.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس کل دادگستری مازندران: لایروبی از آب‌بندان‌ها نیازمند صدور مجوز نیست
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: شورای عالی معادن هنوز درباره نحوه برداشت گل و لای حاصل از لایروبی و کف کَنی آب‌بندان‌ها تصمیم‌گیری و اعلام نظر نکرده و در حال حاضر این گونه گل و لای جز مواد معدنی محسوب نمی‌شود و لذا صدور مجوز در این مورد در محدوده اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در جلسه بررسی وضعیت برداشت رسوبات آب‌بندان‌های استان، افزود: طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، گِل و لای و رسوباتی که در لایروبی و کف‌کَنی از آب‌بندان‌های مازندران برداشت می‌شود، جز موادمعدنی نبوده و برداشت و استفاده از آن نیازمند صدور مجوز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیست.

وی افزود: لایروبی از آب‌بندان‌ها و درآمد ناشی از آن طبق مقررات مالی دقیق و با نظارت شرکت آب منطقه‌ای استان باید برای همان آب‌بندان‌ها و اراضی کشاورزی در حدود بهره‌برداران همان آب‌بندان‌ها هزینه شود.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: اینکه کشاورزان و بهره‌برداران به چه میزان و در چه مواردی می‌توانند از آب‌بندان‌ها استفاده کنند و همچنین مدیریت و نظارت مربوط به آب‌بندان‌های استان با شرکت آب منطقه‌ای مازندران خواهد بود.

این مسؤول یادآور شد: طی سال‌های اخیر با هماهنگی سازمان بازرسی استان و مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان، شیوه نامه‌ای نیز درباره وضعیت آب‌بندان‌ها و نحوه بهره‌برداری و شرایط مالکیت آنها تنظیم شد که باید مدنظر قرار گیرد.

گفتنی است جلسه بررسی وضعیت برداشت رسوبات آب‌بندان‌های استان با حضور سر بازرس کل استان مازندران، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و همچنین نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت، مدیریت آب منطقه‌ای، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل امور اراضی استان برگزار شده است.

براساس این گزارش تاکنون بیش از 870 آب‌بندان در استان مازندران شناسایی شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.082 seconds.