.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۲ دی امسال آغاز سرشماری پرندگان مهاجر زمستان گذران درمازندران
رئیس اداره نظارت و امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از آغاز سرشماری پرندگان مهاجر زمستان گذران تا ۲۳ روز دیگر در تالاب‌ها و آبگیر‌های استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز،ربیعی رئیس اداره نظارت و امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با آغاز فصل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر به مازندران تا کنون بیش از ۳۰۰ بال قو به تالاب‌های فریدونکنار و میانکاله مهاجرت کردند و این تعداد با سرد شدن هوا و یخبندان تا نیمه دی ماه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با پایان مهاجرت پرندگان زمستان گذران در کشور‌های اروپایی، حوزه مدیترانه و غرب آسیا سرشماری در تالاب‌های و آببندان‌های مازندران از ۱۲ دی ماه آغاز می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه در صورتی که آببندان‌های روستا‌های استان آبگیری و قرق شده باشد، گفت: با برقراری امنیت پرواز، پرندگان مهاجر این مناطق را برای زمستان گذرانی انتخاب خواهند کرد.

رئیس اداره نظارت و امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: تالاب‌های مازندران پارسال ۶۰۰ هزار تا یک میلیون قطعه پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی خطه سرسبز با آب و هوای متعادل شمال را انتخاب کردند.

وی گفت: با توجه به شرایط کم آبی و خشکسالی در مناطق مرکزی و تالاب‌های داخلی داخلی کشور و تنش آبی در زیستگاه‌های پرندگان تعداد و تنوع پرندگان مهاجری که زمستان امسال به مازندران می‌آیند بیشتر باشد.

ربیعی افزود: مهاجرت پرندگان از اواخر شهریور ماه امسال آغاز شد و تا پایان آذرماه جاری ادامه دارد.

رئیس اداره نظارت و امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: چنگر‌ها به همراه دیگر پرندگان مهاجر از جمله تک درنای سیبری، قوی گنگ، قوی فریادکش، غاز پیشانی سفید، غار خاکستری، گیلار، خوتکا، اردک ارده‌ای، خوتکای ابرو سفید، اردک سرسبز، اردک نوک پهن و اردک سرحنایی تا پایان فصل سرما در این تالاب می‌مانند./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.