.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برخی جاده‌های مازندران مه گرفته، بارانی ولغزنده
رئیس پلیس راه مازندران صبح امروز از مه گرفتگی، بارش باران و لغزنده بودن برخی جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز،سرهنگ قدمی رئیس پلیس راه مازندران گفت: براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت‌های راهداری، هم اکنون از لحاظ شرایط آب و هوایی ارتفاعات استان در جاده‌های هراز، سوادکوه و چالوسنیمه ابری و خشک گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ارتفاعات کیاسر – سمنان محدوده تلمادره جاده مه گرفته است، افزود: هم اکنون جاده‌های نوشهر، رامسر، ساری، بابل و قائمشهر نیز بارانی و سطح جاده لغزنده است.

وی افزود: با توجه به مه آلود بودن هوای استان در برخی مناطق لازم است رانندگان در موقع رانندگی فاصله طولی را رعایت کنند

رئیس پلیس راه مازندران گفت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و استقرار سامانه بارشی و سرد در استان و مه گرفتگی در مناطق کوهستانی و لغزندگی برخی جاده ها، رانندگان ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و فاصله طولی با تجهیزات لازم در جاده‌های استان تردد کنند تا از بروز حوادث رانندگی جلوگیری شود.

سرهنگ قدمی به رانندگان توصیه کرد: با توجه به برودت هوا و بارش باران به‌ویژه در مناطق کوهستانی، پیش از سفر از وضعیت راه‌ها، از سلامت فنی خودرو، داشتن سوخت کافی و همراه داشتن زنجیر چرخ برای پیشگیری از مشکلات سفر مطمئن شوند.

وی گفت: آمد و شد خودرو‌ها در حال حاضر در جاده‌های هراز، سوادکوه، چالوس، کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است.

سرهنگ قدمی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی درباره وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه این استان را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

توصیه پلیس راه مازندران برای رانندگی در هوای بارانی:
فاصله مناسب را با ماشین جلویی حفظ کرده و از سالم بودن برف پاک کن‌ها مطمئن باشید و بسته به شدت باران، سرعت برف پاک کن را تنظیم کنید.

نور اتومبیل کمک زیادی به دید راننده می‌کند، بنابراین برای داشتن دیدی مناسب باید چراغ‌های اتومبیل‌تان را تنظیم کرده و در وضعیت ایده آل قرار دهید. گرم کن‌های برقی شیشه عقب خودرو کمک زیادی به از بین بردن بخار شیشه می‌کند؛ بنابراین حتما گرم کن اتومبیل خود را آماده کنید.

منبع آب شیشه شوی را به طور مرتب کنترل کنید. در یک جاده گل آلود، حتی پس از باران، ماشین‌های جلویی آن را گلی خواهند کرد. در همان مسیری که ماشین‌های جلویی‌تان حرکت می‌کنند، رانندگی کنید.

از چاله‌های آب باران ترجیحا دوری کنید و مراعات عابران پیاده را کرده چرا که خیابان پر از چاله‌های کوچک و بزرگ است که هنگام باران پر از آب می‌شوند. شرط انصاف این است که از چاله‌ها با احتیاط عبور کنید تا آب گل آلود به عابران نپاشد.

هنگام بارندگی، حداکثر سرعت مجاز تعیین شده برای معابر مختلف کاهش می‌یابد و شما باید با سرعت کمتری رانندگی کنید. این احتیاط در سرعت، برای وقتی که تازه باران شروع شده هم صادق است. یعنی وقتی که تازه زمین‌تر شده، اصطکاک کاهش می‌یابد. به خصوص در اوایل بارندگی، به علت مخلوط شدن آلودگی‌های سطحی مانند روغن ماشین و گرد و خاک که به طور معمول روی سطح همه خیابان‌ها و جاده‌ها است حتی خطر جدی‌تر می‌شود.

اگر هنگام بارش باران مجبور به گرفتن ترمز شدیدی شدید، چند بار به طور پیایی پا را روی ترمز فشار دهید. با این کار از لیز خوردن ماشین جلوگیری خواهید کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.