.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ترمیم هم کابینه استارت خورد ؛
آخرین اخبار از تغییرات کابینه / معرفی ۴ وزیر جدید از سوی روحانی
دولت در راستای نوسازی کابینه ظاهرا تصمیم گرفته تا امروز ۴ وزیر پیشنهادی‌اش را به مجلس معرفی کند. پیش از این قرار بود دولت با معرفی دو وزیر پیشنهادی وزراتخانه‌های کار و اقتصاد که وزرای آنها تابستان سال‌جاری استیضاح
آخرین اخبار از تغییرات کابینه /  معرفی ۴ وزیر جدید از سوی روحانی

شمال نیوز: دولت در راستای نوسازی کابینه ظاهرا تصمیم گرفته تا امروز ۴ وزیر پیشنهادی‌اش را به مجلس معرفی کند. پیش از این قرار بود دولت با معرفی دو وزیر پیشنهادی وزراتخانه‌های کار و اقتصاد که وزرای آنها تابستان سال‌جاری استیضاح شده بودند تکلیف این دو وزارتخانه را روشن کند، اما حالا گمانه‌زنی‌ها و اخبار تایید نشده از تصمیم دولت برای تغییر در دو وزارتخانه دیگر (وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت) در کنار وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت اقتصاد و دارایی حکایت می‌کند.
آخرین اخبار از تغییرات کابینه

مجلس شورای اسلامی ۱۷ مرداد و ۴ شهریورماه سال‌جاری به ترتیب علی ربیعی وزیرکار و مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد را استیضاح کرد و رای اعتماد به آنها را پس گرفت و مجلس از آن زمان در انتظار معرفی وزرای پیشنهادی جایگزین ازسوی دولت است.  ظاهرا یکی از دلایل اصلی عدم‌معرفی وزرای پیشنهادی برای تصدی این دو وزارتخانه، انتظار دولت برای تعیین تکلیف طرح تفکیک سه وزارتخانه بود که در جلسه غیرعلنی چهارشنبه هفته گذشته مجلس با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری با رای مخالف نمایندگان به تفکیک، تکلیف دولت مشخص شد و رئیس مجلس نیز از دولت خواست تا وزرای پیشنهادی‌اش را هرچه زودتر معرفی کند. به‌دنبال آن محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از معرفی وزرای مربوطه در هفته جاری به مجلس خبر داد. با این حال به‌نظر می‌رسد که دامنه تغییرات در دولت فراتر ازمعرفی دو وزیر برای وزارتخانه‌های کار و اقتصاد است و دولت تصمیم گرفته عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت را هم تغییر دهد. این دو وزیر نیز از ماه‌ها قبل زیر تیغ استیضاح هستند، به‌خصوص شریعتمداری که طرح استیضاح او با ۷۰ امضا شهریور‌ماه تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شده بود. او قرار بود روز یکشنبه نیز در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بررسی موارد استیضاحش شرکت کند که به گفته ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به‌رغم حاضر شدن عده‌ای از استیضاح‌کنندگان از حضور در این نشست خودداری کرد. با این حال ملکی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت که نشست کمیسیون متبوعش با متقاضیان استیضاح به‌رغم عدم‌حضور وزیر به صبح سه‌شنبه (امروز) قبل از جلسه علنی مجلس، موکول شده است. در همین حال به گفته محمدحسین فرهنگی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، شریعتمداری به علت استعفا در جلسه کمیسیون صنایع و معادن برای بررسی استیضاحش حضور نیافته است. همچنین گفته می‌شود که شریعتمداری اوایل مهر همزمان با سفر حسن روحانی رئیس‌جمهوری به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، استعفای خود را تقدیم کرده بود، اما به‌دلیل این سفر و حواشی این استعفا تصمیم گرفته شد تا این موضوع پس از بازگشت روحانی از سفر مورد بررسی قرارگیرد. عباس آخوندی، وزیر راه نیز که نمایندگان مجلس از شهریور‌ماه به‌دنبال جمع‌آوری امضا برای استیضاح او هستند و استیضاح او را به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم کرده‌اند ظاهرا در لیست تغییرات دولت قرار دارد. دو روز پیش نیز خبری مبنی‌بر استعفای او منتشر شد که البته بلافاصله ازسوی وزارت راه و شهرسازی تکذیب شد. با تمام اینها به گزارش خبرگزاری مهر، طبق برخی شنیده‌ها، قرار است رئیس‌جمهور با قبول استعفای وزرای صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی، وزرای جایگزین را به مجلس معرفی کند.
نام ۴ گزینه احتمالی پیشنهادی دولت

در همین ارتباط روز گذشته «ایلنا» نام ۴ گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری به مجلس را برای تصدی پست وزارت اعلام کرد. بر این اساس علی‌اکبر حاج‌محمدی گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی، رضا ویسه به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرهاد دژپسند به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد و محمد شریعتمداری به‌عنوان گزینه دولت برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهند شد.  علی‌اکبر حاج‌محمدی تا پیش از این مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور در امور زیربنایی و عمرانی بوده است. رضا ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور است. فرهاد دژپسند سابقه حضور در معاونت طرح و بودجه سازمان برنامه و بودجه دولت یازدهم، معاونت تولیدی سازمان برنامه در دولت نهم و معاونت طرح ریزی اقتصادی وزارت بازرگانی دولت هشتم را دارد. محمد شریعتمداری نیز در حال حاضر وزیر صنعت، معدن و تجارت است. او پیش از این معاون سابق اجرایی رئیس‌جمهور، جانشین رئیس‌جمهور در شورای‌عالی ایرانیان، شورای‌عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی بوده است. هرچند تا لحظه انتشار این گزارش این خبر از سوی دولت تایید یا تکذیب نشده است اما روز گذشته محمدرضا بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با «ایلنا» اعلام کرد که طبق اخبار رسیده درباره گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رئیس‌جمهوری قرار است محمد شریعتمداری را معرفی کند. او همچنین گفت: هم‌اکنون استیضاح محمد شریعتمداری در کمیسیون صنایع و معادن در جریان است و نمایندگانی هم که امضا کرده‌اند مُصر بر انجام این استیضاح هستند، تناقض زیادی در این زمینه وجود دارد که کار را سخت می‌کند، اما در مجلس همه چیز امکان دارد.

ازسوی دیگر سیده حمیده زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره معرفی رضا ویسه به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت گفت: اسمی از ایشان برده نشده است و فقط نام آقایان رحمانی و انصاری مطرح شده است. همچنین بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از گفت‌وگوی یکشنبه شب خود با محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری خبرداد و گفت: بنده یکشنبه شب با واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری صحبت کردم و او اعلام کرد که به احتمال قوی سه‌شنبه دو وزیر پیشنهادی کار و اقتصاد را به مجلس معرفی خواهد کرد. نعمتی تاکید کرد: همچنین واعظی بیان کرد که گزینه‌های مختلفی برای این دو وزارتخانه وجود دارد که تاکنون دژپسند و شریعتمداری برای دو وزارتخانه اقتصاد و کار در نظر گرفته شده‌اند، البته درباره گزینه وزارت اقتصاد هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند. شریعتمداری وزیر صنعت و معدن برای آنکه به‌عنوان وزیر کار معرفی شود باید استعفا دهد.
زمان جلسه رای اعتماد

نعمتی در گفت‌وگو با «ایرنا» نیز گفت: پس از معرفی وزیران پیشنهادی دولت، مجلس ۱۰ روز فرصت دارد تا جلسه رای اعتماد را برگزار کند. سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس ادامه داد: احتمالا جلسه رای اعتماد وزیران پیشنهادی سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. نعمتی یادآور شد: اگر دولت ۱۷ مهر وزیران پیشنهادی را به ما معرفی کند ما از نمایندگان می‌خواهیم که هفته آینده برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه نروند و مجلس جلسه علنی داشته باشد. در این صورت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه به ۲ هفته آینده موکول خواهد شد. اسدالله عباسی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز درگفت‌وگو با میزان گفت: براساس مذاکراتی که رئیس‌جمهور با رئیس مجلس داشته‌، مقرر شده تا وزرای «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «امور اقتصادی و دارایی» امروز (سه‌شنبه) به مجلس معرفی شوند. وی تصریح کرد: اگر دولت تا سه‌شنبه (امروز) وزرای پیشنهادی را معرفی کند، مجلس هفته آینده نشست علنی برگزار می‌کند تا کمیسیون‌های تخصصی صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کنند. این نماینده مجلس افزود: جلسه رأی اعتماد وزرای پیشنهادی در یک روز و احتمالا چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.