.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهیدی‌فر: باید شرایط استفاده از برنج مازندران در مراسم و همایش‌ها فراهم شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید ترتیبی صورت گیرد تا ارگان‌ها، رستوران‌ها، دانشگاه‌ها و سایر نهادها از برنج‌های پرمحصول استان استفاده کنند.

به گزارش شمال نیوز، مازندران نخستین قطب تولید برنج کشور است و سالانه یک‌میلیون و 300 هزار تن شلتوک و 950 هزار تن برنج سفید از شالیزارهای مازندران کشت می‌شود که این میزان تولید 42 درصد تولید برنج در کشور است، امسال 206 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران به کشت برنج اختصاص یافته است.

با توجه به این میزان کشت برنج و طرحی با عنوان ممنوعیت واردات برنج به کشور در زمان‌های از فصول سال و از طرفی ممنوعیت ورود برنج خارجی به استان شاهد استفاده از برنج خارجی در نهادهای دولتی در استان هستیم؛ موضوع استفاده از برنج خارجی در ارگان‌های دولتی مازندران یکی از سوژه‌ها و مطالبات اجتماعی در سامانه فارس مطرح شده است.

عزیزالله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری با بیان اینکه مازندران به عنوان قطب کشاورزی کشور، رتبه نخست تولید برنج را دارد، گفت: برنج تولیدی مازندران علاوه بر تامین نیاز برنج استان، به سایر استان‌ها و حتی کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به مازاد تولید استان در بخش برنج و فرمایشات مقام معظم رهبری که سال 97 را به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند اما باز هم شاهدیم که مصرف برنج بعضی از ارگان‌ها، رستوران‌ها و دانشگاه‌ها در استان از طریق برنج‌های وارداتی تامین می‌شود که با اصل حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی منافات دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: در حال حاضر قیمت برنج‌های وارداتی تقریبا با قیمت ارقام پرمحصول تولیدی استان برابری می‌کند در حالیکه برنج‌های تولیدی مازندران از کیفیت بالاتری نسبت به محصولات وارداتی برخوردار است.

 

شهیدی‌فر بیان کرد: برای حمایت از بخش تولید داخل به ویژه برنج مازندران و تشویق و ترغیب کشاورزان مازندران در تولید، ترتیبی صورت گیرد تا ارگان‌ها، رستوران‌ها، دانشگاه‌ها و سایر نهادها از برنج‌های پرمحصول استان استفاده کنند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.189 seconds.