.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرانه مصرف ماهی در مازندران ۱۳.۸ کیلوگرم است
مدیرکل شیلات مازندران، سرانه مصرف ماهی را در استان ۱۳.۸ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این میزان با سرانه جهانی فاصله زیادی دارد.

به گزارش شمال نیوز، ولی اله محمدزاده پیش ازظهر یکشنبه در مراسم افتتاح جشنواره عرضه وطبخ آبزیان اظهار داشت: سرانه مصرف ماهی در ایران ۱۰تا ۱۱کیلوگرم و در مازندران ۱۳/۸کیلوگرم است و در مقایسه با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد ولی خوشبختانه در شهرستان بابل سرانه میزان مصرف ماهی بالا است.

وی یادآور شد: ۱۴ درصد آبزیان پرورشی و ۱۰ درصد مجموع آبزیان استان در بابل تولید می شود و در واقع بابل قطب پرورش ماهی به شمار می‌آید و این جشنواره فرصت خوبی برای فرهنگ سازی مصرف آبزیان در این شهرستان و استان مازندران است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ۱۸ میلیون دلار صادرات ماهیان خاویاری در استان وجود دارد اظهار داشت: تازمانی که مصرف سرانه ماهی افزایش نیابد مشکل تولید کننده های ما حل نخواهد شد.

محمدزاده پایین بودن سرانه مصرف ماهی را از مشکلات بیان کرد و گفت:می توان با برند سازی مصرف آبزی پروری مشکل سرانه مصرف ماهی را در استان مازندران حل کرد.

محمدزاده با اظهار اینکه جشنواره عرضه و طبخ آبزیان پنج روز ادامه دارد گفت: در آخرین روز این جشنواره در پنج محور بهترین تزئینات کیفیت و طمع غذا، سهولت طبخ، حفظ ارزش غذایی ماهی، باصرفه بودن برگزار خواهد شد که به سه نفر از نفرات برتر در هر محور با اهدای لوح و جوایز تجلیل خواهد شد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.036 seconds.