.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیش از یک سوم جمعیت بالای 25 سال مازندران دیابتی هستند
مسئول دیابت مازندران گفت که حدود 700 هزار نفر از جمعیت بالای 25 سال استان دچار اختلال قند خون به صورت دیابت و پیش دیابتی هستند .

افرادی که قند خونشان 100 تا 126 باشد در مرز ابتلا به دیابت قرار دارند و به آنها پیش دیابتی گفته می شود.

علیرضا شمس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آمار افراد مبتلا به دیابت در مازندران را 228 هزار و 237 نفر اعلام کرد و افزود که تنها نیمی از این افراد شناسایی شده اند.

وی آمار دیابتی های شناسایی شده استان را هم 124 هزار و 295 نفر اعلام کرد.

شمس گفت که این افراد با درک حساسیت و عوارض ناشی از این بیماری به صورت مستمر تحت نظر پزشکان خانواده قرار دارند و روند بیماریشان کنترل می شود .

این کارشناس بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: بیشتر بیماران دیابتی که شناسایی نشدند افراد پرخطر جامعه از جمله مصرف کنندگان دخانیات هستند.

وی توضیح داد: این افراد چون آگاهی لازم در خصوص بیماری دیابت ندارند، نسبت به آن بی توجه هستند و آزمایش ها و کنترل های لازم را برای درمان و کنترل عوارض این بیماری انجام نمی دهند .

این کارشناس مسایل سلامت هشدار داد که این دسته افراد به علت ناشناخته باقی ماندن دیابتشان در آینده با عوارض جسمی زیاد مواجه خواهند شد و سیستم بهداشت و درمان استان را هم دچار مشکل می کنند.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد بیماران دیابتی مازندران از دیابت نوع 2 هستند، گفت که ابتلا به نوع دیابت به عوامل محیطی ، نحوه زندگی و نوع تغذیه بر می گردد .

بر اساس آمارهای رسمی مردم مازندران در شاخص های ارزیابی سلامت و تاثیر گذار بر ابتلا به دیابت از جمله چاقی و مصرف دخانیات به ترتیب رتبه اول و دوازدهم کشور را دارند .

پزشکان متخصص تاکید دارند که مردم مازندران با توجه به شیوع چاقی و اضافه وزن باید انجام آزمایشات مکرر تست قند خون را جدی بگیرند .

19 تا 25 آبان با عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شده است .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.129 seconds.