.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار : ایجاد وقف های مشارکتی نیاز جامعه است
استاندار مازندران، ایجاد وقف های مشارکتی و اجتماعی را مهمترین نیاز روز جامعه برشمرد و فرهنگسازی در این زمینه را لازم دانست.

به گزارش شمال نیوز، احمد حسین زادگان صبح شنبه در نشست با مدیران اوقاف استان با بیان اینکه اوقاف یک سازمان فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و قرآنی است که در خدمت اهل بیت و مردم قرار دارد، گفت: سازمان اوقاف با توجه به موقوفاتی که در اختیار دارد می‌تواند بزرگترین خدمت را به مردم و به خصوص نیازمندان داشته باشد.

احمد حسین‌زادگان ایجاد وقف‌های مشارکتی، وقف‌های اجتماعی و وقف برای نیازهای روز جامعه را از مهم‌ترین مسائل برای فرهنگ‌سازی وقف برشمرد و اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد از نیات موقوفات مازندران برای عزاداری در ماه‌های محرم و صفر است که این مسئله باید در ایجاد وقف‌های جدید تغییر کند و واقفان خیراندیش و خیران در ثبت وقف‌های جدید به مسائل روز جامعه و نیازمندی‌های مردم توجه کنند.

وی با بیان اینکه اوقاف باید از تمامی ظرفیت‌ها برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف استفاده کند، افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و بیان نیازهای روز جامعه به واقفان خیراندیش دارند که اوقاف باید از این ظرفیت‌ها بهره‌گیری کند.

استاندار مازندران بر شفاف‌سازی اجرای نیت واقفان خیراندیش و انعکاس آن به جامعه تاکید کرد و ادامه داد: بیان اجرای نیت واقف و اطلاع مردم از فعالیت‌های اوقاف موجب ترویج فرهنگ وقف می‌شود.

حسین‌زادگان با بیان اینکه اجرای نیت واقف، احیای حق و حقوق وقف و زنده نگه داشتن نیت واقف بسیار مهم است که اوقاف مازندران باید با جدیت آن را دنبال کند، گفت: اداره‌کل اوقاف مازندران اسامی ادارات بدهکار به موقوفات را به استانداری اعلام کند تا شخصا دستور احقاق حق و حقوق موقوفات را دهم و این بدهکاری‌ها باید تعیین تکلیف شوند.

وی تاکید کرد: هر اداره‌ای در مازندران که در زمین موقوفه قرار دارند باید حق و حقوق وقف را پرداخت کنند چون وقف یک مسئله شرعی است.

استاندار مازندران در پایان با قدردانی از فعالیت‌های ارزشمند اوقاف استان در برپایی موکب در اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اوقاف مازندران در اجرای امینانه نیت واقف، احیای موقوفات و برگزاری مسابقات قرآن ارزشمند است.

حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه اوقاف استان در چند سال اخیر ورود جدی به پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه داشته است، گفت: اوقاف با فعالیت‌های عمرانی موجب ایجاد اشتغال، افزایش بهره‌وری موقوفات و آبادانی اماکن مذهبی شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های اوقاف مازندران برای احیای وقف و زنده نگه داشتن نیت واقف، اظهار کرد: پرونده‌های قضائی موقوفات برای احقاق حق و حقوق وقف در محاکم قضائی جریان دارد و اوقاف از حق موقوفات کوتاه نمی‌آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳ هزار سبد کالا در مناطق محروم بخش چهاردانگه ساری بین نیازمندان توزیع شد، افزود: فعالیت‌های اوقاف در راستای اجرای نیت واقف و در راستا محرومیت‌زدایی ادامه دارد.

حیدری با بیان اینکه اوقاف مازندران در طرح‌های دانش بنیان ورود داشته است که بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: اوقاف مازندران امسال از ده‌ها چهره نخبه تجلیل به‌عمل آورده و آنها را مورد حمایت قرار داده است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.179 seconds.