.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قرص‌های ویتامین دی باعث کاهش حمله قلبی می‌شوند؟
در حالی که برخی مردم تصور می‌کنند با مصرف قرص‌های ویتامین دی و روغن ماهی می‌توانند خطر حملات قلبی را کاهش دهند یا مانع از ابتلا به سرطان شوند، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد این تصور غلط است.

به گزارش شمال نیوز،در حالی که برخی مردم تصور می‌کنند با مصرف قرص‌های ویتامین دی و روغن ماهی می‌توانند خطر حملات قلبی را کاهش دهند یا مانع از ابتلا به سرطان شوند، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد این تصور غلط است.

بررسی‌های جدیدی که در این زمینه در دانشگاه آکسفورد انجام شده حاکیست قرص‌های امگا-۳ روغن ماهی و مکمل‌های ویتامین دی تنها برای تسکین فکر و روح افراد مفید هستند و دارو‌هایی محسوب می‌شوند که تنها باعث دلخوشی افراد خواهند شد.

این بررسی با تحقیق در مورد شرایط سلامت حدود ۲۵ هزار فرد بالای ۵۰ سال به عمل آمده و نشان می‌دهد مصرف قرص‌های یادشده ظرف مدت ۵ سال به هیچ وجه باعث نشده خطر ابتلا به سرطان یا حمله قلبی در افراد یادشده نسبت به قبل کمتر شود.

البته مصرف قرص‌های امگا ۳ در افرادی که ماهی زیادی مصرف نمی‌کنند تا حدی موثر بوده و می‌تواند خطر وقوع حمله قلبی را به میزان اندکی کاهش دهد. همچنین مصرف ویتامین دی هم می‌تواند خطر مرگ ناشی از ابتلا به سرطان را حداکثر یک تا دو سال به تاخیر بیندازد. البته در این زمینه هم بین محققان اختلاف نظر وجود دارد و آن‌ها می‌گویند باید بررسی‌های بیشتری در این زمینه انجام شود.

پیش از این هم چند بررسی در مورد بی اثر بودن یا کم اثر بودن قرص‌های مکمل توسط موسسات پژوهشی و پزشکی انجام شده بود که به نتایج مشابهی منجر شده بود./فارس

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.58 seconds.