در اختیار من قرار نگرفت. من هم به کمیسیون گفتم توافق انجام نشده لذا موضوع در صحن مطرح شود.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران می‌دانند توافق نامه‌ برجام تنها توافق‌نامه تاریخ ایران با کشورهای بیگانه است که در آن ایران تعهداتش را نقد انجام داده و تعهدات طرف مقابل را نسیه قبول کرده است. در کجای تاریخ حتی ترکمانچای چنین چیزی بوده که ما نقد کاری را بکنیم و نسیه را بپذیریم.

این نماینده مجلس با طرح این سوال که آیا دولت و وزارت خارجه به شرط اول نامه رهبری عمل کردند؟ گفت: سند اخذ تضامین کافی برابر فرمان آقا کجاست؟ اگر این کار را نکردید استمرار برجام در نظام اعتقادی مشروعیت ندارد. ز یرا تخلف از فرمان ایشان است. اگر تضمین گرفتید ارائه کنید. آقا روی اعلام کتبی رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر لغو تحریم‌ها تاکید داشتند. آیا این اتفاق افتاد؟ سندش کجاست؟

ادیانی اضافه کرد: موضوع دیگر این بود که در سراسر دوره ۸ ساله وضع تحریم توسط هر کس نقض برجام است. این مصوبه مجلس بود. ما نمی‌توانیم به همین راحتی از مساله ملی ما که بر شئوناتمان اثر گذار بوده رد شویم. یقیناً مجلس چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. آیا دولت به شرط دوم رهبری و مصوبه‌ مجلس عمل کرد؟.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس همچنین گفت: آیا نماینده ملت محرم است یا نه؟ اتفاقاً جلسه باید غیر علنی بود. من از طرف ملت سوال کردم. آیا شما به مجلس و نماینده اعتماد ندارید؟ تمام بحث‌ها برای این است که ما توانستیم آمریکا را منزوی کنیم. آمریکا را شما منزوی نکردید جمهوری اسلامی منزوی کرد؛ آمریکا را خون شهدا منزوی کرد نه برجام، اگر برجام آمریکا را منزوی کرد پس عربده کشی ترامپ برای چیست؟.

ادیانی همچنین گفت: اینجا خانه ملت است و ۸۰ میلیون ایرانی بعد از ۵ سال دارند از قصه‌ برجام می‌شنوند. شما به حکم مجلس مکلف بودید از برجام کنار بروید. مگر این که بگویید مجلس قانون را غیر کارشناسی نوشته است. دوره خطبه خوانی تمام شده، اینجا وقت پاسخگویی است. حرفهای شما به درد زمان انتخابات می‌خورد.

وی یاد آور شد: شما گفتید ما گزارش را دادیم مجلس تصمیم می‌گیرد. مجلس شما را مکلف کرد. چه کسانی بودند که گفتند تضمین «کری» کافی است و امضای «کری» تضمین است. اگر اعتماد نکردید پس چه کردید؟ آقا فرمودند: اساس مذاکره و برجام رفع تحریم‌های اقتصادی است. شما محبت کنید پاسخ بدهید. در بند ۹ مصوبه مجلس دولت موظف است منابع مالی آزاد شده را در چارچوب قانون ثبت کند. مجموعه باورمندان به برجام گفتند ۱۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد ملی تزریق می‌شود. آیا این اتفاق افتاد؟ قرار بود سبد اقتصاد ملی و سفره مردم رونق یابد. گفتید اشتغال، رونق تولید، حل مساله آب و محیط زیست و عزت ملی و آبرو دار پاسپورت ملی محقق می‌شود. آیا این کار انجام شد. گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان و تورم ۵۰ درصدی کی اتفاق افتاد؟.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس همچنین گفت: ظرف ۲۴ ساعت و کمتر از ۲۴ ساعت به ازای دهن کجی و عربده کشی اروپا که به آن دل باختیم و امید داریم و برون رفت ترامپ از برجام گفته بودید که ترامپ نخواهد توانست از برجام خارج شود. آورده اقتصادی برجام چه شد؟ تعهدی که گرفتید کجاست؟ این را به من نشان دهید. من نماینده مردم هستم. آن را به کمیسیون امنیت ارائه کنید.

وی افزود: ‌در ادبیات دینی و فرهنگ غنی ملی‌مان یاد گرفتیم جایی که اشتباه کردیم صادقانه و مومنانه و متواضعانه بگوییم که اشتباه کردیم. آقا در نامه به رئیس جمهور از لغو تحریم‌های اقتصادی و مالی گفتند ما چه کار به دعوای اروپا و آمریکا داریم؟ قرار بود لغو تحریم کامل و بدون برگشت اتفاق بیفتد.

این نماینده مجلس با اشاره به مثلی در زبان مازندرانی « خشالی جا پرهیته اسب هدا خر هیته » اظهار کرد: ‌الاغ برجام را تحویل ما دادند که چموش است و لگد می‌زنند. سند را به نام ما زدند ولی نه بار می‌برد و نه سواری می‌دهد. این غایت هدف ملت و دولت‌های متعدد نبود.

ادیانی درپایان با بیان این که برخی از اقدامات هوشمندانه وزارت خارجه و زحمات صادقانه ظریف در مسیر برجام نادیده گرفته نمی‌شود، اظهار کرد: اما ما خروجی را می‌بینیم برجام از ۲۰ ، نمره ۱۰ گرفت. واقعیت‌های اقتصادی و روابط بین‌المللی و مسائل مالی و بانکی ما حل نشد از این مساله به راحتی عبور نکنید و محکم بایستید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سوادکوهی 9 بهمن 1397
پس چطور آقای ادیانی در زمان انتخابات نظر مساعد نسبت به برجام داشتند و آن را بهترین گزینه در آن شرایط مس دانستند!!!!
پاسخ ها به این نظر
مازرونی ریکا 9 بهمن 1397
از این که در مجلس یک مثال مازنی اصیل را مطرح کردی ممنون دکتر
من هم سوادکوهی 9 بهمن 1397
نظر مساعد آقای ادیانی بر اساس نظر حمایتی رهبر مغظم انقلاب بود . همه مردم با نظر رهبری حرکت کردند . البته حضرت اقا از ابتدا می دانستند که برجام به نتیجه نمی رسد اما به خاطر اینکه برخی گمان نبرند که با برجام همه مشکلات غربی ها با ما حل می شوند حمایت کردند اما همان موقع فرمودند که خوشبین نیستند و ادیانی و ادیانی ها هم مطابق نظر رهبری هستند .
جانعلی محکم زن 9 بهمن 1397
آمریکا و اروپا همش یکی هستن این دوتا گرگ با مذاکرات جداگانه هریک سهمی از برجام طلب گردند و گرفتند سرآخر همشون کنار ترامپ لاشور قرار گرفتن و الان هم بحث موشک رو مطرح کردن که این سنگر رو رو هم بدن خونریزی مثل بحث هسته ای فتح کنن دیگه چیزی نداریم جز مثل باخت مقابل ژاپن که بیشتر به خودمون باختیم
سید 9 بهمن 1397
آقای ادیانی به جای پرداختن به موضوعاتی مانند برجام از جنابعالی انتظار است که مشکل نساجی 3 را پیگیری کنید . الان آقای رضیان دارد با جهت گیری خاص و یکسویه دخالت های زیادی در نساجی شماره 3 می کند و دوروبریاش تک تازی می کنند . نمی دونم دنبال چی هست ؟
نا شناس 9 بهمن 1397
دمت گرم الحق زدی توخال دکترادیانی
پاسخ ها به این نظر
ناصر 9 بهمن 1397
یعنی اقای ادیانی به عنوان نماینده مردم هیچ حرفی ندارند و فقط می نشینند اونجا تا نظر بزرگترها را تایید کنند.
جویبرای 9 بهمن 1397
جویبار هم جزء حوزه نتخابیه شماست ؟ نمی بینیمت دکتر
نا شناس 9 بهمن 1397
اين برجام از تركمن چاي و گلستان و غيره بدتر است چون آن قراردادها در زمان قاجار با شاهاني كم سواد ، بي سياست و ترسو بسته شده در حد بضاعت خودشان ، اما امروز مدافعان برجام و مذاكره كنندگان در زمان رهبري فردي مطلع ،شجاع ، سياس ، با ايمان هستند كه به موقع هم راهنمايي كرده و هم تذكر به اجراي قانون را داده ، حال آيا ميشود امروز توجيه مذاكره كنندگان را در خصوص بد عهدي دشمن و غيره را پذيرفت . قطعا پاسخ آن خير است .
ولایتی 9 بهمن 1397
دکتر ادیانی موضع صریح و قاطعی داشتند و ظریف را با ظرافت فتیله پیچ کرد .
محمد 9 بهمن 1397
بهتراست حالا که سخنرانی اقای نماینده را آوردید پاسخ وزیز را هم انتشار دهید .
نا شناس 9 بهمن 1397
برجام تاقبل از خروج آمریکا چیز دیگری بود ولی این تعلل چندماهه بعد از خروج آمریکا و دلخوش کردن به اروپا دیگر شایسته نیست و گمان میکنم نظر آقای ادیانی این بود وگرنه برجام درمجلس هم طرح و موردبررسی قرار گرفت ، پذیرش کلیت برجام مورد توافق همه بود ولی تبعات و پیامدها و خلف وعده های بعداز آن نباید ملت ایران را از هرچه تعهد بین المللی متنفر کند
نا شناس 9 بهمن 1397
شير مادرت حلال باد كه حق مطلب را بدون ترس بجا آوردي
نظرم را نسبت به خودت هزار مرتبه ارتقا دادي

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.261 seconds.