.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دفتر آیت‌الله ‌جوادی‌آملی در مازندران افتتاح شد
دفتر مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت الله ‌جوادی آملی امروز با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، مسئولان استانی و سلسله جلیله روحانیت در ساری افتتاح شد.

به گزارش شمال نیوز، مراسم افتتاحیه دفتر آیت الله جوادی آملی صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران،استاندار ، مسئولان استانی، سلسله جلیله روحانیت و مردم در ساری برگزار شد.

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سجایای اخلاقی و شخصیت علمی آیت الله جوادی آملی، افزود: شخصیت این عالم جلیل القدر جهانی بوده و بسیاری از کتب ایشان در جهان ارزشمند و مورد استفاده قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تاسیس دفتر نمایندگی آیت الله جوادی آملی که فرزند مازندران است را باید به فال نیک گرفت، تصریح کرد: این شخصیت والامقام اهل دین و دیانت بوده و متعلق به جهان و مایه برکات فراوانی در ابعاد مختلف است.

وی با بیان اینکه نیم قرن خدمات علمی و فقهی آیت الله جوادی آملی برای جامعه دینی ارزانی شده است، افزود: بسیاری از مراکز علمی و فقهی این عالم جلیل القدر با کمک مالی شخصیت آیت الله جوادی آملی و با استفاده از عواید ناشی از تالیفات ایشان ایجاد شده است.

طبرسی با اعلام اینکه هنوز در مازندران برای پرداخت وجوهات شرعیه به علما موفق نبودیم، گفت: امیدواریم به برکت این دفتر بتوانیم رفت و آمد علما را در دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران فعال کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه مومنان و متدینین باید تلاش کنند و دفتر مقدس آیت الله جوادی آملی را در مازندران تقویت کنند، تصریح کرد: تجلیل از شخصیت علمی و جهانی ایشان برای همگان واجب است.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی نیز نیز در این مراسم گفت: شخصیت آیت الله جوادی آملی معمولی نیست و صفت علامه برای ایشان کوچک است برای این که ایشان علوم قرآنی را حد بالایی در جامعه معرفی کردند.

حجت الاسلام مسیح مهاجری از آیت الله جوادی آملی به عنوان افتخار مازندران، ایران، تشیع و اسلام یاد کرد و افزود: جایگاه این عالم بزرگ و ارزشمند باید پاس داشته شود.

وی با تاکید بر این که جهان اسلام باید به شخصیت‌هایی چون آیت الله جوادی آملی که در تواضع، علم اخلاق و اخلاق عملی شهره علما هستند احترام ویژه قایل شود، گفت: حفاظت از شخصیت عالمان دین و مراجع بر همه واجب است و تبیین دستاوردهای انقلاب و معرفی آن به مردم از زبان عالمان اثرگذاری بیشتری از هر تبلیغی دارد.

مهاجری از دفاتر مراجع و علما به عنوان ماوایی برای مردم از اقشار مختلف یاد کرد و افزود: روحانیت از محل وجوه، سهم امام و خیرات و مبرات به فقرا و نیازمندان کمک می کنند و لازم است صندوق کمک به مردم نیازمند در دفاتر مراجع عظام تشکیل شود.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: انقلاب اسلامی توسط محرومان شکل گرفته و توجه به آنها وظیفه بر همگان لازم و واجب است و دفاتر مراجع هم باید پناهگاه محرومان و مستضعفان جامعه باشد.

حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی، فرزند آیت الله جوادی آملی نیز در این مراسم بر ضرورت تقویت جایگاه و شخصیت عالمان دینی در جامعه تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران پناهگاهی برای همه مردم بویژه محرومان باشد.

فرزند آیت الله جوادی آملی همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم جایگاه این عالم شهیر را در زادگاهش بیش از پیش ارج نهیم.

آیت الله عبدالله جوادی آملی زاده 1312 آمل، فقیه، فیلسوف، عارف، مفسر قرآن و مدرس حوزه علمیه قم و از مراجع تقلید شیعه و مازندرانی است.

وی سابقه عضویت مجلس خبرگان قانون اساسی، جامعه مدرسین، مجلس خبرگان رهبری و شورای عالی قضایی را داشته و سال‌ها یکی از امامان جمعه موقت قم بود.

تفسیر ترتیبی و موضوعی قرآن و مفاتیح الحیات یکی از مهم ترین تالیفات این مرجع تقلید شیعه است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 1 دي 1397
سلام لطفا آدرس دفتر
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 1 دي 1397
بلوار پاسداران خیابان بهار کوچه دوم
نا شناس 1 دي 1397
اینها که مازندرانی نیستند
حسینی کردخیلی 30 آذر 1397
باسلام ، نیاز ضروری بود که دفتر در مرکز استان مازندران ایجاد شود که امر محقق گردید جای خرسندی است
امیدوارم همه جوانان و مردم ولایتمدار استان مازندران از عقاید و تفاسیر قرآنی این عالم بزرگوار بهره کافی و وافی را ببرند .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.978 seconds.