.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل ثبت اسناد و املاک : سنددار کردن اراضی موقوفات مازندران با جدیت پیگیری می‌شود
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: موضوع تثبیت مالکیت موقوفات و سنددار کردن اراضی وقفی با جدیت در مازندران پیگیری شد که در مدیریت جدید نیز این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش شمال نیوز، بعد از ظهر امروز حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف مازندران با عباسعلی زارع مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان مازندران دیدار و بر تسریع در صدور اسناد مالکیت موقوفات بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران در این دیدار با اشاره به اینکه سنددار کردن موقوفات طی دو الی سه سال اخیر با جدیت در کشور پیگیری شده است، گفت: موضوع تثبیت مالکیت موقوفات و سنددار کردن اراضی وقفی با جدیت در مازندران پیگیری شد که در مدیریت جدید نیز این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

عباسعلی زارع با تاکید بر اینکه نیاتی که واقفان خیراندیش داشتن باید با جدیت احیا و پیگیری شود، افزود: سنددار کردن اراضی وقفی آنها را از تعرض موقوفه‌خواران به املاک موقوفه حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق قانون سازمان‌ها املاک تحت اختیار خود را باید سنددار کنند، تصریح کرد: با تقویت کردن کارگروه‌های مشترک بین اوقاف و ثبت به‌دنبال سنددار کردن موقوفات استان مازندران هستیم.

 

*سنددار شدن 13 هزار رقبه موقوفات در مازندران

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه 14 هزار و 93 موقوفه و 199 هزار و 777 رقبه در استان وجود دارد، گفت: حدود 8 هزار اماکن مذهبی در مازندران وجود دارد که در کشور کم‌نظیر است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با بیان اینکه تلاش در اوقاف برای خدمت به قرآن، موقوفات و امامزادگان باید افزایش پیدا کند، افزود: طی سال گذشته 17 هزار رقبه و از ابتدای سال جاری تاکنون 13 هزار رقبه موقوفات در مازندران سنددار شدند.

وی با بیان اینکه اوقاف در اسناد تک برگی موقوفات نیز ورود خوبی داشته، تصریح کرد: امیدواریم تا سال 98 بخش اعظمی از موقوفات مازندران سنددار شوند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.554 seconds.