.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به این ۶ دلیل شما همیشه خسته هستید
بیشتر افراد دلیل خستگی بیش از حد و یا طولانی مدت را کار و یا یک روز پر مشغله می‌دانند. اما خستگی دائمی می‌تواند دلایل مختلف دیگری داشته باشد.

به گزارش شمال نیوز، خستگی ناشی از کار معمولا باید با یک استراحت چند ساعته از بین برود و شادابی و سرحالی دوباره به انسان بازگردد. همچنین اگر یک دوره‌ی سخت و پر تلاشی را پشت سر گذاشتید، شاید کمی بیشتر از چند ساعت استراحت کردن نیاز داشته باشید.

برای از بین بردن اینگونه خستگی‌ها می‌توان در حدود ۲ تا ۳ هفته اقداماتی انجام داد که انرژی‌های از دست رفته را جایگزین کرد. در این ۲ یا ۳ هفته باید بیشتر استراحت کنیم، بیشتر با دوستان و خانواده خود وقت بگذرانیم و روابط اجتماعی را گسترش دهیم، غذا‌های سالم‌تر و مقوی‌تر بخوریم، مایعات بیشتر بنوشیم، از ویتامین‌های مختلف و یا مولتی‌ویتامین استفاده کنیم (البته نه سرخود) و کار‌های دیگری که می‌توانند باعث جایگزینی انرژی و مواد از دست رفته بدن شوند.

اما اگر فردی به‌صورت مداوم، تمام طول روز احساس خستگی و بی‌حالی داشت و با استراحت کردن و انجام موارد بالا هم خستگی او رفع نشد، احتمالا مشکل از جای دیگری است و دکتر ساندرا آدامسون در این مورد می‌گوید: نیاز به مشاوره گرفتن و یافتن منشا این خستگی است. خستگی بیش از حد و مداوم می‌تواند نشانه‌ی یک بیماری و یا یک مشکل جدی باشد و نباید از کنار آن به راحتی گذشت. ما در این مقاله تبیان ۶ دلیل برای احساس خستگی مداوم را معرفی خواهیم کرد.

۱- کم خونی

خستگی ناشی از کم خونی در نتیجه‌ی کمبود گلبول‌های قرمز خون به وجود می‌آید. این گلبول‌ها اکسیژن را از ریه‌ها به سلول‌ها و بافت‌های بدن منتقل می‌کنند. در این حلت ممکن است فرد احساس ضعف و احساس کوتاه شدن تنفس‌ها را داشته باشد. کم خونی می‌تواند ناشی از کمبود آهن و یا ویتامین، خون‌ریزی، خون‌ریزی داخلی و یا بیماری‌ها و دلایل بسیار دیگری باشد.

از نشانه‌های کم‌خونی می‌توان به مواردی مثل ضعف، عدم تمرکز، کم خوابی، تپش قلب و سایر موارد باشد. می‌توان با انجام آزمایش‌های مربوطه این مورد را تشخیص داد.

۲- بیماری تیروئید

منظور از بیماری تیروئید حالتی است که غده‌ی تیروئید به‌طور معمولی کار نکند و میزان متناسبی از هورمون مربوطه را تولید نکند. غده تیروئید در جلوی گلو قرار دارد و به اندازه‌ی گره‌ی یک کراوات است که هورمون‌هایی تولید می‌کند که باعث کنترل متابولیسم می‌شود. زیاد شدن هورمون‌های تولید شده توسط تیروئید منجر به افزایش متابولیسم و کاهش میزان هورمون‌ها باعث کاهش متابولیسم خواهد شد. این مشکل هم یکی از دلایل خستگی‌های دائمی است. این مشکل هم با انجام آزمایشات مربوطه مشخص و دمان خواهد شد.

۳- دیابت

هر ساله بیش از یک میلیون نفر مبتلا به دیابت نوع ۲ در سراسر دنیا تشخیص داده می‌شوند. نکته‌ی قابل تامل اینجاست که بسیاری از افراد نمی‌دانند که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند. گلوکز یک منبع انرژی برای بدن انسان است که بدن را سر پا نگه می‌دارد. بدن کسانی که دیابت نوع ۲ دارند در واقع نمی‌تواند از این منبع انرژی به درستی استفاده کند و همین مسئله باعث افزایش میزان قند خون این افراد می‌شود. زمانی که بدن از این منابع انرژی استفاده نکند طبیعی است که دچار کمبود انرژی، خستگی و بی‌حالی می‌شوند. یکی از دلایل خستگی همیشگی می‌تواند دیابت نوع ۲ باشد که بیشتر در افراد مسن‌تر رخ می‌دهد.

۴- افسردگی

افسردگی یکی از عمده بیماری‌هایی است که امروزه در جوامع یافت می‌شود. شاید تغییر سبک زندگی افراد و جامعه بر رشد این مشکل تاثیر گذاشته باشد. افسردگی می‌تواند بر روی خواب، تغذیه و تفکر افراد تاثیرات فراوانی داشته باشد. البته این بیماری قابل درمان است. افسردگی می‌تواند باعث کاهش انرژی، ناامیدی، احساس بی ارزش بودن و منفی گرایی شود. افسردگی هم می‌تواند یکی از دلایل خستگی دائمی شود و انسان تمایل و انرژی لازم برای انجام کار‌ها را نداشته باشد.

۵- سندروم خستگی مزمن

خستگی مزمن به حالتی گفته می‌شود که بدن افراد برای مدت طولانی خسته باشد که باعث کاهش فعالیت‌ها و تحرک شده و توان فرد را به‌شدت تحت تتاثیر قرار می‌دهد.

۶- آپنه خواب

آپنه خواب یک نوع اختلال در خواب است که با وقفه‌های تنفس در خواب مشخص می‌شود. اگر زمانی که از خواب بیدار می‌شوید و باز هم احساس خستگی می‌کنید می‌تواند یکی از دلایلش آپنه خواب باشد.

اگر شما هم احساس می‌کنید همیشه خسته هستید و انرژی و توان لازم برای انجام کار‌های معمولی روزانه را ندارید، بد نیست از یک متخصص مشاوره بگیرید و راه حل را جویا شوید./بهداشت نیوز


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.039 seconds.