.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همایش ملی برنج در ساری آغاز شد/ سرانه ۳۵ کیلوگرمی مصرف برنج
هجدهمین همایش ملی برنج با حضور کارشناسان و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در دانشگاه علوم کشاورزی ساری آغاز به کار کرد.

به گزارش شمال نیوز، عزیزاله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران صبح دوشنبه در این همایش با اشاره به مکانیزاسیون برداشت برنج گفت: با ضریب ۸۰ تا ۹۰ درصدی مکانیزاسیون برنج در کشور رتبه مطلوب و مناسبی داریم ولی در زمینه داشت ضعیف هستیم.

وی بااظهار اینکه امسال ۵۳ هزار هکتار کشت مکانیزاسیون نشای برنج در استان انجام شد افزود: این میزان نسبت به سال قبل رشد داشته است و توسعه مکانیزاسیون می تواند از سختی تولید برنج بکاهد.

شهیدی فر درباره کیفی سازی تحقیقات و اثرگذاری آن و ارائه راهکارهای برای ترویج مکانیزاسیون برنج یادآور شد: باید استفاده بهینه ای از تحقیقات داشته باشیم تا شاهد افزایش عملکردی در حوزه برنج را شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، استفاده از تکنولوژی و دانش را در حوزه کشاورزی مهم برشمرد و گفت: تکنولوژی و دانش باید در بخش اراضی کشاورزی کاربردی شود و به عنوان نمونه آبیاری تخت فشار می تواند در تامین آب و رفع چالش های فراروی موثر باشد.

وی افزود: در سالی که گذشت به رغم آنکه استان های شمالی پرباران و آبخیز هستند، به دلیل آنکه بخشی از منابع آبی تحت مدیریت و دسترس ما نیستند، حدود شش هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان به زیرکشت نرفت و حدود هزار هکتار نیز به دلیل بحران آب خشک و از کشت خارج شده است.

شهیدی فر تامین آب از آببندان های شمال کشور را امری ضروری دانست و گفت: ظرف دو تا سه سال طبق تفاهم صورت گرفته باید تمام آب بندان ها لایروبی و ساماندهی شوند تا حجم آب و ظرفیت آن را افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، توجه به افزایش عملکرد در واحد سطح و سهم بری برنج در سبد غذایی را مهم دانست و گفت: سرانه مصرف برنج در حال حاضر ۳۴ تا ۳۵ کیلو است و باید این میزان به ۲۰ کیلوگرم در سال کاهش یابد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.762 seconds.