.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرپرست استانداری مازندران:وقف های اجتماعی و مشارکتی گسترش یابد
سرپرست استانداری مازندران خواهان برنامه ریزی برای گسترش وقت های اجتماعی و مشارکتی در جامعه شد.

به گزارش شمال نیوز، احمد حسین‌زادگان ظهر یکشنبه در جلسه ستاد عالی دهه وقف مازندران با بیان اینکه مردم کمتر از خدمات اوقاف مطلع هستند که در این زمینه باید برنامه ریزی صحیح صورت گیرد افزود: موقوفات مازندران همه ساله در حال افزایش بوده و اگر جامعه ما در حوزه اقتصادی دچار مشکل است اوقاف باید حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد: اوقاف با توجه به منابع و نیت های مختلفی که در اختیار دارد می تواند در بسیاری از زمینه ها در کشور ورود پیدا کند و برنامه های فرهنگی با محوریت در امامزادگان از ایده های خوبی است که سازمان اوقاف آن را دنبال می کند.

وی ادامه داد: نمونه بارز این موفقیت برگزاری مراسم لحظه تحویل سال در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری بوده است که مردم حضور پرشور داشتند زیرا در فضای فرهنگی و مذهبی مردم بیشتر با اوقاف ارتباط می گیرند.

حسین زادگان تصریح کرد: توزیع سبد کالا، طرح مهر تحصیلی، افطاری ساده و طرح دست های محربانی موجب می شود مردم حضور مسئولان کنار خود را احساس کنند و همین مسائل موجب ترویج فرهنگ وقف می شود زیرا وقف انعطاف پذیری لازم را دارد تا مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کند.

سرپرست استاندار مازندران با اظهار اینکه گستردگی وقف در مسائل اقتصادی و اجتماعی بالا است و اوقاف می تواند با ورود به مسائل اجتماعی از وقف های دسته جمعی بهره گیری کند گفت: وقف های دسته جمعی با مشارکت گسترده مردم بسیار موثر است و در این نوع وقف ها همه مردم در هر سطح معیشتی می توانند مشارکت کنند و در یک کار خیر دخیل باشند.

وی با اظهار اینکه سازمان های مردم نهاد که فعالیت گسترده دارند و موفقیت هم داشته اند جزئی از فعالیت اوقاف در حوزه مردمی به شمار می رود عنوان کرد: یکی از مهم ترین پایه های توسعه اقتصادی کشور اوقاف است و اوقاف می تواند با کمک مردم دانشگاه، مدرسه، بیمارستان و... بسازد و مشکلات فرهنگی و اجتماعی را برطرف کند.

سرپرست استانداری مازندران یادآور شد: همه دستگاه های اجرایی باید با اوقاف همکاری داشته باشند و همکاری بین اداری و نهادهای مختلف با اوقاف می تواند اثرات خوبی در جامعه داشته باشد از سوی دیگر شفاف سازی در اجرای نیت موقوفات و بیان عملکرد اوقاف به مردم موجب ترویج فرهنگ وقف می شود.

وی افزود: همچنین سرمایه گذاری در آموزش و پرورش بهترین راه برای ترویج فرهنگ وقف است و همکاری با آموزش و پرورش بیشترین تأثیرگذاری در ایجاد وقف های جدید دارد و از ظرفیت های فضای مجازی باید در ترویج فرهنگ وقف استفاده کرد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.168 seconds.