.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زمستانی کم‌بارش در انتظار مازندران/روکش نازک سفید بر ارتفاعات مازندران!
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: ارتفاع برف در کوهستان‌های مازندران عمیق نبوده و در حد روکش است که نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند، به این دلیل که اگر برف‌ها در این فصل از سال ذوب شود در فصل گرم سال آبی برای کشاورزی نخواهیم داشت.

به گزارش شمال نیوز، امسال درحالی به پیشواز زمستان رفتیم که خبری از سرمای شدید نیست.

در باور همه افراد جامعه زمستان فصلی با سرما و برف است، درحالی‌که شاهد بارش برف نبودیم اما در سال‌های گذشته شاهد بارش برف حتی در پاییز هم بودیم که از آن به‌عنوان پدیده غیرطبیعی نام برده شد.

در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر طوفان سهمگین برف منتشر شده که این موضوع نگرانی‌هایی را نیز به‌وجود آورده است، ازجمله اینکه زمستان ملایم که خبری از برف نیست بر نگرانی افزوده و موجب شده این موضوع را مردم باور کنند.

کم‌بارشی و تغییر در نوع بارش‌ها مسأله‌ای است که در سال‌های اخیر با آن مواجه هستیم و این موضوع در مازندران که استانی پُرباران بوده، در پاییز قابل لمس است.

مدیرکل هواشناسی مازندران  اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی میانگین دما طی زمستان امسال در مازندران بین نیم تا ۱.۵ درجه افزایش می‌یابد و همچنین متمایل به کم‌بارشی بوده که این موضوع بر نگرانی‌ها افزوده است.

سیدمحمدرضا رضوی درباره طوفان سهمگین برف گفت: با اطمینان می‌توانیم درباره ۱۰ روز آینده وضعیت هوا اظهار نظر کنیم که براساس نقشه‌های هواشناسی تا ۱۰ روز آینده خبری از برف و یخبندان در مناطق جلگه‌ای استان نیست.

وی با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد به این دلیل که ما نیاز به برف داریم، تصریح کرد: در کوهستان‌های مازندران نیز ارتفاع برف عمیق نیست و در حد روکش سفید است؛ موضوعی که بر نگرانی‌ها افزوده که بعد از هر بار بارش برف شاهد افزایش دما و وزش باد گرم در ارتفاعات هستیم که موجب ذوب شدن برف‌ها می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه مخازن آب استان در کوهستان‌ها است، چرا که سد بزرگی نیست که آب‌ها را ذخیره کند، تصریح کرد: اگر برف‌ها در این فصل از سال ذوب شود در فصل گرم سال آبی برای کشاورزی نخواهیم داشت که این موضوع مهم‌ترین دغدغه ما محسوب می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: مهرماه بارندگی سنگین داشتیم که بیشتر به زیرساخت‌ها خسارت وارد شد و بارش‌ها به‌صورت روان‌‌آب به سمت دریا سرریز شد، پس نمی‌توانیم به این بارش‌ها به‌عنوان منبع ذخیره آب در فصل گرم سال اتکا کنیم.

رضوی با اعلام اینکه همچنین بارش‌ها بهنگام و به‌موقع نبوده و از توزیع مناسبی برخوردار نیست، اظهار کرد: موضوع مهم دیگر اینکه تعداد روزهای یخبندان به شدت دارد افت پیدا می‌کند.

چشم امید کشاورزان مازندران به بارش‌های پاییزی بوده ولی پرونده بارش‌های پاییزی با کم‌بارشی بسته شد اکنون چشم‌انتظار بارش‌های زمستانی هستند که با دلی پُرامید با آغاز بهار کشت و کار را در مزارع آغاز کنند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.142 seconds.