.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماست رو اینطوری بخورید!
فراموش نکنید در برنامه روزانه تان مصرف لبنیات را جز ارکان اصلی قرار دهید.

به گزارش شمال نیوز، لبنیات از اساسی‌ترین بخش‌های تغذیه هستند و باید همواره در برنامه غذایی روزانه باشند. مصرف صحیح و در زمان درست مواد غذایی در جذب بهتر و موثر آن‌ها تاثیر گذار است. در ادامه این مطلب بهترین زمان مصرف ماست را بررسی می‌کنیم.

قبل از غذا ماست بخورید

مصرف ماست پیش از وعده غذایی، می‌تواند اشتها را باز کند و در عین حال از تورم و پرفشاری خون کاسته و به طور کلی اثر مثبتی روی سلامت کلی روده بگذارد.

محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسن، به دنبال توصیه مصرف نکردن محصولات لبنی از سوی عده‌ای از متخصصان، به بررسی لبنیات تخمیر شده مانند ماست و پنیر پرداختند. پس از ۹ هفته مصرف لبنیات به وسیله داوطلبان، کاهش چشمگیری در التهاب‌های بدن‌شان مشاهده شد.

التهاب مزمن موجب چاقی، سندرم متابولیسم، بیماری‌های قلبی-عروقی و بیماری‌های دیگر می‌شود. التهاب به عنوان اولین خط دفاعی بدن‌مان، بخشی از سیستم ایمنی بدن‌مان است، اما وقتی مدت آن طولانی می‌شود، به خود بدن حمله کرده و موجب از بین رفتن اندام‌ها و دستگاه‌های بدن می‌شود.

دارو‌های ضدالتهاب مانند آسپرین، ناپروکسین و دیگر داروها، می‌توانند از اثرات التهاب‌های مزمن بکاهند، اما خود این دارو‌ها عوارض جانبی و خطرات خاص خود را دارند. بنابر بررسی‌های این محققان، از میان محصولات لبنی، ماست با التهاب‌های خطرناک موجود در بدن مبارزه می‌کند.

محققان می‌گویند، ماستی که غنی از باکتری‌های مفید و تخمیرشده باشد، بسیار مفید است. این باکتری‌ها، دوست روده هستند و از مقدار باکتری‌های مضر در روده می‌کاهند.

در ضمن از بیماری‌های التهابی روده، التهاب مفاصل و همچنین آسم، پیشگیری می‌کند. از آنجایی که ماست می‌تواند سوخت و ساز بدن افراد را افزایش دهد، اشتهاآور خوبی محسوب می‌شود و در عین حال از افزایش ناگهانی سطح قند خون پس از مصرف غذا جلوگیری می‌کند که این ویژگی در سلامت نگهداشتن افراد چاق، موثر است. اکنون محققان در تلاش‌اند شناسایی کنند، کدام ترکیب ماست توانسته است این محصول لبنی خوش طعم را دارای ویژگی‌های ضدالتهابی کند./الودکتر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.