.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بارش باران از امشب در مازندران/ نوید هوای گرم طی روزهای آینده
رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی بارش‌ها امشب و فردا در مناطق استان گسترده‌تر خواهد شد.

به گزارش شمال نیوز، ورود نخستین سامانه بارشی قوی در روزهای 13 و 14 مهر ماه امسال آسمان مازندران را پاییزی کرد.

بعد از این بارش‌ها سامانه‌های بارشی دیگری وارد آسمان مازندران شده و شاهد بارش باران در برخی مواقع رگباری و کاهش دمای هوای استان بودیم.

پاییز هست و باران‌هایش، آسمان مازندران در پاییز همواره اینگونه بوده و باتوجه به شرایط منابع آبی استان ضرورت چنین بارش‌هایی بیش از گذشته احساس می‌شود.

سال‌های گذشته نیز چنین بارش‌هایی را در آسمان مازندران داشتیم به این دلیل که اقتضای پاییز است و پاییز پُرباران‌ترین فصل در استان است.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران  اظهار کرد: از روز گذشته با نفوذ سامانه بارشی بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران آغاز شد که بیشترین بارش از ایستگاه باران‌سنجی شوراب سوادکوه به میزان 29 میلی‌متر و در ایستگاه‌های هواشناسی آلاشت سه و نوشهر، آمل و قائم‌شهر یک میلی‌متر بوده است.

بسطامی افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی بارش‌ها امشب و فردا در مناطق استان گسترده‌تر خواهد شد.

وی بیان کرد: از روز چهارشنبه مجدداً جو پایداری در آسمان مازندران حاکم می شود و تا اواسط هفته آینده جو پایداری همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز چهارشنبه آسمان مازندران به‌تدریج پایدار می‌شود و در طول هفته آینده نیز روند افزایش دما را خواهیم داشت.

بسطامی خاطرنشان کرد: شرایط جوی و دمایی برای رسیدن شالی مساعد بوده و پیش‌بینی می‌شود روزهای پایانی هفته آینده زمان مناسبی برای برداشت شالی فراهم شود.

وی یادآور شد: شرایط کاشت کلزا در مناطق پایین‌دست و کاشت گندم در کوهپایه‌ها نیز مهیا است.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: در صورت تغییرات نقشه‌ها، پیش‌بینی نیز در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.478 seconds.