.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صدور استراتژی « گوش ، در و دروازه » از مازندران ,
« اسلامی » شجاعتی با هزینه 45 رای و درسی برای مدیران ارشد مازندران
شمال نیوز : این عقیده استاندار سابق مازندران و کاندیدای وزارت راه و شهرسازی از نظر سلامت و انصاف ، کاملا منطقی و مورد انتظار مردم است و هر که آن را شنید بر موضع شجاعانه وی اقرار کرد.....
« اسلامی » شجاعتی با هزینه 45 رای و درسی برای مدیران ارشد مازندران

شمال نیوز: هفته گذشته و درجریان رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اتفاقی عجیب رخ داد که ما همانروز در شمال نیوز به آن پرداختیم .

به گزارش شمال نیوز ،  پخش کلیپ نماینده بابل از سخنان استادار سابق مازندران که در آن بر قانونمداری در مقابل خواست های نابجای برخی نمایندگان تاکید داشت اگر چه در بدبینانه ترین حالت 45 رای از محمد اسلامی کاسته باشد اما درس بزرگی برای مدیران ارشد استان برای آینده بشمار می رود .

در رای گیری مجلس، رحمانی ۲۰۲، دژپسند ۲۰۰، شریعتمداری ۱۹۶ و اسلامی ۱۵۱ رای مثبت را از آن خود کردند که نشان می داد از مجموع ۲۶۵ نماینده حاضر در زمان رای گیری، حداقل ۱۹۶ رای بر روی همراهی با دولت اتفاق نظر داشتند اما وزیر راه و شهرسازی از این اتفاق نظر توانست ۱۵۱ رای را به خود اختصاص دهد که طبیعتا با توجه به  تنوع سوابق و عملکردهای اجرایی ۴وزیر پیشنهادی، ریزش ۴۵ رایی وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه راه و شهرسازی نمی تواند ناشی از مقایسه های عملکردی باشد. علی الخصوص که در مقایسه توانایی های علمی و خدمات مطلوب محمد اسلامی چنین فاصله رای را نمی توان توجیه کرد.

اما در جریان بررسی صلاحیت اسلامی یکی از مخالفین به نکته ای اشاره کرد که هم زمان کلیپ مربوط به مصاحبه تلویزیونی وی با سیمای مازندران پخش شد که اسلامی در این فیلم ضمن تاکید بر شایسته سالاری بر عزل و نصب ها گفته بود که « اگر نمایندگان مجلس هم کسی را توصیه کنند ، آن را با موازین شایسته سالاری تطبیق می دهم و بر آن اساس تصمیم می گیرم و اگر غیر از آن باشد از یک گوش می شنوم و از گوش دیگر به در می کنم.»

این عقیده استاندار سابق مازندران و کاندیدای وزارت راه و شهرسازی از نظر سلامت و انصاف ، کاملا منطقی و مورد انتظار مردم است و هر که آن را شنید بر موضع شجاعانه وی اقرار کرد.

ولی بنظر می رسد چنین موضع گیری به مزاج برخی از نمایندگان خوش نیامده است و گویا امثال این افراد که در جلسات استیضاح ربیعی و کرباسیان هم خود نمایی کرده بودند، در بین نمایندگان هم وجود دارند و ریزش رای اعتماد اسلامی نه بابت ناتوانی و یا ناکارآمدی، بلکه بابت شجاعت و صراحت وی است و کسانی وجود دارند که به اصالت خواسته های نامعقول خود بیش از صراحت، شجاعت و سلامت وزرا ارزش قائلند.

بنابراین محمد اسلامی باید بداند که ضمن تلاش برای همگرایی بین مجلس و دولت، باید از تنش هایی که افراد زیاده خواه برای حوزه کاری ایشان فراهم خواهند کرد، غفلت نکند و نیک بداند کسانی که سه بار آخوندی را به پای استیضاح کشانده اند در مسیر راه او نیز که یکی از پر هزینه ترین حوزه های کاری دولت است مشکلاتی ایجاد خواهند کرد و همینطور واقف باشد که اکثریتی در مجلس وجود دارد که به او رای اعتماد دادند و حساسیت های کاری وی را نیز درک می کنند.

در این میان مدیران ارشد استان باید با تجربه ارزشمند به جا مانده از اسلامی که با توجه به عمر مدیریتی کوتاه در استان ، موفقیت های زیادی را کسب کرد و نحوه تعامل وی با نمایندگان مجلس ، این روند را عزتمندانه ادامه داده و نگذارند نمایندگان مجلس در امورات جاری دولت در استان دخالت نمایند .

انتظار از مدیران ارشد استان و دیگر مدیران در تمام سطوح این است که اجازه  دخالت هیچ نماینده مجلسی را در انتصابات نداده و با استراتژی « گوش ، در و دروازه » مانع تداخل قوا در استان شوند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احمد 13 آبان 1397
اما اسلامی در مازندران برخلاف گفنه اش عمل کرد.اول اینکه انتصاباتش باهماهنگی نمایندگانی که به او قول همکاری داده بودند .بوده است.دوم اینکه او همه انگیزه اش وزیر شدن بوده است. وغالبا در تهران با هدف رایزنی حضور داشته است.وانگیزه ای برای ماندن در مازندران وخدمت هدفمند جهت توسعه استان نداشته است.واقعا انسان تعجب میکند که در نوشتار فوق به موفقیتهای ایشان در استان اشاره شده است . کدام موفقیت؟برای کاهش بیکاری و یا برای افزلیش شغل ویا کاهش تورم/کاهش آسیبهای اجتماعی / افزایش وحدت /رشد علمی استان و...چه اقدامی جز حرف زدن کرده است؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.168 seconds.