.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولتیماتوم استاندار مازندران به سرمایه‌گذاران غیرفعال در بندرامیرآباد
استاندار مازندران گفت: سرمایه‌گذارانی که در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بهشهر از سال‌های گذشته، زمین گرفتند و سرمایه‌گذاری انجام ندادند؛ اگر توانمندی لازم در این بخش را ندارند با بررسی و کارشناسی، خلع ید شوند.

به گزارش شمال نیوز، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران، ظهر دیروز در بازدید از بندرامیرآباد را با حضور هیأت همراه و مدیران کل و با هدف بازدید از نقاط مختلف بندر امیرآباد و شناخت ظرفیت‌ها و نقاط ضعف و مشکلات در دستور کار قرار داد.

اگرچه بندر امیرآباد با دارا بودن 15 پست اسکله و ظرفیت اسمی 7.5 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا از بنادر مهم شمال کشور است؛ اما بررسی نقاط ضعف و قوت این بندر و توسعه بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان ایفا کرده و در رونق‌بخشی به صادرات نقش‌آفرین باشد.

به همین دلیل، ظرفیت مهم بندر امیرآباد موجب شد تا مورد توجه ویژه مسؤولان قرار گرفته و برای توسعه آن و استقبال از بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی مشوق‌های مختلف در نظر گرفته شود؛ مشوق‌هایی که اگرچه می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات باشد؛ اما از نظر استاندار مازندران باید این مشوق‌ها افزایش یابد.

از ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات مازندران استفاده شود

استاندار مازندران گفت: توسعه صادرات در گرو رشد سرمایه‌گذاری و فعال کردن بخش خصوصی است و باید از ظرفیت‌های مختلف استانی و فرا استانی و کشور برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه صادرات استفاده کرد

احمد حسین‌زادگان اظهار کرد: امروزه بیش از هر زمان دیگری شاهد تحریم‌های ظالمانه دشمن و ایستادن تمام قد آنان برای آسیب رساندن به کشور است و باید همه ما در هر مسؤولیتی که هستیم برای توسعه تلاش کنیم.

وی افزود: اکنون نباید تمام تمرکز ما به واردات و صادرات جنوب کشور و بنادر جنوب معطوف شود بلکه باید با رعایت مسائل امنیتی و پدافند غیرعامل، بنادر شمالی کشور هم مورد توجه باشند.

استاندار مازندران، بندر امیرآباد بهشهر به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم بندری شمال کشور تنها بندر دارای ریل شمال کشور است که در بخش داشتن زمین، پایلوت بودن غلات و داشتن نیروگاه از بنادر مهم و نمونه است و باید دیده شود.

حسین‌زادگان ادامه داد: متصل شدن به شبکه رو رو ریلی ظرفیت مهمی برای بندر امیرآباد است که می‌تواند در حجم سرمایه‌گذاری و رونق صادرات، مؤثر باشد.

وی با اعلام اینکه با توجه به داشتن همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها در بندر امیرآباد، از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است؛ خاطر نشان کرد: ظرفیت در بخش‌های مختلف، فراوان است و باید با ورود و حضور سرمایه‌گذاران برای توسعه بیشتر گام برداشت.

این مسؤول اضافه کرد: اکنون حجم بالایی از تجارت ما توسط تجار استان‌های دیگر انجام می‌شود که در این بخش، یا تاجر خوبی نیستیم و یا تولیدکنندگان خوبی نیستیم و باید در این بخش ضمن حمایت از همه سرمایه‌گذاران بومی و غیر بومی، از توانمندی‌های سرمایه‌گذاران داخلی و بومی استفاده شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه فعالیت هشت کارخانه با این همه قدمت، زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های بندر امیرآباد، ظرفیت خوبی نیست، گفت: باید از ظرفیت‌ها استفاده شود و اولویت با تجار و بخش خصوصی است و باید بررسی شود که چرا استقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بندر انجام نشده است.

حسین‌زادگان اظهار کرد: سرمایه‌گذارانی که در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بهشهر از سال‌های گذشته، زمین گرفتند و سرمایه‌گذاری انجام ندادند؛ اگر توانمندی لازم در این بخش را ندارند با بررسی و کارشناسی، خلع ید شوند.

وی اضافه کرد: باید ضمن خلع ید کردن سرمایه‌گذاران غیرفعال در واحدهای صنعتی بندر امیرآباد بهشهر که ساخت و سازی برای ایجاد کارخانه و یا تولید نکرده‌اند؛ افراد جدید به کارگیری شده و مشوق‌های مختلف برای حضور سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود.

استاندار مازندران ادامه داد: اکنون در برهه‌ای از زمان قرار داریم که نمی‌توان به فروش نقت و تأمین منابع مالی از این طریق امیدوار بود و باید به توسعه صادرات فکر کرد.

حسین‌زادگان گفت: توسعه صادرات در گرو رشد سرمایه‌گذاری و فعال کردن بخش خصوصی است و باید از ظرفیت‌های مختلف استانی و فرا استانی و کشور برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه صادرات استفاده کرد.

چرخه اقتصادی شرق مازندران توسعه یابد

فرماندار بهشهر هم در سخنانی اظهار کرد: شرق مازندران با دارا بودن ظرفیت‌های مختلف، در توسعه اثرگذار است و وجود بندر امیرآباد ظرفیتی است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

هادی خنجری افزود: امروز مردم انتظار بیشتری در حوزه اقتصادی و اجتماعی از فعالیت بندر امیرآباد در بهشهر دارند و باید چرخه اقتصادی شرق مازندران توسعه یابد.

وی گفت: صادرات نقطه مشترک همه ما برای توسعه است و باید در این بخش برای صادرات تلاش کرد و درب‌های ورودی شهرهای مختلف شرق مازندران به روی سرمایه‌گذاران گشوده شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.2 seconds.