.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۳۶ روستای مازندران درحریم رودخانه است/۲۷۰۰ مسکن آسیب دید
مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: ۱۳۶ روستای استان در حریم و بستر رودخانه ها واقع شده اند و باید نسبت به ایمن سازی و جابجایی آن اقدام شود.

به گزارش شمال نیوز،محمد خانی نوذریبا اشاره به اینکه مازندران استان حادثه خیز است، پیشگیری را مسئله مهمی دانست و گفت: یکی از حوادث در استان بارندگی بی سابقه و وقوع سیل بویژه در غرب استان بوده است.

وی با عنوان اینکه آب از طریق سرریز رودخانه ها وارد روستاهای استان و ایجاد خسارت شده است اظهار داشت: عوامل مختلفی از جمله تجاوز به حریم رودخانه ها از جمله دلایل حادثه بوده است.

خانی نوذری با اظهار اینکه شاهد تجاوزهایی به حریم رودخانه ها در روستاها هستیم گفت: در اجرای طرح هادی، حریم رودخانه ها از طرح خارج می شود و استعلام های لازم از دستگاه های متولی اخذ می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران ادامه داد: هرگونه ساخت وساز و پاسخ به استعلامات در حرایم در طرح های هادی ممنوع است و نباید تصرفی در این حوزه صورت گیرد.

وی آزادسازی حریم بستر رودخانه ها را امری مهم دانست و گفت: تمامی ساخت و سازهای حریم رودخانه ها غیرمجاز است و باید آزادسازی شود.

حدود ۴۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم هستند

خانی نوذری با اظهار اینکه حدود ۴۵۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد گفت: ۴۱ تا ۴۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شدند و تا پایان برنامه ششم توسعه حدود ۳۰ درصد واحدها نیز مقاوم سازی خواهند شد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با بیان اینکه ۴۱ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان در حریم رودخانه ها واقع نشده اند گفت: این درحالی است که بسیاری از روستاهای استان در حریم رودخانه ها واقع شده اند.

وی با اظهار اینکه تاپایان برنامه ششم توسعه باید ۳۰۰ روستا در کشور ایمن سازی شوند تصریح کرد: حدود هفت هزار کیلومتر در استان جریان دارد که ۵۰۰ کیلومتر آن از داخل شهرها و روستاها می گذرد و ۱۳۶ روستای استان در حریم رودخانه ها واقع شده اند که باید نسبت به ایمن سازی و یا جابجایی آن اقدام شود.

خانی نوذری، ایمن سازی بستر رودخانه ها را اولویت اساسی برشمرد و گفت: طرح ایمن سازی در دو تا سه روستای غرب استا که براثر سیل خسارت دیدند در دستور کار قرار دارد و دیواره های سنگی و بتنی برای ایمنی ایجاد می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران، تجاوز به حریم رودخانه و شهرها را معضل مهم در شهرها دانست و بر لزوم رعایت حرایم در این مناطق تاکید کرد تا از ساخت و سازهای در مناطق خطرآفرین جلوگیری شود.

آسیب سیل به ۲۷۰۰ واحد مسکونی و تجاری

حسین خانی نوذری با اشاره به اینکه سیل اخیر در مرکز، شرق استان، کجور، روستاهای اطراف نوشهر و غیره شاهد آبگرفتگی منازل بوده ایم تصریح کرد: طبق آمار حدود دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی و تجاری شهری و روستایی براثر سیل دچار آبگرفتگی و آسیب شدند و نیازمند مرمت و تعمیر هستند.

وی افزود: همچنین ۸۲ واحد براثر سیل در استان تخریب شدند و بیشتر این ساختمان ها قدیمی بوده اند و برای تمامی این واحدها تشکیل پرونده شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم خسارت ها در تنکابن بوده است گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان دچار آسیب شده است و بافت دو تا سه روستا نیز از بین رفته است.

خانی نوذری با اظهار اینکه ساماندهی رودخانه در روستای پلطان تنکابن در دست اجرا است گفت: تاکنون به بیش از هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی کمکهای بلاعوض معیشتی به میزان دو میلیون تومان پرداخت شده است.

وی شمار واحدهای مسکونی واجد شرایط کمکهای بلاعوض معیشیتی را هزار و ۸۰۰ واحد اعلام کرد و افزود: امیدواریم با ابلاغ مصوبه دولت، پرداخت تسهیلات بانکی نیز آغاز شود.

وی میزان تسهیلات برای مرمت واحدهای دچار آبگرفتگی را ۱۲ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: همچنین برای ساخت واحدهای مسکونی ۴۰ میلیون تومان وام با کارمزد اندک و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اعطاء می شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.