.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نجات بیمار از خفگی با اقدام به موقع اورژانس در ساری
سخنگوی اورژانس 115 مازندران گفت: اقدام به موقع تیم اورژانس سبب شد تا استخوان تیزی که در گلوی یک بانوی 40 ساله گیر کرده بود، او را از خفگی نجات دهد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ذکریا اشک‌پور اظهار کرد: در ساعت 15:31 روز دوشنبه 16 مهر خانمی 40 ساله با حالت خفگی و مشکل تنفسی توسط همراهان به پایگاه اورژانس آل یاسین ساری منتقل شده است.

وی افزود: کارشناسان فوریت‌های پزشکی مستقر در پایگاه، بعد از اعلام این مورد به مرکز ارتباطات و بررسی وضعیت و گرفتن شرح حال دریافتند که این خانم به دلیل وجود یک جسم خارجی در راه هوایی دچار مشکل تنفسی شده است و بلافاصله اقدامات لازم جهت رفع مشکل را انجام دادند.

سخنگوی اورژانس 115 مازندران گفت: تیم اورژانس با مشاهده مستقیم راه تنفسی از طریق لارنگوسکوپی استخوان تیزی که در راه هوایی گیر کرده بود را با استفاده از پنس مگیل خارج کردند و با خارج شدن استخوان از راه هوایی مشکل تنفسی بیمار حل شده است.

وی در پایان با بیان اینکه این ماموریت توسط همکاران پایگاه آل یاسین ساری، آقایان محسن زارع و محمد قلی نژاد انجام شده است، افزود: "لارنگوسکوپ" دستگاهی است که در آمبولانس وجود دارد و به وسیله آن کارشناسان فوریت‌های پزشکی برای قرار دادن لوله در راه تنفسی کسانی که دچار ایست تنفسی می‌شوند استفاده می‌کنند تا به مصدوم تنفس مصنوعی داده شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.