.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خبری از ترافیک در محورهای مازندران نیست
رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران گفت: نگهداری و ترمیم و تعمیر راه‌ها و ابنیه ازجمله عملیات بسیار هزینه‌بر راهداری است که در این زمینه نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های توزین درحال حرکت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شمال نیوز،محسن هاشمی امروز درباره آخرین وضعیت راه‌های مازندران اظهار کرد: درحال حاضر تردد عادی و روان در محورهای مازندران برقرار است و خبری از ترافیک نیست.

وی افزود: شب گذشته شاهد ترافیک شبانه با توجه به پایان هفته و بازگشت مسافران را شاهد بودیم که شرایط به حالت عادی بازگشت و از لحاظ جوی نیز مشکل خاصی نداریم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نگهداری و ترمیم و تعمیر راه‌ها و ابنیه ازجمله عملیات بسیار هزینه‌بر راهداری است که سالانه بخش زیادی از بودجه سازمان راهداری صرف تعمیرات و نگهداری از راه‌ها و ابنیه می‌شود.

هاشمی ادامه داد: اضافه تناژ غیرمجاز وسایل سنگین از دلایل اصلی تخریب رویه آسفالتی راه‌ها و ابنیه‌ها ازجمله پل‌هاست.

وی با بیان اینکه بار غیرمجاز وسایل نقلیه سنگین علاوه بر آثار مخربی که بر فیزیک جاده دارد سبب کاهش ایمنی و وقوع حوادث در سطح جاده‌ها هم می‌شود، اضافه کرد: بار غیرمجاز وسایل نقلیه باری سبب می‌شود سیستم ترمز و هدایت وسیله نقلیه به‌خوبی عمل نکند و این مورد سبب بخش عمده‌ای تصادفات ناوگان باری است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران ادامه داد: ازسویی دیگر حمل بار بدون بارنامه علاوه بر اینکه سبب تضییع حقوق دولتی می‌شود و امکان نظارت و احصای اطلاعات از سفرهای باری و میزان جابه‌جایی کالا و بار را غیرممکن می‌سازد.

هاشمی تصریح کرد: برای کنترل اضافه تناژ وسایل نقلیه باری و تخلفات حادثه‌ساز و همچنین عدم دریافت توسط رانندگان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اقدام به استفاده از راهکارهای نوین و هوشمند حمل و نقل (ITS) کرده است.

وی اظهار کرد: سامانه‌های توزین در حال حرکت، سامانه‌هایی هستند به‌صورت هوشمند و بدون نیاز به توقف وسایل نقلیه اطلاعاتی چون میزان وزن کل، وزن محوری، میزان سرعت، ثبت پلاک و پلاک‌خوانی، تردد شماری و تفکیک نوع وسایل نقلیه را داشته و همچنین با اتصال به داده‌های پایگاه صدور بارنامه الکترونیکی برخط امکان کنترل دریافت بارنامه توسط وسیله نقلیه باری را نیز دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران یادآور شد: اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با توجه به مراکز تولید بار، کریدورهای جابه‌جایی کالا و الگوی سفر کالا اقدام به نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های توزین درحال حرکت در محورهای هراز و سوادکوه کرده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: همچنین نصب این سامانه در محور نکا به ساری در دستور کار قرار گرفته که در نیمه نخست آبان عملیات اجرایی و نصب این سامانه آغاز می‌شود که امیدواریم در ابتدای فصل زمستان این سامانه به بهره‌برداری برسد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.