.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون استاندار مازندران : اختصاص بودجه یک‌درصدی پژوهش به نیازهای اصلی استان‌ها
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواست که سهم یک‌درصد اعتبارات پژوهشی این وزارتخانه به مجاری و نیازهای اولویت‌دار و اصلی کشور و استان‌ها سوق پیدا کند.

به گزارش شمال نیوز، حسن خیریان‌پور بعد از ظهر امروز در افتتاحیه ساختمان مرکز رشد مرکز مازندران با تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: در عصر دانایی قرار گرفتیم و گریزی به این نیست که اگر به‌دنبال تحول و پیشرفت هستیم باید دست‌یابی به علم و فناوری داشته باشیم.

وی با تاکید بر حرکت در مسیر تجاری‌سازی علم، گفت: در این راستا مراکز دانشگاهی به‌عنوان تولیدکنندگان علم می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند، نیازمند گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتقای مهارت‌آموزی در استان هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با بیان اینکه بحث مهارت‌آموزی در استان دنبال می‌شود، اعلام کرد: مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار را برای بیش از 3 هزار نفر در استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا امروز 60 درصد از سهمیه استان محقق شده و با جدیت به‌دنبال تحقق صد درصدی آن هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه اگر شکوفایی و خلاقیت و نوآوری می‌خواهیم باید از توانمندی دانشگاه‌ها استفاده کنیم، افزود: باید این ظرفیت را به علم و فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در استان پیوند زده و در جهت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنیم که این مهم در دستور مدیریت عالی استان قرار دارد.

خیریان‌پور با تاکید بر اینکه طرح‌های پژوهشی استان باید به سمت کاربردی کردن ظرفیت‌ها و اولویت‌های استان سوق داده شود، اظهار کرد: ظرفیت‌های متعددی در استان داریم، سالانه بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود و می‌توانیم ارزش افزوده بسیار مناسبی در این بخش ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: اگر مازندران با 2.5 میلیون تن مرکبات، 1.3 میلیون تن برنج و 180 هزار تن کیوی، در شیلات و آبزیان، مرغ، گل و گیاه و مواد لبنی و موارد متعدد دیگر رتبه نخست تولید کشور را دارد و اگر موقعیت استراتژیکی استان با داشتن سه بندر فعال، 13 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری در 28 اسکله، همجواری با کشورهای حاشیه خزر ظرفیت مهمی است، باید آن را با طرح‌های دانش‌بنیان برای پیشرفت استان به‌کار بگیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران بیان کرد: مازندران با 389 کیلومتر راه‌آهن، همجواری با خزر، بهره‌مندی از 338 کیلومتر ساحل زیبا، ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی، بهترین ساحل، زمین‌های حاصلخیز و تنوع در همه ظرفیت‌ها می‌تواند یک کارکرد فراملی داشته باشد و در تولید و صادرات نقش مهمی ایفا کند.

این مسؤول افزود: ظرفیت مهمی را در فناوری نوین و استفاده از فضای مجازی و کسب و کارهای فناورانه و دانش‌بنیان داریم که راه‌اندازی مراکز رشد، این روند را تسریع می‌کند.

خیریان‌پور از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواست که سهم یک درصد اعتبارات پژوهشی این وزارتخانه به مجاری و نیازهای اولویت‌دار و اصلی کشور و استان‌ها سوق پیدا کند.

وی با بیان اینکه در مورد یک‌درصد اعتبارات پژوهشی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نشست‌هایی داشتیم و با جدیت پیگیر هستیم، افزود: در یکی دو مرحله این اعتبارات را به سمت مسیرهای فناوری سوق دادیم؛ به‌عنوان نمونه یک طرح پژوهشی درباره مرکبات در زمینه‌های مختلف ازجمله تبدیلی، پهنه‌بندی و تجاری‌سازی مرکبات و سورتینگ و طرحی درباره تولید میگو را از طریق مرکز رشد و موسسه تحقیقات خزر پیش‌بینی کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران در پایان با قدردانی از زحمات رئیس پارک علم و فناوری مازندران و پیگیری‌های ایشان در حوزه علم و فناوری گفت: فعالیت‌های استان در هر زمینه‌ای باید حسب اولویت‌ها و نیازهای همین منطقه باشد، برای گسترش و پشتیبانی شرکت‌های دانش‎بنیان نیز از تمام توان استفاده می‌کنیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.