.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
مازندرانی ها برای برای تأمین داروهای موردنیازشان به گیلان مراجعه می‌کنند!
شمال نیوز : حصاری با اذعان به اینکه افزایش نرخ ارز سبب کمبود برخی داروها در سراسر کشور شده افزود: بیشترین کمبود دارو در حوزه تأمین داروهای خارجی و وارداتی است همچنین افزایش نرخ ارز تأمین مواد اولیه تولید برخی داروهای تولید داخل را با خلل مواجه کرده است‌.....
مازندرانی ها برای برای تأمین داروهای موردنیازشان به گیلان مراجعه می‌کنند!

شمال نیوز: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به دستورالعمل‌های مهم در حال اجرا در اداره نظارت و تأمین امنیت غذایی گیلان گفت: در راستای تأمین امنیت غذایی مردم دستورالعمل‌های تراریخته در خصوص درج لوگوی طراحی بر روی محصولات غذایی درج می‌شود.

به گزارش شمال نیوز ، زهرا حصاری  در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی غذا در رشت با اشاره به روند نظارت بر کارخانه‌های تولیدی، مواد خوراکی و آشامیدنی در استان اظهار کرد: در گیلان ۵۰۲ واحد کارخانه تولیدی و مواد خوراکی وجود دارد که ۴۰ درصد آن‌ها فعال بوده و ۵۹ درصدشان نیز غیرفعال هستند.

وی با اشاره به کارخانه‌های تولید لوازم‌آرایشی و بهداشتی در گیلان افزود: در استان ۳۵ واحد کارخانه تولید لوازم‌آرایشی و بهداشتی وجود دارد که ۲۳ کارخانه فعال و ۳۰۴ عدد از آن‌ها غیرفعال هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با اشاره به تعداد واحدهای چای، برنج و روغن تحت نظارت این معاونت بیان کرد: ۲۹ واحد بسته‌بندی برنج، ۵۶ واحد تولید و بسته‌بندی چای و ۱۵ واحد کارخانه دارای خط روغن‌کشی از معاونت غذا و داروی گیلان مجوز گرفته‌اند.

حصاری تعداد کمیته‌های فنی بهره‌برداری و ساخت غذا و دارو در گیلان طی ۶ ماه نخست امسال را ۲۵ کمیته برشمرد و افزود: ۱۰۴ پروانه طی شش ماه نخست در کمیته‌ها صادرشده و ۱۷۴ پروانه دیگر نیز تمدیدشده‌اند.

وی به عملکرد نظارتی معاونت غذا دارو در ۶ ماهه اول سال اشاره کرد و گفت: بازرسان سازمان غذا و دارو در گیلان ۵۵۶ بازدید طی صبح و عصر از واحدهای تولیدی انجام داده‌اند که ۵۹۰ مورد از اقلام در راستای بازدیدها نمونه‌برداری شده و ۱۶ مورد از آن‌ها نیز برای کمیسیون ماده ۱۶ ارسال‌شده است.

معاون غذا داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با برشمردن تعداد موارد توقیف‌شده یا معدوم شده محصولات توقیف‌شده تصریح کرد: طی شش‌ماهه نخست امسال ۲۱۰۰ کارتون سویا ۲۰۰ گرمی، یک و نیم تن محصولات غذایی غیربهداشتی، ۱۵۰ تن کره، ۱۰۰ هزار قوطی کنسرو، یک‌تن فرآورده‌های لبنی، ۸۰ کیلو چای سیاه، ۶۸ کیلو چای سیاه داخلی و خارجی و چای سبز، ۱۶۳ هزار و ۳۰۰ کیلو مواد اولیه نان‌شیرینی، دو هزار ۴۶۰ قوطی کنسرو و ۶۰ کیلو گردو توقیف و معدوم شده‌اند.

حصاری با اشاره به بازدیدهای بازرسان سازمان غذا و دارو از کالاهای وارداتی و انبارهای واحدهای تولیدی گیلان بیان کرد: در کل ۲۵ انبار واحدهای تولیدی در گیلان وجود دارند که طی شش ماه نخست از ۳۱ مورد آن‌ها بازدید انجام‌گرفته و از دو مورد آن‌ها نیز نمونه‌برداری انجام‌شده است.

وی با اشاره به گواهی بهداشت صادرشده جهت صادرات محصولات تولیدشده در گیلان گفت: تاکنون ۲۰۶ مورد گواهی‌های بهداشت در گیلان صادرشده که کل وزن خالص محصولات تولیدی بیش از ۲۶۳۳ تن بوده و به کشورهای آلمان، عراق، ترکیه، انگلستان، پاکستان، آمریکا، اتریش، استرالیا و سایر کشورها صادرشده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به دستورالعمل‌های مهم در حال اجرا در اداره نظارت و تأمین امنیت غذایی گیلان تصریح کرد: در راستای تأمین امنیت غذایی مردم دستورالعمل‌های تراریخته در خصوص درج لوگوی طراحی بر روی محصولات حاوی سویا، کلزا و ذرت در استان در کنار اجرای برنامه کاهش قند و چربی در محصولات تولیدی و پایش محصولات برنج و آرد در استان ازنظر فلزات سنگین اجراشده است.

حصاری با اذعان به اینکه افزایش نرخ ارز سبب کمبود برخی داروها در سراسر کشور شده افزود: بیشترین کمبود دارو در حوزه تأمین داروهای خارجی و وارداتی است همچنین افزایش نرخ ارز تأمین مواد اولیه تولید برخی داروهای تولید داخل را با خلل مواجه کرده است‌.

وی انبار کردن دارو در خانه را سبب بروز مشکل در تأمین دارو برای بیماران نیازمند دانست و تصریح کرد: استان گیلان ازجمله استان‌هایی است که کمتر از سایر استان‌های کشور دچار کمبود دارو شده است اما استان‌های تهران، قزوین و مازندران ازجمله استان‌هایی هستند که برای تأمین داروهای موردنیازشان به گیلان مراجعه می‌کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عزیزی 24 مهر 1397
پس مسئولان بداشت و درمان مازندران چه می کنند ؟ ببینند گیلان با چه روشی به تامین دارو می پردازد و الگو برداری کنند تا این مسافت پر خطر طی نشود .
ahmad 24 مهر 1397
به عرض مسئولین محترم استان و هم استانی های شرقی خودمون برسانم که کلیه کسانیکه داروهای خودشون رو از استان گیلان تهیه می کنند از جزء مردم مظلوم و ستمدیده غرب استان مازندران بوده که سال ها است مورد بی مهری و بی توجهی مسئولین استان قرار دارند که باشد فریاد مظلومیت همه جانبه مردم ولایی و محروم این منطقه به گوش مسئولین محترم کشور برسد . اانشالله

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.