.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیش‌بینی تولید 100 هزار تن انواع آبزیان در مازندران
مدیرکل شیلات مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 100 هزار تن انواع آبزیان در استان تولید شود.

به گزارش شمال نیوز،ولی‌الله محمدزاده درباره حفاظت از منابع آبزیان در شیلات مازندران اظهار کرد: بخش حفاظت با ۱۶۰ نیرو و تجهیزات در امر حفاظت از منابع آبزیان فعالیت دارند که با صیادان غیرمجاز در ساحل و بازارهایی که در سطح استان است مقابله و برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه ارتقاء سرانه مصرانه آبزیان، توسعه بازار آبزیان و توسعه صادرات از محوری‌ترین برنامه‌های شیلات است، افزود: در سطح استان ۲۸ بازار مدرن و سنتی عرضه ماهی داریم که در شهرستان‌های مختلف بویژه شهرستان های ساحلی مستقر است.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه در مازندران ۱۹۰ مرکز عرضه ماهی زنده داریم که بخشی از شیلات و بخشی هم از صنوف مجوز فروش دارند، ادامه داد: شرایطی را برای عرضه و طبخ ماهی در استان فراهم کردیم تا سرانه مصرف را افزایش دهیم.

این مسؤول اضافه کرد: حدود ۴۰ کارخانه و مرکز عمل‌آوری و فرآوری آبزیان در استان فعال است که کنسرو ماهی،کنسرو کیلکا، ماهی فرآوری شده و آماده طبخ تولید می‌کنند.

محمدزاده اضافه کرد: محصولات شیلاتی صادرات محور است و ۶ ماهه نخست امسال سه هزار تن انواع محصولات را اعم از خاویار، کپور و گوشت ماهیان خاویاری، کیلکا و قزل‌آلا صادر کردیم.

وی با بیان اینکه کپور به کشور عراق، خاویار به کشورهای اروپایی و گوشت ماهیان خاویاری، قزل‌‌آلا و کیلکا را به کشور روسیه صادر کردیم، تأکید کرد: سال گذشته ۹۵ هزار تن انواع آبزیان در استان تولید شد که در این زمینه ۱۲ هزار شاغل مستقیم که ۸۰۰ میلیارد تومان گردش اقتصادی حاصل از فعالیت شیلاتی در استان بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار تن انواع آبزیان در استان تولید شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.