.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استفاده از داده های فضایی و اینترنت برای مهار آتش در جنگل گلستان
شمال نیوز: محمد احمدی؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان با یادآوری اینکه همه ساله شاهد آتش سوزی های مختلف در پارک ملی گلستان هستیم، گفت که بدین منظور برنامه استفاده از شبکه اعلام حریق به کمک داده های فضایی و اینترنت در دست انجام است

به گزارش شمال نیوز، محمد احمدی اظهار داشت: قرار است با اجرای پروژه پایش با استفاده از اینترنت اشیا و داده های فضایی، پارک ملی گلستان را تحت نظر داشته باشیم تا در زمان وقوع آتش بتوان واکنش سریعتری نشان داد.

 

وی افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید زیادی بر استفاده از فناوری در عرصه های مختلف دارد بر همین اساس تصمیم گرفتیم برای ایجاد شبکه اعلام آتش در پارک ملی گلستان از اینترنت اشیا استفاده کنیم.

 

وی با اعلام اینکه سال قبل 200 هکتار از پارک ملی گلستان دستخوش حریق شد، ادامه داد: تدوین طرح اعلام آتش در این پهنه بکر طبیعی با استفاده از اینترنت اشیا ادامه دارد اما به دلیل وسعت زیاد پارک این طرح ابتدا به صورت پایلوت در مناطق پرخطر پارک اجرا می شود تا از نظر فنی و زمانی قابلیت اجرا داشته باشد.

 

احمدی با بیان اینکه در طرح کنونی از امکانات شبکه موبایل در مجاورت جاده موجود استفاده می شود، اظهار کرد: در واقع با نصب دوربین های حرارتی و ارسال اطلاعات کانون وقوع آتش شناسایی و با ارسال مختصات منطقه حادثه به منطقه مانیتورینگ، تیم های واکنش سریع وارد عمل شده تا قبل از گسترده شدن آتش بتوانند آنرا خاموش کنند.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان سه زمان قبل، حین و بعد حادثه را مهم بیان کرد و گفت: هرچه در زمان وقوع حادثه زمان طلایی برای واکنش سریع را کمتر کنیم میزان خسارات و تلفات مادی کمتر می شود.

 

احمدی زمان بهره برداری از این طرح را تا پایان سال 98 اعلام کرد و ادامه داد: در سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان در هفته جاری مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه اجرای طرح و کلنگ زنی پروژه انجام می شود و امیدواریم تا پایان سال 98 طرح به بهره برداری برسد.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان با بیان اینکه سعی می کنیم این طرح فقط جنبه اعلام حریق نداشته و کاربری های دیگری چون نظارت بر شکار غیرقانونی هم داشته باشد، اظهار کرد: این کار با دوربین های دو کاره حرارتی و تصویری انجام می شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.