.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درسی و دومین جلسه شورای شهر ساری چه گدشت ؟
رای به روحانی اشتباه تاریخی بود ! / شورا بدنبال مچ گیری نیست / افزایش 75 درصدی درخواست اشتغال از شورای شهر ساری
شمال نیوز:سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری در دوره پنجم در حالی برگزار شد که معاون اداری و مالی شهرداری ساری در این نشست حضور داشت .....
رای به روحانی اشتباه تاریخی بود ! / شورا بدنبال مچ گیری نیست / افزایش 75 درصدی درخواست اشتغال از شورای شهر ساری

شمال نیوز:سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری در دوره پنجم در حالی برگزار شد که معاون اداری و مالی شهرداری ساری در این نشست حضور داشت .

مشروح مهمترین مطالب طرح شده در این جلسه بدین شرح است :

رای به روحانی اشتباه تاریخی بود !

نائب رئیس شورای شهر ساری گفت: رای به دولت روحانی اشتباه تاریخی بوده است.

علی اکبر زلیکانی در جلسه شورای شهر ساری با تاکید بر اینکه حال و روز شهرداری های استان خوب نیست در توضیح این مطلب اظهار داشت: هر روز خبر استعفای شهرداران استان به گوش می رسد ،اتقاق خوبی نیست.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر ساری هنوز موفق به دیدار مقام عالی دولت در استان نشده اند و این امر به طور حتم در مورد دیگر شوراهای استان نیز صدق می کند،افزود: مدیریت شهری در عمل در تصمیم سازی های دولت نقشی ندارد و این امر ممکن است استعفای شهرداران نیز مرتبط باشد.

نائب رئیس شورای شهر ساری گفت: اگر چه وضعیت اقتصادی کشور نامناسب بوده و شهرداریها هم متاثر از این موضوع هستند ،سوء مدیریت نیز وجود دارد؛ اما استاندار مازندران بایستی در حوزه عمرانی طرح نو دراندازد چرا که وضعیت عمرانی ما در استان درد آور است.

وی افزود: همه فرصت های خوب استان در پنج ساله گذشته از دست رفته است ،قرار نیست این راه به پایان برسد و اصلاح شود.

زلیکانی بیان کرد: ما همه داریم از سیاست گذاری های کلان دولت تاثیر می گیریم اما به عمل نتیجه ای مناسب و مطلوب دریافت نکرده ایم ؛ دو دوره به دولت روحانی رای دادیم بایستی از این اشتباه تاریخی خود توبه کنیم.از اشتباه تاریخی خود برای انتخاب دولت ضعیف و ناکارآمد عذر خواهی می کنم.

وی افزود: مقام عالی دولت از همه جا سرکشی می کند اما سلیقه اش نمی گیرد با شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری ارتباط برقرار کند، استانداری نمی خواهیم که از مردم فاصله می گیرد.

زلیکانی با بیان اینکه حال و روز شهرداری خوب نیست تصریح کرد: در پرادخت ها بی عدالتی است، راننده های استیجاری حقوق خود را دریافت نمی کنند، خطابم این است اگر قرار است حقوق این افراد پرداخت نشود چرا بکارگیری می کنید.

نائب رئیس شورای شهر ساری به متوقف شدن پروژه فاز دوم پارک ملل ساری اشاره کرد و افزود: پروژه های شهری آنطور که باید سرعت خوبی ندارد. اگر چه هیچ بهانه ای برای اخذ مجوز نداریم اما پروژه ها به دلیل مشکلات مالی متوقف شده است.

شورا بدنبال مچ گیری نیست

عضو شورای شهر ساری گفت: اعضای شورای شهر به دنبال مچ گیری از شهرداری نیستند ولی باید روندها اصلاح شوند.

اسفندیار عشوری در این جلسه شورای شهر ساری با بیان اینکه ۳۳ میلیارد تومان از فاکتورهای ساری فاقد تاریخ است گفت: باید تمام اسناد مالی شهرداری ساری از سال ۹۴ تاکنون بررسی شود.

وی بیان اینکه ما به دنبال مچ گیری نیستیم بلکه به دنبال اصلاح روندها هستیم افزود: وقتی صادقانه برخورد نمی شود مجبوریم پیگیری اساسی داشته باشیم.

عشوری یادآور شد: برخی ها در شهرداری ساری به دنبال سندسازی هستند درحالی که باید مسائل مالی شفاف سازی شود و نباید تخلفات تکرار شوند.

افزایش 75 درصدی درخواست اشتغال از شورای شهر

رئیس شورای شهر ساری گفت: از زمان بروز نوسانات اقتصادی در کشور میزان مراجعات مردمی به شورای شهرساری با رشد 9 درصدی به حدود 75 درصد ارتقا یافته است.

مسعود مدینه بعدازظهر روز شنبه در سی و دومین جلسه شورای شهر ساری اظهار داشت: از زمان بروز نوسانات اقتصادی در کشور میزان مراجعات مردمی به شورای شهر در خصوص مساعدت مالی 17 درصد افزایش داشته و درخواست اشتغال با رشد 9 درصدی به حدود 75 درصد ارتقا یافته است.

وی افزود: مسئولین نسبت به وظایف خود در حوزه ی اشتغال و رفاه اجتماعی توجه و به آن عمل کنند.

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به بازگشایی مدارس و دغدغه خانواده ها نسبت به ساماندهی سرویس مدارس افزود: شورای شهر ساری با ورور و تصویب به موقع نرخ کرایه سرویس های مدارس و ابلاغ جهت اجرا اولین گام را برای تحقق این برداشت.

وی افزود: سال های گذشته نرخ های ابلاغی به مدارس در خصوص سرویس ها،در موارد متعددی رعایت نمی شد که امسال با تشکیل کارگروه نظارتی توسط شورا شاهد کاهش تخلفات در این زمینه خواهیم بود.ضمن اینکه درخواستم از متولیان امر آموزش و پرورش این است که با دقت ضوابط مربوط به انتخاب رانندگان را در نظر گرفته تا شاهد بروز حادثه برای فرزندانمان نباشیم.

مدینه به بارندگی های هفته گذشته و پیامدهای ناشی از این بارش با توجه به اعلام هواشناسی اشاره  و از خدمات بموقع و مطلوب ستاد مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی ساری قدردانی کرد و گفت: از سویی دیگر شاهد اعتراضات برخی مغازه داران و ساکنین منازل مسکونی ناشی از آبگرفتگی هستیم.

وی  در پاسخ به پیامک راننده استیجاری شهرداری ساری به عضو شورای شهر ساری مبنی بر اینکه حدود 4 ماه شهرداری حقوق ماهیانه ما پرداخت نکرده و چنانچه اعتراض کنیم اخراج می شویم، گفت: اگر قرار باشد حقوق کارکنان پرداخت شود شهرداری بایستی بصورت درصدی حقوق را پرداخت کند.

وی ادامه داد: چنانچه حقوق کارکنان عمارت شهرداری پرداخت شود اما سازمان دیگر حقوقی دریافت نکند این مسئله نشان از دوگانگی پرداخت حقوق در شهرداری ساری است.

مدینه با تاکید بر اینکه عدالت در پرداخت حقوق بایستی در عمارت شهرداری،سازمان های تابعه و شهرداری مناطق اتفاق بیفتد، گفت: من شخصا این موضوع را بر نمی تابم.

وی، اضافه شدن دو سازمان سرمایه گذاری و سازمان فرهنگی واجتماعی و ورزشی را اتفاق خوبی برای شهرداری ساری دانست و افزود: این سازمان ها یکی از مدخل های برون رفت مشکلات شهرداری به شمار می روند.

مدینه واگذاری جمع آوری پسماندهای شهرداری های سه منطقه به سازمان پسماند را از دیگر برنامه های شورای اسلامی شهر ساری اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به تاکید بر تحقق این امر، اما تاکنون اتفاقی در این حوزه نیفتاده است.

در این جلسه دیگر اعضای شورا نیز دیدگاههای خود را پیرامون مسائل مطرح شده اعلام کردند .

آمادگی ارائه شفاف اسناد و مستندات مالی 

معاون اداری و مالی شهرداری ساری در این جلسه با بیان اینکه وضعیت شهرداری ساری از نظر عملکرد و اجرای پروژه های ساری چندان بد نیست گفت: خدمات خوبی در سطح شهر ساری ایجاد شده است.

طاهری با اظهار اینکه گزارش کاملی از تهاترهای مالی به شورا ارائه می شود گفت: تمامی اسناد و مستندات به صورت شفاف و صادقانه بیان خواهد شد.

وی گفت: برای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید علمدار بیش از ۱۵ میلیارد تومان طی ۱۰۰ روز هزینه شده و این یک اقدام بزرگ است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.078 seconds.