.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۷۲ مورد کودک آزاری در مازندران /حمایت از ۱۰۵ کودک کار
معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران گفت: ۷۲ مورد کودک آزاری در استان گزارش شده که بیشترین مورد آزار جسمی بوده است.

به گزارش شمال نیوز، وحید حسین زاده صبح شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته کودک اظهار داشت: ۷۲ مورد کودک آزاری سال جاری در استان گزارش شد و گفت: از این تعداد ۳۷ کودک دختر و ۳۵ کودک پسر بوده است و بیشترین مورد شامل آزار جسمی به تعداد ۳۱ نفر، هفت مورد آزاد جنسی، آزار عاطفی و روانی ۲۱ مورد و چهار موردجسمی و جنسی بوده است.

وی گفت: بیشترین رنج سنی کودک آزاری مربوط به هشت تا ۱۰ سال و به تعداد ۲۱ نفر بوده است و صفر تا چهار سال حدود ۱۲ نفر، پنج تا هفت سال نیز ۱۶ نفر و ۱۱ تا ۱۳ سال حدود ۱۲ نفر، ۱۴ تا ۱۵ سال هشت نفر، ۱۵ تا ۱۸ سال نیز دو نفر بوده است.

وی خواستار حساس سازی جامعه نسبت به حقوق انسانی کودک به عنوان سرمایه های ملی و آینده سازان کشور شد و افزود: برنامه های خاصی در هفته ملی کودک در استان پیش بینی شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران، شناسایی آسیب های فراروی کودکان خیابان و کار را ضروری دانست و گفت: در سطح استان مرکز کودکان خیابانی و مرکز جامع کودکار کار در ساری فعال است و سال قبل ۱۰۵ کودک کار تحت سازمان بهزیستی قرار گرفته اند.

حسین زاده با اظهار اینکه سال قبل ۵۵ کودک خیابانی به خانواده ها و بستگان تحویل داده شده اند گفت: در سطح استان ۹۰۰ مهد کودک فعال است و سال قبل ۳۰ هزار کودک تحت پوشش این مراکز قرار گرفتند.

وی شمار مربیان مهد کودک در استان را چهار هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: برنامه های طراحی شده در مهدکودک ها با نگاه پرورشی و تربیتی است و برنامه های تدوین شده با رویکرد ارزشهای اسلامی و مهارت های اجتماعی و زندگی استوار است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران، افزایش آگاهی و فرهنگ جامعه نسبت به رشد مهارت کودکان، توجه به امر به مسئولیت پذیری و توانمندی ها، اهمیت دوران کودکی در جامعه از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.395 seconds.