.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ نماینده آمل به جهانگیری :
یوسفیان ملا : برخی فرهنگ بخور و بزن و دررو ایجاد کرده‌اند/در ایران عده‌ای منتظرند هر امتیازی را به نفع آقازاده‌ها تبدیل به رانت کنند!
شمال نیوز : یوسفیان ملا گفت : به‌طور مثال کارخانه فولاد را به تولید کننده سس می‌دهند و دیگر کاری ندارند چه بر سر این کارخانه می‌آید، خریدار هم کاربری آن را تغییر می‌دهد و آن را به زمین‌ تبدیل می‌کند و در قطعات کوچکتر با سود خوب می‌فروشد و یا ....
یوسفیان ملا : برخی فرهنگ بخور و بزن و دررو ایجاد کرده‌اند/در ایران عده‌ای منتظرند هر امتیازی را به نفع آقازاده‌ها تبدیل به رانت کنند!

شمال نیوز:  نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای منتظرند هر امتیازی را به نفع آقازاده‌ها تبدیل به رانت کنند وگرنه دادن تسهیلات به متخصصان رانت نیست.

به گزارش شمال نیوز ، عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفتگو با  آنا، با اشاره به سخنان اسحاق جهانگیری در مراسم معارفه محمد شریعتمداری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه «رانت اگر به قیمت این باشد که بنگاه تولیدی و اشتغال ایجاد کنیم، خواهان آن هستیم و موافقیم» اظهار کرد: اصل ۴۴ قانون اساسی دولت را مکلف به واگذاری بخش‌های تولیدی به مردم کرده است، اما این واگذاری باید به تولیدکنندگان واقعی باشد نه به افرادی که دنبال سوءاستفاده هستند.

وی افزود: واگذاری صنایع و مراکز تولیدی در کشور ما به‌گونه‌ای‌ است که آگهی فروش می‌دهند و بدون در نظر گرفتن شرایط خریدار که چقدر می‌تواند این واحد تولیدی را سرپا کند، فقط پول طرف را می‌گیرند و کارخانه و واحد تولیدی را تحویلش می‌دهند و مثلاً کارخانه‌ای که میلگرد تولید می‌کند را به فردی می‌دهند که تخصصش مواد غذایی است!

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با تأکید بر اینکه کشورهای صنعتی مانند آلمان، واحد تولیدی که میلیون‌ها دلار ارزش دارد را مجانی در اختیار تولیدکننده می‌گذارند تا به بهره‌برداری برساند و بعد از سوددهی پولش را بدهد که اگر اینگونه باشد دیگر نامش رانت نیست. فرد می‌داند مسئولیت بزرگی برگردنش است و تلاش می‌کند آن واحد را به سود برساند تا قرضش را به دولت بدهد.

هر قانونی را به سمت رانت می‌کشانند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای در کشور هر قانونی را به سمت رانت می‌کشانند و برخی فرهنگ بخور و بزن و دررو ایجاد کرده‌اند و این فرهنگ واگذاری به افراد دلسوز و کارآمد نیست.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه در کشور ما قوانین را آلوده به رانت و فساد اقتصادی کرده‌اند، اضافه کرد: به‌طور مثال کارخانه فولاد را به تولید کننده سس می‌دهند و دیگر کاری ندارند چه بر سر این کارخانه می‌آید، خریدار هم کاربری آن را تغییر می‌دهد و آن را به زمین‌ تبدیل می‌کند و در قطعات کوچکتر با سود خوب می‌فروشد و یا کارخانه را به این نیت می‌خرد که از تسهیلات ارزی و ریالی آن استفاده کند.

واگذاری تسهیلات به متخصصان رانت نیست

نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد: در ایران عده‌ای منتظرند هر امتیازی را به نفع آقازاده‌ها تبدیل به رانت کنند وگرنه واگذاری تسهیلات به افراد کننده کار را رانت نمی‌گویند که نام خوب و بد برایش بگذاریم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: پیش از این هم افرادی در کشور بودند که می‌گفتند به زیردستان خود امتیازهای ویژه می‌دهیم تا خوب کار کنند! اطرافیانش رانت را گرفتند و برای مردم هم کاری نکردند و حتی خود فرد هم سر از زندان در آورد.

هر موضوعی را سهل گرفتیم دچار فساد شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه برخی فرهنگ غلط را در کشور شکل دادند که هر زمان موضوعی را در بخش‌های گوناگون اقتصادی و سیاسی و... سهل گرفتیم به نحوی دچار فساد شد، گفت: رانتی که عده‌ای خاص از آن استفاده کنند و بخور و دررو باشد، نامش باید با دریافت تسهیلات برای خدمت صادقانه متفاوت باشد.

وی تأکید کرد: در اروپا بیمارستان را مجانی به پزشکان می‌دهند تا به مردم خدمت کنند، نه اینکه بیمارستان را در اختیار کسانی بگذاریم که نه تنها پزشک نیستند، بلکه ۶ کلاس سواد هم ندارند و بعد نامش را واگذاری بگذاریم که مدتی باشد و بعد هم زمینش را استفاده کنند و برج بسازند؛ بنابراین الگوگیری از کشورهای غربی باید به‌درستی صورت گیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.416 seconds.