.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در پی گمانه های انتخاب دکتر دژپسند به سمت وزیر اقتصاد
در پی گمانه های انتخاب دکتر دژپسند به سمت وزیر اقتصاد

شمال نیوز: جواد صحرایی رستمی/ این روزها در رسانه ها و محافل، همه جا صحبت از معرفی مردی از جنس سلامت و تعهد بعنوان سکاندار کشور در دریای نامتلاطم اقتصاد کشور است؛ دریایی که دشمنانِ آنسویی، سونامی های دهشتناک و خانمان براندازی را از بستر آن پدید آورده اند و عده ای اینسویی، با سوء تدبیر و گاه مال اندوزی زیاده خواهانه، بر پریشان حالی اوضاع اقتصادی دامن زده اند. اینکه چرا رییس جمهور محترم برای نجات جان زخمی اقتصاد، دکتر دژپسند را برگزید، نیاز به کنکاش زیادی ندارد؛ چرا که برای پاسخ به آن، می توان سیر و سفری از معلول به علت را تجربه کرد تا حقیقت محتمل برای این انتخاب را کشف کرد.

این واقعیت که دیرپاییست رانت و فساد بر فضای اقتصادی کشور، سایه افکنده و روی زرد و نزار آن در این مقطع از زمان بیش از هر وقت دیگر رخ کرده، بر کسی پوشیده نیست؛ لذا منطقی به نظر می رسد که فرد منتخب رییس قوه مجریه، علاوه بر دارا بودن توانمندی اقتصادی، می بایست از سطح سلامت و تعهد کافی نیز برخوردار باشد تا برآیند آن دو، بتواند معضلات ناشی از این فساد یا کژکارکردی شبکه مدیریت اقتصادی حاکمه را رفع کرده و اعتماد مخدوش شده درخصوص کارآمدی نظام را ترمیم نماید تا از قبل آن لبخند رضایت– هرچند اندک- بر لبان مردمی که شانه هایشان زیر فشار اقتصادی، سنگینی مضاعفی را تجربه می کند، نشانده شود.

از منظر نگارنده ی این سطور، شواهد و قراینی که بر سلامت و تعهد اخلاقی دکتر دژپسند شهادت می دهد؛ از دو جنبه قابل بررسی است: الف) تجربه ی شخصی نگارنده . ب) جستاری بر فرازها و رویکردهای انقلابی و جهادی ایشان.

الف: نگارنده، روزی را به خاطر می آورد که کتابش با عنوان" خاطرات پرتقالی" (خاطرات طنز دفاع مقدس) برای بار دوم - اما این بار با هزینه ی شخصی و نه دولتی و نهادی - به زیور طبع آراسته شده و سِمَتِ مدیر بودجه و برنامه ریزی کشور در کنار آشناییت خانوادگی، کششی وسوسه انگیز و جذاب را برای صاحب اثر فراهم می آورد تا با طرح آن نزد دکتر، سه هزار کتاب را با کم ترین زحمت به فروش رساند. دو سه ماهی از طرح مساله گذشت اما خبری از گشایش مساله نشد تا اینکه با واسطه ای، علت امتناع دکتر فاش گردید. واسطه به نقل از دکتر گفت: "متقاعد کردن نهاد مرتبط برای خرید کتاب آسان بود، حتی خرید شمارگانی بیش از سه هزار اما از آن جا که بیم آن می رود که این درخواست کوچک، منجر به درخواست یا درخواستهایی به مراتب افزون تر از سوی نهادِ درخواست شونده در راستای افزایش اعتبارات یا تخصیص های سازمانیشان شود؛ از این رو این سفارش و طرح درخواست حمایت مالی از نویسنده به مصلحت نیست."

هرچند در ابتدا، شنیدن این پاسخ، برای بنده، سخت و سنگین بود اما به مرور که سلامت و تعهد ایشان را دلیل امتناع دیدم، در خفا، سپاسم را تقدیم دکتر کردم که در دامان پُرمهر انقلاب به چنین مراتب از تعهد، احتیاط و عزتمندی دست یافت.

ب: تورق فراز و فرودهای عهد جوانی و میان سالی دکتر دژپسند نیز بر این مهم شهادت می دهد که ایشان همواره از مشی تعهد در کنار تعادل به معنای واقعی برخوردار بوده اند؛ نه از جنس شعارهای سیاسی که این روزها، عده یا جناحی آن را صرفا مُستمسک کار خود قرار داده اند.

در مشی و گرایش سیاسی، گاه دکتر را در جوار اصول گرایانی چون آقایان رهبر، حسینی و وزیر فعلی کشور(رحمانی فضلی) می بینیم که این خود می تواند مویدی بر اعتدال مندی او باشد و اینکه در سیره ی عملی او و در جهاد خدمت رسانی به توده ی مردم، گرایش های محض سیاسی ایشان رنگ می بازد که موید این مهم است که می توان در کنار طول موج های متنوع از گرایش ها در تامین معاش مردم نیز کوشید.

تورق کتاب زندگی دکتر دژپسند، از عنصری رونمایی می کند که کم ترین تغییر و پوست اندازی را در مقطع پیش از مسوولیت و پس از آن داشته است؛ تغییر هم از حیث رفتار و مواجهات مردمی و هم از حیث تمتعات و بهره مندی های مادی.

در وجه ارزش مدارانه و عُلقه های انقلابی، دکتر را در مقطعی از زمان، در مجموعه ی سپاه - بعنوان پیش قراول حرکتهای انقلابی نظام- می یابیم که حضور در آن نهاد انقلابی را برای پیش بُرد و تعالی انقلاب مفید می داند. سالهایی را که در سپاه نکا، گذران خدمت می کرد، با تلاشی وصف ناپذیر، زیر سایه ی روحانیت انقلابی همچون مرحوم آیت الله محمد لایینی – نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری - سخنرانان صاحب دانش را به جمع سپاهیان دعوت می کرد تا مباحثی همچون ولایت فقیه در عصر غیبت امام عصر(عج) و نیز مباحثی با محوریت اسلام شناسی را برگزار نماید تا اذهان عموم پاسداران و نیز آحاد مردم نکا، با مفاهیم دینی و انقلابی، عمیق تر شده و به مدد آن، چراغ راهشان را پیدا نمایند. در دامه ی وفاداری به آرمانهای نظام و انقلاب، بر خاک جبهه و مناطق نزدیک به درگیری پای نهاد و ماه هایی از عمر خود را در آن مناطق سپری کرد؛ تا اینکه برخی اختلاف سلیقه ها، ایشان را به تغییر مسیرِ خدمت سوق داد که از سپاه وارد مراکز معتبر دانشگاهی شده تا با سلاح دانش و تجربه، دِین خود را به آرمانهای شهدایی که بسیار دوستشان می داشت و جوانی را با آنها سپری کرد، اداء کند؛ شهدایی چون سردار احمد کاکا از شهرستان بابل، و همشهریان شهیدش همچون معلم شهید محمد تقی حیدری، زهره منش و ... .

امید آنکه مشی انقلابی دکتر با انتخاب نمایندگان مجلس، فعلیتی پررنگ تر یافته و سیاست اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری– به عنوان تنها راه علاج مشکلات اقتصادی کشور، در سایه ی نهراسیدن از غول تحریم- با تاملی افزون تر از سوی ایشان و همراهی عناصر دغدغه مند انقلابی و کمربسته اقتصادی پی گرفته شود.ان شاالله.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ناشناس 24 مهر 1397
احتمالدارنه و پست دنبال دوه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.622 seconds.