.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۸ خاصیت و فوائد تمشک/ خوردن آب تمشک چه فوایدی دارد؟
اگر می‌خواهید درباره تمشک، فواید و خواص آب تمشک، خواص تمشک سیاه، خواص تمشک برای زن باردار، مضرات تمشک و خواص درمانی تمشک بدانید با ما همراه شوید.

به گزارش شمال نیوز،نوشیدنی آب تمشک می‌تواند اثرات شگفت‌آوری برای سلامتی داشته باشد به‌خصوص برای کسانی که آن را به‌طور منظم مصرف می‌کنند چه صبح‌ها با صبحانه‌شان بنوشند یا به هر طریق دیگری آن را در رژیم روزانه‌شان بگنجانند.

آب تمشک چیست؟

آب تمشک از میوه‌ی تمشک به دست می‌آید، میوه‌ای از گیاهی خاردار که در نواحی سردسیر نیم‌کره‌ی شمالی می‌روید. میوه‌ی این بوته سیاه تیره یا بنفش تیره است و رسیده‌ی آن شیرین و بسیار لطیف است. آب تمشک هزاران سال به‌عنوان درمانی سنتی برای بیماری‌های مختلف مورد استفاده بوده و به خاطر طعم ترش و شیرینش مشهور است.

خواص آب تمشک

مهم‌ترین خواص آب تمشک عبارت‌اند از توانایی آن در تغذیه زنان حامله، درمان اسهال، کاهش التهاب و نقرس و تقویت سلامت پوست.

معجونی برای حاملگی

این آبمیوه برای زنان حامله بسیار مفید است. آب تمشک حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز در دوران حاملگی است ازجمله اسیدفولیک، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم و فسفر. اسیدفولیک آن به‌ویژه برای جلوگیری از نقص‌های دستگاه عصبی در جنین بسیار موردنیاز است. افزون بر این میزان شکر پایین و آب بالای آن، از آن یک نوشیدنی عالی و کم گلوکز ساخته است.

گوارش

از این آبمیوه معمولاً برای درمان اسهال و احتباس مایعات بدن استفاده می‌شود. علاوه بر این مصرف آن برای درمان نقرس و بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

اثرات ضد پیری

تمشک‌ها حاوی مواد مغذی زیادی هستند که به‌خصوص برای پوست مفید هستند. ویتامین C. به تولید کلاژن کمک می‌کند و با این کار انعطاف و رطوبت پوست را به آن برمی‌گرداند. ویتامین E. موجود در آن‌هم از چین‌وچروک‌ها جلوگیری می‌کند و آنتی‌اکسیدان‌های تمشک هم از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

محافظت از چشم

آب تمشک منبع خوب لوتئین است که با شکل دادن یک لایه‌ی محافظتی، از چشم‌ها در برابر استرس اکسیداتیو و اشعه‌های مضر محافظت می‌کند. آنتوسیانین‌های موجود در تمشک از دژنراسیون وابسته به سن ماکولا، از دست دادن دید شبانه و آب مروارید جلوگیری می‌کنند.

حفاظت از استخوان‌ها

مواد معدنی موجود در تمشک‌ها همگی برای استحکام استخوان‌ها ضروری هستند. مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم و پتاسیم.

سلامت قلب

آنتوسیانین‌ها و مواد معدنی‌ای که در آب تمشک وجود دارد با تقویت جریان خون سرخرگی و تنظیم فشارخون خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. بهبود جریان خون و تنظیم فشارخون می‌تواند خطر سکته و بیماری پرفشاری خون را هم کاهش دهد.

قدرت مغزی

ترکیبات پلی‌فنولیک تمشک‌ها ممکن است در کاهش ناتوانایی‌های شناختی و حرکتی ناشی از افزایش سن مؤثر باشند. مصرف روزانه‌ی آب تمشک می‌تواند حافظه و عملکرد ذهنی را بهبود دهد.

خون سالم

آب تمشک منبعی عالی برای ویتامین K است؛ ویتامینی که در انعقاد خون و جلوگیری از خونریزی نقشی اساسی دارد، اما عموماً مورد غفلت واقع می‌شود. ویتامین K. علاوه بر این در تقویت استخوان‌ها و سلامت قلب و عروق هم بسیار مهم است.

عوارض جانبی

افرادی که دارو‌های رقیق‌کننده‌ی خون مصرف می‌کنند یا افرادی که به خاطر سایر اختلالات خونی تحت درمان‌اند یا کسانی که قرار است در دو هفته‌ی آینده عمل جراحی انجام دهند، نباید آب تمشک مصرف کنند.

۱. آنتوسیانین در پرتقال خونی، گیلاس، توت‌فرنگی و سایر خوراکی‌های قرمز و بنفش‌رنگ مانند چای ترش یافت می‌شود.

۲. دژنراسیون ماکولا که به‌عنوان دجنراسیون وابسته به سن ماکولا (AMD or ARMD) شناخته می‌شود یک وضعیت پزشکی است که ممکن است نتیجه آن تاری یا از دست دادن بینایی در مرکز دید باشد. در اوایل اغلب هیچ نشانه‌ای وجود ندارد. به‌تدریج دید یک یا هر دو چشم بدتر می‌شود؛ و ممکن است حتی دید به‌طور کامل از دست برود و حتی فعالیت‌های روزانه فرد مختل شود. گاه افراد دچار توهمات بینایی می‌شوند که این حالت ارتباطی با بیماری‌های روانی ندارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.