.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۵ سایت جنگل های هیرکانی ثبت جهانی می شود
مدیرکل ثبت آثار و حفظ احیای میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی گفت: جنگل های هیرکانی بالغ بر ۲۰ میلیون سال حیات پیوسته دارد و ۱۵ سایت آن در پنج استان در یونسکو ثبت جهانی می شود

به گزارش شمال نیوز،فرهاد نظری اظهار داشت: جنگل های هیرکانی از قدیمی ترین جنگل های جهانی است و بنا به گفته کارشناسان بالغ ۲۰ میلیون سال حیات پیوسته دارد و دارای گونه گیاهی و جانوری منحصر بفردی است.

وی با اشاره به اینکه جنگل های هیرکانی در فهرست ثبت جهانی قرار دارد اظهار داشت: سال گذشته پرونده ثبت این جنگل ها برای ثبت در فهرست میراث طبیعی جهانی یونسکو ارائه شد و یونسکو این پرونده را در حال بررسی وارزیابی دارد.

نظری تصریح کرد: پرونده جنگل های هیرکانی شامل ۱۵ محوطه در پنج استان گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی و سمنان است و امیدواریم به عنوان دومین اثر طبیعی ایران جهانی ثبت شود.

مدیرکل ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: طبیعتا جنگل ها نظر محیط زیست و حیات کره زمین از اهیمت منحصربفرد و بالایی برخوردار هستند و نتیجه وتصیم نهایی یونسکو در باره این پرونده سال آینده در اجلاس ۴۴ کمیته میراث جهانی اعلام می شود.

وی در ادامه درباره دیگر پرونده های طرح شده برای ثبت جهانی گفت: پرونده هایی شامل منطقه حفاظت شده ارسباران، کوه دماوند و غارهای نمکی ایران نیز مورد بحث است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.175 seconds.