.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درگفت‌وگو با نماینده غرب مازندران مطرح شد؛
جزئیات تازه طرحی که حقوق کارمندان را بر اساس نرخ تورم ماهیانه محاسبه می‌کند
شمال نیوز : شمس‌الله شریعت‌نژاد با اشاره به طرح «محاسبه نرخ تورم ماهیانه در پرداخت حقوق کارمندان» گفت: این طرح حقوق‌بگیران دولت را شامل می‌شود یعنی افرادی که از دولت حقوق می‌گیرند و درآمد دیگری ندارند.....
جزئیات تازه طرحی که حقوق کارمندان را بر اساس نرخ تورم ماهیانه محاسبه می‌کند

شمال نیوز: عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به طرح «محاسبه نرخ تورم در پرداخت حقوق کارمندان»گفت: باید یک مرکز آماری در مجلس تشکیل دهیم که این مرکز آمار وابسته به مجلس باشد، یعنی مرکزی باشد که به دولت وابسته نباشد تا موارد شبه برانگیز نشود.                                                                                                  
                                                                                                                                                     
به گزارش شمال نیوز ، شمس‌الله شریعت‌نژاد در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به طرح «محاسبه نرخ تورم ماهیانه در پرداخت حقوق کارمندان» گفت: این طرح حقوق‌بگیران دولت را شامل می‌شود یعنی افرادی که از دولت حقوق می‌گیرند و درآمد دیگری ندارند.

وی با بیان اینکه کارمندان دولت با افزایش هزینه‌ها مواجه هستند و حقوقشان پاسخگوی نیازهایشان نیست، افزود: در حال حاضر با نوسانات اقتصادی مواجه هستیم که وقتی می‌خواهیم از ابتدای سال نرخ تورم اعلام کنیم این نرخ تورم تا پایان سال ثابت نمی‌ماند بنابراین نوسان شدید قیمت‌ها باعث شده تا درآمد و هزینه زندگی افرادی که تک درآمدی هستند با مشکل مواجه شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران تصریح کرد: پیشنهاد ما در این طرح این است که حقوق کارمندان دولت باید بر اساس نرخ تورم هر ماه و نه هر سال تعیین شود.

وی با بیان اینکه نباید قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند، ادامه داد: اگر بناست قیمت‌ها افزایش پیدا کند باید این مسئله با آهنگ موزونی باشد تا درآمد‌ها هم افزایش پیدا کند.

شریعت‌نژاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طبق پیشنهادات این طرح، درآمد حقوق بگیران دولت قرار است براساس نرخ تورم ماهیانه تعیین شود، آیا نرخ تورم اعلامی می‌تواند با واقعیات جامعه همخوانی داشته باشد؟ اظهار داشت: بنده پیشنهادی در این رابطه داشته‌ام که ما باید یک مرکز آماری در مجلس تشکیل دهیم که این مرکز آمار وابسته به مجلس باشد، یعنی مرکزی باشد که به دولت  وابسته نباشد تا موارد شبه برانگیز نشود.

وی افزود: این مرکز آمار باید دقیقاً اعلام کند که وضعیت و شرایط اقتصادی درباره رشد اقتصادی نرخ تورم، ضریب جینی چگونه است واین طور نباشد که مرکز آمار یک رقم، بانک جهانی یک رقم و مردم هم یک رقم را اعلام کنند. بنابراین این مسئله از جمله دغدغه‌های ما در این طرح است که مطمئنا بر روی آن چکش کاری صورت خواهد گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه در صورت تصویب این طرح آیا بانک مرکزی می‌تواند به صورت ماهانه نرخ تورم را اعلام کند تا حقوق کارمندان سریع بر اساس آن بسته شود، اظهار داشت: قطعا محاسبه همه آیتم‌ها در تعیین این حقوق نیاز به بررسی ندارد و یک نسبت و درصدی وجود دارد. البته مهم روح حاکم بر این قانون است که ما کاری کنیم که کارمند دولت فقیرتر نشود بنابراین ممکن است ضریب دقت ما در تعیین نرخ تورم ماهانه به مانند نرخ تورم سالانه نباشد، اما حداقل‌ها باید در این نرخ در نظر گرفته شود.
 
 شریعت‌نژاد پیشتر در گفت­‌وگو با خبرنگار  میزان، از تهیه طرحی با عنوان «محاسبه نرخ تورم ماهیانه در پرداخت حقوق کارمندان» از سوی جمعی از نمایندگان مجلس خبر داد.
 
وی افزود: این طرح تاکنون به امضای ۶۰ تن از نمایندگان رسیده و به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده شده است.

نماینده شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس تاکید کرد: پیرو این طرح، حقوق کارمندان دولت باید بر اساس نرخ تورم پایان هر ماه محاسبه و پرداخت شود.

شریعت‌نژاد با اشاره به محاسبه سالیانه نرخ تورم گفت: دولت باید بر اساس این طرح نرخ تورم سالیانه را در پرداخت حقوق کارمندان کنار گذاشته و حقوق کارمندان را بر اساس نرخ تورم ماهیانه محاسبه کند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران بیان داشت: همچنین پیرو این طرح پیشنهاد شده که باید حقوق کارمندان در نیمه و یا آخر هر ماه پرداخت شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کارمند 25 مهر 1397
آفرین بر نماینده ای با معرفتی که واقع نگر است قطعا این طرح با مخافتهای کسانی که مردم و کارمندان را رعیت خویش می پندارند مواجه خواهد شد انتظار از شما ایستادگی قاطعانه در تصویب و تحقق آن میباشد .
دست علی(ع) همرات.
نا شناس 25 مهر 1397
پس حقوق کارگران چی اقای شمس الله خان
کارمند 25 مهر 1397
مثه اینکه ایشون تو این کشور زندگی نمیکنن یا اصلا نمیدونین کارمند کیه و چه م.جودیه. آقای عزیز ین یباید هر ماه یه حکم جدید بزنن؟شما میگی هر ماه حقوقو زیاد کنن پس باید هرماه حکم بزنن. حکم افزایش حقوق سالانه سه ماه بعد از گذشتن سال زده میشه اونم با کلی دعوا! مکانیزم های دیگه رو برای کمک به کارمند بیچاره پیدا کنید.
محمد 25 مهر 1397
آقای شریعت نژاد خودتون رو خسته نکنین قرار نیس اتفاقی بیفته وقتی مجلس افزایش 20درصدی حقوق بصورت پلکانی رو تصویب میکنه حتی استفساریه هم میده ولی دولت محترم با 6درصد سرهمش میاره نشون میده مجلس هم کاری ازش ساخته نیست. الانم نیازی به مرکز آماری جدید نیس فقط از دولتمردان بخواین صادق باشن تورم 50درصدی رو 10درصد اعلام نکنن. واقعا امثال آقای نوبخت نمیدونن وقتی ارزش پول یک سوم شده و اجناس 4برابر و بیشتر گرون شدن حقوق بگیران چه وضعی پیدا میکنن؟ دولت خودش میلیاردها دلار میریزه تو بازار و مابه التفاوتشو به جیب میزنه نگران تورمشم نیس ولی به کارمند بدبخت که میرسه نگران تورم میشن؟؟؟
شمال نیوز خواهشا بعد8سال واسه یه بارم شده نظر مارو چاپ کن!
نا شناس 25 مهر 1397
ایناهمه حرف همین امسال چقدر درگیر حقوق کارمندان بودن اخرش همون 10درصد شد البته ما دولت درک میکنیم
سارس 26 مهر 1397
بخش خصوصی پس چی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.301 seconds.