.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بارش در راه مازندران/بارش به گستردگی بارش‌های قبل نیست
پاییز، فصل پُربارانی است و انتظار داریم در این فصل از سال شاهد بارش‌های زیادی باشیم؛ باوجود اینکه ضرورت بارش در استان احساس می‌شود ولی از روز گذشته با پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران نگران شدند.

به گزارش شمال نیوز، روزهای جمعه و شنبه شاهد بروز سیل در مازندران بودیم که از قبل احتمال آن هشدار داده شده بود ولی باز هم شاهد خسارت‌هایی بودیم و با گذشت ۶ روز هنوز مشکلات آنچنان که باید رفع نشد.

پاییز، فصل پُربارانی است و انتظار داریم در این فصل از سال شاهد بارش‌های زیادی باشیم؛ باوجود اینکه ضرورت بارش در استان احساس می‌شود ولی از روز گذشته با پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران نگران شدند.

شدت بارش‌ها طی سال‌های گذشته قابل مقایسه نبود به‌طوری‌که در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۳۰۰ میلی‌متر بارش داشتیم که به‌طور حتم باتوجه به شرایط زیرساختی استان انتظار خسارت وجود داشت ولی مردم مازندران نگران فردا و نفوذ سامانه بارشی هستند که نکند باز هم دچار خسارت شوند.

مدیرکل هواشناسی مازندران اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی فردا بارندگی داریم ولی گسترده نیست و بیشتر ارتفاعات استان به‌ویژه مناطق مرکزی درگیر این سامانه بارشی است.

سیدمحمدرضا رضوی با اشاره به اینکه صبح شنبه بارش کل استان را دربرمی‌گیرد، افزود: نگرانی ما در بخشی از ارتفاعات مرکزی است به این دلیل بارش در برخی مناطق به‌صورت نقطه‌ای ممکن است شدید باشد.

وی با بیان اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در ارتفاعات مازندران بارندگی داریم که به شدت بارندگی قبل نیست، اضافه کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اصلاً بارش‌ها گسترده نبوده و شدت ان با بارش‌های اخیر قابل مقایسه نیست و جای نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی سردتر از سامانه بارشی قبلی است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اظهار کرد:صبح امروز آسمان مازندران عمدتا نیمه‌ابری است و بعدازظهر افزایش ابر داریم که در ارتفاعات احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

احمد اسدی گفت: از فردا با شکل‌گیری جریانات شمالی شرایط برای افزایش ابر مهیا می‌شود و تا روز شنبه شاهد وزش باد و رعدوبرق پراکنده و بارندگی در آسمان مازندران هستیم.

وی با اشاره به اینکه یک‌شنبه از ناپایداری آسمان مازندران موقتا کاسته می‌شود، اضافه کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مجددا شرایط برای بارندگی مهیا می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران با اعلام اینکه از فردا تا روزهای آینده بارندگی‌ها را در آسمان مازندران داریم، تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، از روز شنبه به‌صورت نسبی دمای هوا کاهش می‌یابد.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران از فردا افزایش موج و از بعدازظهر مواج می‌شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.