.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مهاجر:تفاوت ارزی؛ مشکل جدید صادرکنندگان مرکبات
رئیس اتاق بازگانی استان مازندران مطرح گفت: تفاوت ارزی مشکلی بر مشکلات صادرکنندگان مرکبات اضافه کرده است،

به گزارش شمال نیوز، شب گذشته و با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی جشنواره ملی مرکبات و اقوام و عشایر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران واقع در قائم‌شهر آغاز به کار کرد.

رئیس اتاق بازگانی استان مازندران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تفاوت ارزی مشکلی بر مشکلات صادرکنندگان مرکبات اضافه کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر می‌توانیم بیش از 1.5 دلار فروش مرکبات را در کشورهای مختلف داشته باشیم ولی هزینه‌های جانبی و تفاوت ارزی که دولت تعریف کرده است سبب شد تا رغبت خاصی برای صادرات در این بخش نباشد.

عبدالله مهاجر افزود: شاید در حال حاضر فروش مرکبات به کشورهای مختلف انجام شده باشد ولی صادرات به نام کشور ما اتفاق نمی‌افتد و کشورهای خریدار محصولات را با نام خود در بازار عرضه می‌کنند و دلیل آن وجود ضعف در این بخش است.

وی تصریح کرد: محصول کیوی امسال شرایط بسیار خوبی دارد و قیمت آن در انبارها به ازای هر کیلو کمتر از 7هزار و 500 تومان نیست در حالی که سال گذشته در شرایط مشابه قیمت کمتر از این بود.

رئیس اتاق بازگانی استان مازندران با بیان اینکه پرتقال جز ظرفیت‌های خوب استان ما است و سالانه بیش از 2.5 میلیون تن محصول نارنگی و پرتقال برداشت می‌شود، گفت: از دولت و نمایندگان می‌خواهیم در این حوزه پای کار بیایند تا امسال بتوانیم ظرفیت خوبی برای صادرات داشته باشیم.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس دهم در این مراسم با بیان اینکه یکی از نشانه‌های حکمرانی خوب دو مؤلفه مهم است که نخست تأمین نیازهای نرم افزاری اداره کشور و دیگری اقدام و عمل مؤلفه‌ها و شاخصه‌ها و مصادیق سخت افزاری کشور است، اظهار کرد: برابر تقسیم کار در قانون اساسی نیازهای نرم افزاری کشور بر عهده قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی است.

سیدعلی ادیانی افزود: اگر مجلس در تراز جمهوری اسلامی و در حد قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل ملت ایران باشد ما در خروجی و عملکرد نقش سخت‌افزاری کشور از جمله دولت شاهد کارآمدی و فعالیت خواهیم بود و این دو مؤلفه مکمل یکدیگرند.

وی تصریح کرد: شاه بیت شناسه عشایر و روستا، کشاورزی و مهم‌ترین قطب توسعه کشور است در مواد 31 و 32 و 33 برنامه ششم توسعه کشور به حوزه کشاورزی اشاره دارد.

نماینده مردم قائم‌شهر و حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و در بند 6 و 7 اشاره به امور کشاورزی شده است، اظهار کرد: تا پایان برنامه ششم باید به 95 درصد خودکفایی در تولید محصولات اساسی زراعی، دامی و آبزی برسیم و باید ببینیم الان که در نیمه سال دوم هستیم به این شاخص دست یافته‌ایم یا خیر؟ چرا که تا پایان برنامه ششم هر ساله باید هشت درصد متوسط ارزش افزوده سالانه ما در حوزه کشاورزی شکل گیرد.

وی افزود: 100 درصد خسارت‌های وارده بر محصولات کشاورزی در بودجه‌های سنواتی باید تخصیص یافته تلقی شود و دولت مکلف است در تمام سنوات آن را اجرایی کند

ادیانی تصریح کرد: اگر با کمک بخش خصوصی و دولتی محصولات کشاورزی خود را تجاری‌سازی نکنیم نمی‌توانیم بازارهای تجاری 15 کشور همسایه استان را فتح کنیم که موضوع مهمی است.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در پایان گفت: امیدواریم امسال هم در بحث ذخیره‌سازی مرکبات مورد نیاز شب عید مردم در مازندران کارهای خوبی اجرا شود تا محصولات با قیمت مناسب در اختیار آنان قرار گیرد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.955 seconds.