.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نجات و رهاسازی یک قلاده پلنگ در گلوگاه
یک قلاده پلنگ که در تیله نو گلوگاه در تله سیمی گرفتار شده بود، بدون هیچ آسیبی در زیستگاهش رهاسازی شد.

به گزارش شمال نیوز،طالبی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گلوگاه گفت: گزارش مبنی بر گرفتار شدن یک قلاده پلنگ در تله سیمی منطقه جنگلی روستای تیله نو گلوگاه در ساعت ۲۲ شب گذشته دریافت کردیم.

وی افزود: با هماهنگی بعمل آمده به اتفاق آهنگری فرمانده یگان، اکرامی دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران و محیط بانان بلافاصله به اراضی جنگلی روستای تیله نو اعزام شدیم.

طالبی گفت: اهالی منطقه هیچ آسیبی به حیوان نرسانده و با حضور دامپزشک، از طریق بی هوشی و بصورت ایمن زنده گیری و پس از بررسی کامل از سلامت حیوان، در زیستگاه خود رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گلوگاه افزود: این پلنگ که با توجه به ظواهر دوساله بوده است و به مزارع نزدیک زیستگاه خود وارد شد و در تله افتاد.

طالبی گفت: پلنگ ازجانوران حمایت شده و براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان هرقلاده پلنگ ۸۰ میلیون تومان است.

لازم بذکراست: استفاده از تله‌های سیمی ضخیم برای به دام انداختن معمولا گراز با هدف حفاظت از مزارع در منطقه شمال کشور معمول است، این تله‌ ها طوری طراحی شدند که وقتی حیوانی در آن گرفتار شود هر چه بیشتر تقلا کند گرفتارتر و تله تنگ‌تر می‌شود که در این صورت صدمات زیادی به حیوان وارد می‌ شود./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.879 seconds.